Het Serietopic

Alles in verband met films, televisie en radio
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Het Serietopic

Bericht door After »

ik voel mij altijd raar (negatief) na een aflevering van Twin Peaks, the show gives me the creeps :pale:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Serietopic

Bericht door Lestat »

djginod schreef:Heb gisteren weer een aflevering van Twin Peaks opgezet. Man, dat was weer genieten zeg, ook de teksten die gezegd worden, man man man, het lijken allemaal oeroude gezegdes die acher elkaar gezegd worden:

Ben Horne in zijn eigen bureau:
Now is the winter of our discontent...Made glorious summer by this sun of York
Now are our brows bound with victorious wreaths
Twin peaks - damn das lang geleden - fantastische serie vond ik
Do you think the furniture in this room is arranged adequately? I've been toying with the notion that if one could find the proper spatial relationship between all the objects in a given space, it could create a resonance the benefits of which to the individual dwelling in that space could be extensive and far reaching.
Prachtige teksten toch ?
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Re: Het Serietopic

Bericht door dj_neo »

Lestat schreef:
dj_neo schreef:The Wire moet je zeker eens bezien, Lestat.

Acteerprestaties zijn schitterend, verhaal is zo goed uitgewerkt en realistisch. Het handelt (grotendeels) over de drugsproblematiek in Baltimore, USA. Ze gebruiken zelf echte drugdealers uit Baltimore als acteurs. Echt een topserie.
Heb intussen al een deel afleveringen gezien - doet me in zekere mate denken aan de zwarte versie van de sopranos, boeiende serie, sterke acteurs ook, en t gaat over dope, dus t verhaal is ook :D Merci voor de goeie tip dj_neo !

Edit : aflevering 4 - het stuk waarin ze een kogel vinden en er uitsluitend wordt geconverseerd met het woord "fuck" en enkele bijwoorden - SUBLIEM !!!
Ja,hé. Dat is echt een zotte scene. Subliem is het juiste woord.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Het Serietopic

Bericht door Nostalgie90 »

Verleden dinsdag speelden ze op Virus (Canvas) de docu "The Corporation"

Straffe dingen, ik was sprakeloos met zoveel confronterende waarheid!
Iedereen zou verplicht zijn om deze eens te bekijken, want een mens beseft het niet wat ze allemaal met ons aan het uitsteken zijn!
Het valt op, meer kinderen met geboren afwijkingen, vreemde ziekte's etc... echt schokkend en terug te vinden rondom! In eigen kenissenkring zijn er het laatste jaar al 2 kinderen geboren met afwijkingen, vroeger zeiden ze "zolang het 10 vingers en tenen heeft is alles ok" maar het gebeurt toch wel opvallend meer.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Het Serietopic

Bericht door After »

overlaatst is er een baby geboren met een penis op zijn rug... en neen, dit is geen zever, helaas
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Serietopic

Bericht door ThaMan »

btw "24" begint vandaag weer in de states... onder de noemer "Redemption"
Ik kan niet wachten, op deze top serie.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Het Serietopic

Bericht door djginod »

Heb nog helemaal niets van gezien, maar lijkt me ook wel top inderdaad. Maar ik zal wel eens wachten totdat ze het op Blu Ray ofzo gaan uitgeven over een tijdje !
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Serietopic

Bericht door Lestat »

After schreef:overlaatst is er een baby geboren met een penis op zijn rug... en neen, dit is geen zever, helaas
Het begrip "langs achter pakken" krijgt daarmee een heel nieuwe dimensie :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Serietopic

Bericht door Lestat »

De 24 afleveringen in high definition (1,2 gig per aflevering) vind je reeds overal op het internet, ben intussen aan aflevering 7 belandt en kijk alweer met veel ongeduld uit naar de volgende, 24 heeft daarmee sopranos en the wire verdreven van de nr 1 series aller tijden wat mij betreft, 7 seizoenen en nog steeds boeiend, realistisch en vooral zenuwslopend, verdiende eerste plaats.

Iets ouder, en hier ook onbekend denk ik, the invasion, is maar 1 seizoen van, maar echt wel de moeite om te kijken, spannend, sterke acteurs en super geheimzinning in de moerassen van the everglades - echt wel een fantastische serie vind ik. Korte inhoud - na een tornado gebeuren er vreemde dingen in de swamps, er blijkt iets mysterieus te zitten in de moerassen en een aantal mensen dat de tornado op mysterieuze wijze heeft overleefd, begint zich geheimzinnig te gedragen.

Vorige week gedownload en intussen bijna uitgekeken (nog 4 afleveringen, dat t maar rap 5 uur is :lol: ) - Jericho, knappe serie over het stadje Jericho, waar men op een dag in de verte een paddestoelwolk ziet verschijnen. Totaal van de buitenwereld afgesloten (is er nog wel een buitenwereld) druppelt er af en toe wat informatie binnen over wat er gebeurd is, terwijl het stadje probeert de kalmte te bewaren en te overleven. Realistische benadering van de nucleaire apocalyps imo, alweer een serie uit de categorie "one to watch"
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Het Serietopic

Bericht door Nostalgie90 »

Ik zoek achter de reeks "friday the 13th", indertijd begin jaren negentig was deze op de BRT te zien.

Deze lekkere rosse kwam erin voor
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Serietopic

Bericht door ThaMan »

Nostalgie90 schreef:Ik zoek achter de reeks "friday the 13th", indertijd begin jaren negentig was deze op de BRT te zien.
Ik kom net deze tegen m8
Friday.The.13th.The.Series.S01.DVDRip.XviD-OSiTV
Friday.The.13th.The.Series.S02.DVDRip.XviD-OSiTV
(20Gb in totaal)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Het Serietopic

Bericht door Nostalgie90 »

ThaMan schreef:
Nostalgie90 schreef:Ik zoek achter de reeks "friday the 13th", indertijd begin jaren negentig was deze op de BRT te zien.
Ik kom net deze tegen m8
Friday.The.13th.The.Series.S01.DVDRip.XviD-OSiTV
Friday.The.13th.The.Series.S02.DVDRip.XviD-OSiTV
(20Gb in totaal)
ok thanx man, zijn het torrents?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Serietopic

Bericht door ThaMan »

neen usenet...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Het Serietopic

Bericht door Nostalgie90 »

ThaMan schreef:neen usenet...
ok dan vind ik ze wel :D
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Serietopic

Bericht door Lestat »

2 series beëindigd, gaan allebei over het zelfde, maar toch heel aparte benadering van de inhoud, 'generation kill' en 'over there', beide gaan over de Amerikaanse invasie van Irak, 'Generation Kill', van hbo, wat garant staat voor topkwaliteit, bekijkt de oorlog meer op een documentaristische, realistische manier, maar is een enorm boeiende serie vind ik, heb er echt van genoten. 'Over There', van Fox, neigt wat meer naar hollywood, en is spectaculairder (in aflevering 1 schieten ze een een moslim met een raket in zijn lijf, waardoor enkel zijn benen nog enkele meters verder hollen, qua special effect kan t tellen :lol: ) - desalniettemin een meer dan genietbare serie, en een echte aanrader vind ik.

Achteraf beschouwd, is er toch een serieuze evolutie merkbaar in het filmbeeld over de Amerikaanse soldaat sinds de Golfoorlog, waar de Amerikaanse soldaat in de Vietnamfilms bijna altijd werd afgeschilderd als een zootje ongeregeld, zonder discipline, met steevast een oudere respectvolle warrior die de boel in handen had, worden de Amerikaanse soldaten sinds de Golfoorlog steeds afgeschilderd als de ultimate warriors, technisch volmaakt, hoog geschoold en afgetraind, perfect gedisciplineerd en nagenoeg onoverwinnelijk. Heel de figuur straalt gezag uit, als je nu zo'n soldaat ziet met intercom in zijn helm ingebouwd, nachtvizier op zijn oog, dat camouflagepak, indrukwekkend, zeker als je t vergelijkt met de in vodden lopende Vietnamboys, die elk hun eigen design leken te hebben, ontworpen door een of andere gangbanger.
Vraag ik me af : is dit werkelijk zo ? Een documentaire zou deugd doen, want ben echt wel eens benieuwd, als t echt zo is, chapeau voor de transformatie die het Amerikaanse leger doorgaan heeft, want de ubermensch is opnieuw uitgevonden in de soldaat ...

Next in line : 'Carnivàle' - komt van HBO, dus de verwachtingen liggen hoog :cheers: en zeker als ik de 9,1/10 monsterscore zie die ze op imdb toekennen aan deze serie :cheers:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast