Absoluut niet, ik bekijk het zo objectief mogelijk.
Moet het per definitie wel bepaald worden waar gerookt mag worden en waar niet? Zou het niet leuker zijn als we gewoon rekening met mekaar houden? Dat gedrag is voor jou als niet roker storend, helaas leven hier ook rokers op deze planeet. Even een kleine stelling: Er komen in een bepaalde café 49 rokers en 1 niet roker: dan moet volgens jou iedereen buiten gaan staan voor jou niet te belasten?
Nogmaals, rekening houden met mekaar is flexibel zijn, wij als rokers zijn flexibel door niet overal te roken, maar we wensen wel enig plezier te blijven hebben. Is het dan zoveel gevraagd om als niet roker even flexibel te zijn en dan gewoon te kiezen naar waar je gaat?
En als het je dan toch zo tegensteekt, zoals je hier tentoonspreid, stel ik voor dat je een café opendoet waar niet mag gerookt worden.
Ik doe daar niet zo moeilijk over als jou hoor, en ik vind ook dat roken stinkt. We leven nu eenmaal in een maatschappij, en in een maatschappij moet je rekening houden met mekaar, of het je nu aanstaat of niet.