Echt schokkend vind ik deze beelden niet. In een slachthuis wordt er geslacht, dat is dan ook wat er in dit filmpje te zien is. Vlees eten doe ik toch...
Trab schreef:Echt schokkend vind ik deze beelden niet. In een slachthuis wordt er geslacht, dat is dan ook wat er in dit filmpje te zien is. Vlees eten doe ik toch...
Uitzondering in de wetgeving of niet, ritueel slachten of niet -> gene zever: clean, proper en efficiënt slachten en al de rest is gewoon onverantwoord. In een slachthuis wordt er geslacht maar dan wel op een verantwoorde manier. We hebben de ratio, de technieken en de mogelijkheid om het verschil te maken: waarom die beesten nodeloos af laten zien? Gewoonweg weer onverantwoord onder het mom van cultuur en godsdienst. Ik vind dit gewoon plat en onwaardig voor een moderne samenleving (idem zoals gebedshuizen waar de vrouwen in een apart lokaal het gebed kunnen volgen via camerabeelden, pure met belastinggeld georganiseerd discriminiatie onder het mom van godsdienst).
We hebben nog een lange weg af te leggen, merk ik.
Ik ben 2 jaar geleden eens in een slachthuis voor varkens geweest, er werden daar tot 2000 varkens op een dag geslacht dus een kleine onderneming was het niet.
Daar werden de varkens eerst verdoofd met CO waardoor ze quasi onder narcose waren als ze geslacht werden, dus die dieren leden daar niet.
Ik snap trouwens niet dat hier niet meer controle op is, toch toevallig dat het wéér eens om 'halal' toestanden gaat.
Een dier moet niet nodeloos afzien, als mijn grootouders een beest slachten dan was het omdat het moest en t'ging vooruit .... geen langzaam doodbloeden.
Tsjah anno 2009 en t'is weer een godsdienst die het allemaal klaar krijgt.