Ik zit hier nu toch ook al een tijdje en heb mezelf hier nog niet voor gesteld.
Sven Van Riet, allias Dj Sven, 34 jaar afkomstig uit st-stevens-woluwe.
Toen ik zo een jaar of 12 was ik al helemaal weg van alles wat met discobar, maxi singles en muziek te maken had. men broer had samen met vrienden een discobar opgericht en daar was ik toen vrij jaloers op.
Eens 16 jaar ben ik beginnen uitgaan naar Scalini en daar was ik al helemaal weg van de kunsten van Dj Joris. Toen kocht ik wel al een paar platen ma had daar toen nog ni echt de cash voor.
Men eerste platen waren toen Inner city 'good life', extacy club 'Jesus loves acid', Rickster 'the night moves' etc..
Toen ik 18 was en juist werk had ben ik in de cherry moon beland en toen
ik al die platen daar hoorde stond ik de week erna al bij de WIF.
Daar heb ik de eerste keer Pacific dance, white line, en nog een paar bonzai platen gekocht :twisted:
Na een jaar ben ik dankzij men zus beginnen draaien op party's in hof ter heide (later ook club HTH en Dance arena genoemd)
Op die partys heb ik een organisator leren kennen die party's gaf in de molen (Bertem) Zo ben ik daar dus terecht gekomen. Weet nog goed de eerste keer dat ik daar moest draaien hoe nerveus ik wel was. ik moest toen overnemen van Deg. was toen een party met al de bekende techno dj!s zoals acid kirk, damian, deg, pat-vison. Ik moet wel toegeven da ik wel wa commercielere muziek speelde dan die mannen maar het was maar op het einde van de avond en da viel allemaal goe mee.
Vanaf toen was ik er bijna elke house-party bij.
Na een jaar had ik een deal met de baas om zelf party's te mogen organiseren. zo kreeg ik bvb de zondagen voor de schoolvakantie. daar heb ik dan feestjes gedaan met oa Marco Bailey, Jan, tc-brain, filip, tofke etc..
er was telkens toch wel meer als 1000 man.
Nadien ben ik dan resident geworden op zaterdag omdat de molen serieus aan het afzwakken was.
Toen ik er een tijdje draaide was het ook nog ni echt naar hun zin en moest ik ook vertrekken. dan hebben dj Red en Maurrizio overgenomen maar na een paar maand zat er helemaal geen kat meer en moesten ze de keet sluiten
Nadien heb ik nog een dj contest gewonnen in Reflex maar daar ben ik ni echt verder mee geraakt. Had er toen effe genoeg van en ben der toen voor een paar jaar mee gestopt.
In 2000 ben ik terug beginnen draaien in het cafe waar ik nu nog altijd draai. in die acht jaar heb ik nog 4 jaar in een ander danscafe gedraaid op zaterdag en heb ik nog af en toe in discotheken gedraaid zoals silo, Real, Montini, existenz, ben ook nog een tijdje resident geweest in the room en montini (play room)