Platenshops

Het algemene forum van Legendary Clubs
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

Glexx' schreef:Wat is het de beste vinylshop in de buurt van Lier?
idd K-Records in Putte, en in nijlen is er aan't station ook een klein vinylshopke… mss daar ook eens gaan zien ;)
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Idd das just : Deun MC's, maar ikweetniet of daar veel te vinden is.Is al lang geleden dat ik daar nog eens geweest ben.
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 nov 2007, 21:37

Bericht door Glexx' »

bouq schreef:ik kocht vanaf mijn 13 jaar gemiddeld een drietal plaatjes per week, en soms al eens wat meer .. dus op men 16de had ik al een mooie collectie staan ..

je moet er maar andere dingen voor opofferen ..

maja .. ik heb het al zoveel gezegd .. tegenwoordig moeten ze ook alles hebben .. een gamesconsole, ne gsm van €200, hippe kleding, noem maar op .. in mijnen tijd had je dat allemaal zo nog niet .. of was het toch iets goedkoper ..
Als je 2 à 3 keer per week op café zit, af en toe eens uitgaat, naar de voetbal wilt gaan zien, ... dan is u geld als student rap op zenne ;) Als ik ene keer per maand een paar platen kan kopen ben ik meer den tevreden.. :?
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2008, 14:31
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door Oldskool »

Het is bijzonder jammer als ik zie hoeveel (goede) vinylshops de laatste jaren verdwenen zijn, en dat zal niet zonder reden zijn.
Ik heb enkele jaren geleden ook even nagedacht om een platenshop te openen. Ik ben nu blij dat ik het niet gedaan heb want het is gewoon om zeep. Er valt met platenverkoop haast niks meer mee te verdienen.
Steeds meer shops moeten dj-gear erbij gaan verkopen om het hoofd boven water te houden.
De meeste topdj's draaien momenteel met gebrande cd's, Final Scratch en dergelijke. De jonge gastjes zien dat, dus als hun helden niet meer met vinyl draaien, zal het wel niet cool meer zijn.
Dus de stap naar (illegaal) downloaden is meteen gezet.
De vinyltijd is aan het verdwijnen. Enkele jaren geleden was er nog een revival van het vinyl maar die is weer voorbij, helaas!
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Zeker weten, ik ga niet veel meer uit maar hoorde dat er in illusion zo goed als geen vinyl meer gebruikt word tegenwoordig?
Afbeelding
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ni alleen in Illusion ze
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Kleine anekdote: een paar weken geleden kwam Bobby Ewing (Discobar Galaxie) draaien op een plaatselijke fuif.
Hij kwam binnen met achter zich zijn platentrolley, ging naar de booth ... en haalde zijn 4 cd-mappen eruit. :mrgreen:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

bijna alle dj's die ik ken hebben reeds de overstap gemaakt

het LEGAAL downloaden is dan ook een megagroot succes, ik denk aan Beatport, Ministry of Sound, Juno-Download,....

het aanbod is veel groter, onbeperkte voorraad, geen onderscheid meer tussen prof- en bedroomdj's, ......
op de koop toe worden er ne hoop dingen veel vroeger gereleased, sommige zelfs digital only
het is tevens ook een enorm stuk goedkoper

met de hedendaagse technologie zie ik niet in waarom iemand dan ook nog zou achterblijven

het enige wa ik mis is de charme van het snuffelen tussen plaatjes
Afbeelding
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Bericht door Technolab »

djaxxie schreef:Zeker weten, ik ga niet veel meer uit maar hoorde dat er in illusion zo goed als geen vinyl meer gebruikt word tegenwoordig?
DJ Jan is den enige die nog gene CD in Illusion heeft op gezet ;)
diene gebruikt da enkel als onderlegger
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Elite Club Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:48

Bericht door illusionfreak »

frank zolex draaid ook nog steeds met platen
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Er zijn nog genoeg dj's met vinyl hoor... jullie doen net alsof het compleet uitgestorven is.
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

tomaz schreef:Er zijn nog genoeg dj's met vinyl hoor... jullie doen net alsof het compleet uitgestorven is.
nee ma toch al pakken minder dan 2 jaar geleden zenne
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Dat er veel vinylshops dichtgaan heeft niet alleen te maken met de mindere verkoop van vinyl hoor.hier in de buurt had je redelijk veel shops : K-records, Party Groove, enterprise, Music gallery, Mc's en dan nog ene in Herentals. Momenteel blijven alleen mc's en K-records nog over. Party Groove is gestopt omdat The Groove een extrazone is geworden, en blijkbaar was er geen plaats meer voor vinyl. Music Gallery had al van in het begin last van de schuldenerfenis van de vroegere wif, en enterprise dat was aan het mindere omdat Franky Jones minder opendeed wegens problemen. Die in Herentals is dichtgegaan omdat wss niemand die vond. die shop bevond zich achteraan in een kledingwinkel.
Nu Vinyl krijgt enorm veel concurrentie van mp3 maar verdwijnen zal nog niet voor direct zijn. De cd ging de vinyl ook verdringen, remember?
Want mij een beetje dwarszit, is het feit dat men ons precies die digitale muziek wil opdringen, net zoals bv. digitale televisie.
Digitaal heeft dan nog eens het nadeel van de illegale downloads, iets datmen niet kan stoppen. + zo goedkoop vind ik het nu ook weer niet hoor, op beatport staan sommige tracks al aan 2,49 €, das al een halve euro meer dan in het begin. Als je van een bepaalde track 3 mixes goed vind dan betaal je al evenveel dan een vinyl. Ideaal als dj is wanneer je de 2 combineert, omdat je dan enorm veel keuze hebt in tracks.
Soit we zullen wel zien wat de toekomst verdwijnt maar digitaal is zeker niet meer aan mij besteed, heb geen zin meer om te investeren in degelijke dure cd spelers. En ik zou het snuffelen tussen plaatjes veel te hard missen.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Dj Sven Larsson schreef:maar digitaal is zeker niet meer aan mij besteed, heb geen zin meer om te investeren in degelijke dure cd spelers.
dat is mijn idee ook ..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Ik denk dat ik men vinyls nu gewoon online blijf bestellen. Ik dacht eigenlijk eerst dat het aanbod op die sites anders was dan in shops maar da blijkt goe mee te vallen. Sommige vinyls staan zelfs aan 6.99€. dat is toch wel wa minder dan vroeger in de shops. Juist spijtig van het sociaal contact natuurlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 10 gasten