Normaal gezien meng ik me niet graag in zulke discussies maar met groeiende intresse volg ik deze topic nu al enige tijd en zou toch graag willen reageren op sommige zaken dat hier aangehaald worden.
Illusion is niet meer hetzelfde...
Tja,dan vraag ik me af waar nog wel?
Tijden veranderen nu eenmaal.
Ik kwam vroeger regelmatig in Café 'd Anvers,die tent zat elke week tot de nok gevuld terwijl ze aan de Zillion stonden aan te schuiven en Illusion,Obsession en Factory bomvol zaten.
Café is nog een schim van wat het geweest is,enkel op speciale feesjes zit er nog volk,Zillion,Obsession,Factory en talloze andere keten zijn ofwel in commerciele danscafé's veranderd of hebben de deuren dicht gedaan.
Dan denk ik eerlijk gezegd dat we het zo slecht nog niet doen,rekening houdend met het feit dat we door de razzia van 2002 onze deuren 17 maanden hebben moeten dicht houden.
Het is niet evident om na zo een lange periode de draad terug op te pikken want zoals iedereen wel weet is 17 maand voor een club héél lang.
De scene (muziek) is op die tijd enorm hard veranderd wat ook niet meer
dan normaal is denk ik.
Het management direkt met de vinger wijzen vind ik al te gemakkelijk.
Het is dankzij Jan(onze huidige baas) dat Illusion er vandaag nog is,want neem het van mij aan in Mechelen(parket)wouden ze er voorgoed vanaf.Na vele lange vergaderingen met het parket,screning van Jan en iedereen in zijn omgeving etc....heeft het parket het licht terug op groen gezet zodat Illusion terug zijn deuren kon openen.
Dat het manangement de commerciele weg is ingeslaan met dj's zoals Regi zou ik toch ook wel willen tegenspreken.
Regi speelt af en toe op VRIJDAG,op zaterdag mag en zal hij nooit spelen.
Een ander vb;Jim tv wou de lanceringsparty van het nieuwe seizoen van Regi's world in Illusion doen wat onmiddelijk door Jan geweigerd is .
Regi is het gezicht van Delite,daar is zo voor gekozen en dat zal zo blijven en dat word ook zo uitgebuit.
Er zijn nu eenmaal mensen die opkijken naar iemend als Regi,met alle respect.
Hij is goed in wat hij doet als commerciele jock en entertainer en laat het echt niet aan zijn hart komen dat er met hem gelachen word,das een keuze die je maakt hé.
Ook word er door Jan meermaals bij de dj's van de Groundlevel op gewezen dat ze niet te hard(jump en toestanden) mogen spelen,daar is Kick Da bass en andere concepten op vrijdag voor.
Ik stel me toch vragen bij het feit dat Trancelovers(tranceconcept op vrijdag met Cor fijneman..), een jaar geleden wegens geen volk afgevoerd is moeten worden en nu die Kick da Bass toestanden nokvol zitten..waar ligt dan het probleem?
In ieder geval proberen we met Illusion toch nog altijd kwaliteit te brengen op zaterdag.Met concepten zoals bv The Hype hebben we al meerdere int guest binnen gehaald zoals Criss Source,Spencer Parker,Tocadisco...om dan nog niet te spreken over de Armada en Amnesia nights,waar zowiezo een vervolg aan komt.
We hebben nog altijd ons volk,en de 'jonge' generatie die er nu zit amuseert zich en die zullen wss binnen tien jaar ook zeggen dat het vroeger beter was...tja,menselijk denk ik.
En dat ge aan de Level "het schijt" hebt tja,over smaak valt nie te discussieren hé,der zijn nu eenmaal mensen die graag luisteren naar groove,electro...der zijn er wss evenveel die het schijt hebben aan trance...
Er word constant aan Illusion gewerkt maar je kan natuurlijk niet voor iedereen goed doen.
De Groundlevel en ondertussen ook de Level hebben elks hun publiek,hun waarde en hun nut bewezen.
Onlangs is er een vette nieuwe lazer geinstalleerd en we zijn volop bezig met int guests en speciale avonden die gaan plaatsvinden tijdens het 20 ste levensjaar van Illusion,want ik kan jullie alvast verzekeren dat dat er één word om in te kaderen.
Ik spreek hier niet in naam van Jan of wie dat ook van Illusion,wou gewoon persoonlijk ff reageren op sommige uitspraken hier.
Mischien vinden sommige dat ik als Illusiondj niet echt een objectieve mening kan geven so be it,ik wou gewoon ff mijn "ei" kwijt...