Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door Sirocco »

TOKIO (AFN) - De Japanse fabrikant van consumentenelektronica Pioneer schrapt wereldwijd tienduizend arbeidsplaatsen, waaronder zesduizend vaste aanstellingen. Het concern rekent voor dit boekjaar op een veel groter verlies dan eerder werd verwacht. Dat maakte Pioneer donderdag bekend.

Afgelopen jaar schrapte Pioneer al bijna zesduizend banen. Het concern heeft wereldwijd meer dan 36.000 werknemers in dienst. Pioneer stopt omstreeks maart 2010 met de productie van platte televisies, waarin het vorig jaar een wereldwijd marktaandeel had van slechts 5,9 procent.

Het bedrijf vreest dat dit boekjaar, dat eind maart eindigt, een nettoverlies zal worden geleden van 130 miljard yen (1,1 miljard euro). Eerder werd gerekend op een verlies van 78 miljard yen. Het zou het vijfde jaarverlies voor Pioneer op rij zijn. De omzet zal naar verwachting 20 procent lager uitkomen dan eerder verwacht op 560 miljard yen (4,8 miljard euro).


Ik ben benieuwd wat dat voor de nieuwe ontwikkelingen op dj gebied gaat betekenen.
1/4 van de arbeidsplaatsen weg. Dat is niet mis.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door Nostalgie90 »

Ik snap niet wat ze nu nog zouden kunnen ontwikkelen op dj gebied, als je ziet hoe de nieuwe dubbele speler ineenzit van Pioneer, ik zou niet graag deze bedienen wanneer ik een pint op :P
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door djginod »

Heb gisteren met 2 DVJ 1000's en de SVM1000 gedraaid... moet zeggen, echt vet hoor !!! Flangeren met beeld, je moet het maar verzinnen, maar het ziet er allemaal erg tof uit.

Hopen inderdaad dat de DJ Divisie niet wordt geraakt. Denon zal anders wel eens kunnen lachen. Die zijn nu toch al een lange tijd 2e. Terwijl 10 jaar geleden Denon HET merk was voor de cd spelers.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door Sirocco »

Ik denk eigenlijk dat de crisis de hele industrie zal treffen. Het dj gebeuren is toch een luxe en niche markt. Vaak zijn dat de divisies waar de klappen vallen. Van de andere kant aan de cdj kan inderdaad niet veel meer verbeterd worden.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door cherryman »

Sirocco schreef:Ik ben benieuwd wat dat voor de nieuwe ontwikkelingen op dj gebied gaat betekenen.
1/4 van de arbeidsplaatsen weg. Dat is niet mis.
Het is 1 op 6 plaatsen aangezien bij die 10000 nog 4000 tijdelijke contracten bijhoren die niet worden verlengd. Niet dat het ertoe doet, het verlies is zowiezo te groot!

@ Gino D, Die DJ-producten daar word zeker niet aangeraakt.
Dat blijft samen met de Carproducten het uithangbord van Pioneer ;)
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door ThaMan »

Ze gaan hard...
Als ge nog nen LCD TV wil kopen, wees snel want de YEN staat veel te laag t.o. den Euro.
Vanaf 01 Mrt gaat er minimum 200€ extra bovenop een nieuwe tv bij...
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door Trab »

Volgens mij staat de Yen net sterk tegenover de euro? Volgens de website van de ECB is de euro afgelopen jaar met een kwart gedaald ten opzichte van de yen. Een tv van 1000 euro bracht in februari 2008 zo'n 159.000 yen op, terwijl dat vandaag slechts 117.000 yen meer is. Trouwens, samsung maakt ook lcd-schermen en die zijn gevestigd in zuid-Korea, waar de munteenheid de Zuid-koraanse Won is. Die munt is zelfs gestegen tov de euro met 30%. Waar heb je dat artikel gelezen?
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door Nostalgie90 »

Ik dacht toch ook gehoord te hebben dat alles nu al duurder zou zijn. Misschien door de crisis dat de marge's wat minder zijn om te blijven kunnen verkopen maar toch. Gisteren op kanaal Z was er ook nog iets over Korea, Belgische producten en de crisis.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door Nostalgie90 »

De massaontslagen dienen zich aan ....
DAF Westerlo schrapt 873 jobs
Bij vrachtwagenproducent DAF in Westerlo verdwijnen 873 jobs. Dat bevestigt Luc Hendrickx van de christelijke vakbond ACV. Het gaat om 800 arbeiders en 73 bedienden. Daarmee zou het personeelsbestand ongeveer gehalveerd worden. De directie maakt de maatregel vermoedelijk morgen officieel bekend naar aanleiding van een ondernemingsraad om 9 uur.

Procedure collectief ontslag
DAF-woordvoerder Ron den Engelsen kan de aantallen niet bevestigen, maar geeft wel toe dat volgens de procedures van de wet-Renault de intentie tot collectief ontslag is ingezet.

Productiedaling
Bij DAF Trucks waren er sinds oktober al productiedalingen als gevolg van de economische crisis en de daaruit voortvloeiende daling van de vraag naar trucks. Er werden nog slechts 100 in plaats van 245 vrachtwagens per dag gemaakt. De fabriek ging ook een tijdje dicht rond de jaarwisseling. In de toekomst is volgens het ACV de kans groot dat dat opnieuw zal moeten gebeuren.

Tijdelijke contracten
Naast de vaste contracten, vloeien er ook elke maand tijdelijke werkkrachten af sinds de productiedaling werd aangekondigd. Hoeveel contracten er tot nog toe niet verlengd werden, is onduidelijk, maar het zouden er op zijn minst 600 zijn.

Van 2.300 naar 900-tal
Voor de economische crisis werkten er bij DAF meer dan 2.300 arbeiders. Nu zouden er nog een 900-tal overblijven. ACV-secretaris Luc Hendrickx spreekt van een zoveelste klap voor de Kempen na de ontslagen bij onder andere Philips Turnhout en Nyrstar Balen. (belga/eb)
16/02/09 18u25
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door Sunreezer »

Ik ben dus sinds gisteren ook werkloos, een slechtere moment om zonder werk te vallen was er echt niet. Pfff ik weet niet of het nu allemaal wel nog hoeft voor mij, want ik voelde me al niet echt gelukkig.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door Nostalgie90 »

Sunreezer schreef:Ik ben dus sinds gisteren ook werkloos, een slechtere moment om zonder werk te vallen was er echt niet. Pfff ik weet niet of het nu allemaal wel nog hoeft voor mij, want ik voelde me al niet echt gelukkig.
Oei das erg.
Kop op, ge kiest er niet voor om Uw werk te verliezen!
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door Sunreezer »

Ach 't zit me op geen enkel vlak int leven mee, mensen die mij kennen weten dat wel.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door Trab »

Sunreezer schreef:Ach 't zit me op geen enkel vlak int leven mee, mensen die mij kennen weten dat wel.
De nacht is het donkerst voor de dageraad. Het zal wel keren!
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door djginod »

Sunreezer schreef:Ach 't zit me op geen enkel vlak int leven mee, mensen die mij kennen weten dat wel.
Zoals hierboven staat. Het komt heus wel weer goed. Maar nu zonder werk zitten, tsjah, het overkomt op dit moment heel veel mensen, en momenteel lijkt het erop dat de "recessie" nog wel even duurt. Het is inderdaad erg kut als het je treft !

Maar, je bent ondertussen wel Site Admin van de een van de beste Forum's wat internet rijk is ! Dat doe je dan toch wel supergoed !

Zoiezo, sterkte man !
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Pioneer schrapt 10.000 arbeidsplaatsen

Bericht door Sunreezer »

Het houdt precies niet op; gisteren op de fitness een baar van 60 kg op mijn hoofd gehad. Gevolg da ik hier nu zit met een buil van kweni oe groot en barstende koppijn. Als het ni betert bij den dokter, straks zit ik nog met een hersenschudding.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten