Impact van jaren uitgaan op het geheugen

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Impact van jaren uitgaan op het geheugen

Bericht door jeec426 »

'k ben pas enkele maanden geleden op dit forum gekomen, maar 'k moet zeggen het enorm deugd doet van die verhalen van vroeger te lezen.

't is hier echt een nostalgie-forum :)

Wat me wel opvalt is dat iedereen hier enorm veel exact herinnert van vroeger. Ik ben eigenlijk sinds 1993 in het uitgaanscircuit geraakt. Toen was ik 16. Ik hing vooral in Illusion, cherry moon, la rocca en carat. Moet eerlijk bekennen dat ik de keren dat ik zonder snoepkes uitgegaan ben kan tellen op 2 handen. In de week was het nooit een probleem van eraf te blijven, maar vraag me niet van een discotheek binnen te komen want dan hang ik eraan.

Een gevolg is blijkbaar dat mijn geheugen ni zo dat meer is. 'k herinner mij nog genoeg bangelijke momenten, maar veel is al verloren gegaan. Ook in het dagelijkse leven is mijn agenda in de gsm en onmisbaar hulpmiddel of 'k vergeet gewoon alles.

Zijn er nog mensen die zich daarin herkennen?

'k vroeg het mij gewoon af.
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

troost u ik vergeet constant dingen, stel mij zelfs soms vragen bij de schrijfwijze van de simpelste woordjes in het nederlands terwijl dit vroeger zoals niets ging...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Zeker en vast heeft het mijn geheugen aangetast denk ik, men studies hebben er serieus onder geleden :? Elke keer als ik "onder invloed" ben uitgeweest, was het altijd de dag erop "beestig geamuseerd" zonder dak nog amper de muziek wist die ze gedraaid hadden enz.. Maar toch, het blijft een van men meest fantastische tijden (al dan niet DE meest) uit men leven, en kben nog zo jong :oops:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Met alcohol is het ni veel beter zenne, ik betrap mezelf er de laatste tijd op dat ik bv tijdens het typen van een tekst enorm veel fouten maak die ik pakweg 5 jaar geleden niet zou gemaakt hebben. Dit zijn dan zowel dt fouten als echt fouten in de zinsconstructies.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

dat je al eens meer fouten schrijft of soms twijfelt aan de schrijfwijze van woorden, dat heeft misschien ook wel te maken met het feit dat je uw taal minder onderhoudt. Als ik nog naar school ging, moest ik constant letten dat alles wat in taken en werkjes stond, ook goed geschreven was. Spelling werd bovendien herhaaldelijk opgefrist, of het nu Nederlands, Frans of Duits is. Tijdens mijn studies kon ik vrij goed mijn Duits. Ik heb het een paar jaar niet gebruikt, en ik ben bijna alles vergeten. Trouwens, al dat e-mailen en sms'en doet ook geen goed aan onze taalkennis. Die is bij scholieren naar het schijnt dramatisch.

Hetzelfde geldt bij mij voor het uitgaan. Ik kan me zo vijf parties voor de geest halen die tot de beste feesten behoren waar ik ooit ben geweest. Maar een gedetailleerde beschrijving van die avonden kan ook niet meer geven. Ik denk trouwens ook dat veel van onze herinneringen wat positiever gekleurd zijn dan dat het in werkelijkheid was
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Heb nergens last van, dan alleen maar soms gevoelens van, was het maar 1987 of 1991 ofzo...
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

Ik ondervind er nie zo veel van :) ...zodat ik toch van 1993 tot 2000 de zotte mens heb uitgehangen! ;-) Maar nu heb ik sinds 2000 niets meer binnengespeeld en ook de behoefte nie meer gehad. De kwaliteit word toch maar slechter en slechter dus blijf ik ervan af.
Afbeelding
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Mja .... met muziek kan je soms nog wat herinneringen oproepen, iedereen heeft zo zijn soundtrack die bij zijn leven past! Ge moet rekenen dat ge nog 50 jaar muziek en andere ervaringen moet slikken dus het is misschien normaal dat ge na nen tijd enkel de speciallekes goed gaat onthouden!
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

Bij mij ook geen probleem eerlijk gezegd... Ik kan nog heel wat avonden oproepen in detail. Maybe ook omdat ik tal van tapekes heb van vele avonden (helpt echt wel).
Maybe een tip ivm spelling: heel veel lezen (boeken, krant, actualiteit volgen). Zo 'onderhoudt' ge toch beetje uw taal.
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Idem.... Ik kan niks meer onthouden, zeer erg. Nu aan iets denken en 2min later weeral kwijt. Elke dag maak ik dit een aantal keer mee.
Ben es begonnen met een braintraining op de Nintendo DS, en ik moet zeggen dat je daar wel vooruit gang mee boekt !
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

ThaMan schreef:Idem.... Ben es begonnen met een braintraining op de Nintendo DS, en ik moet zeggen dat je daar wel vooruit gang mee boekt !
Todat je je niet meer herinnerd waarom da ding aanstaat :P
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Kan gebeuren natuurlijk :)
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Bericht door jeec426 »

't is inderdaad wel da als ik nog is een schijf hoor van vroeger da'k denk van, ah ja toen stak ik daar in de stoelkes. 't is een bekke zoals varth zegt. 'k weet nog goed welke feestjes memorabel waren, maar vraagt mij ni welke muziek of zo want da weet ik nimeer.

Nu gaan welle ongeveer nog 1 keer per maand naar illusion of larocca met de nodige hulpmiddelen :cool: , maar den dag erna moet ge mij nimeer vragen welke platen ze gedraaid hebben want da weet ik nimeer.

Iedere mens reageert anders zeker op jarenlang gebruik. Wie weet geraak ik op mijn 70 wel in een permanente flash roes :lol: :lol:
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

aapje schreef: Maybe een tip ivm spelling: heel veel lezen (boeken, krant, actualiteit volgen). Zo 'onderhoudt' ge toch beetje uw taal.
Jep, hersenen zijn zoals een spier... en die je moet regelmatig trainen.

En ook minder jointen smoren! Daar werd ik echt een mongool van. Na enkele seconden was ik al vergeten waar ik mijn sleutels had gelegd of soms stak ik de fles cola bij de glazen en de het volle glas in de frigo :lol:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Alé ik zal eens terug beginnen met af en toe een goed boek te lezen :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast