Het Filmtopic

Alles in verband met films, televisie en radio
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Nostalgie90 schreef:Wist je zelfs dat Chinezen kunstmatige eieren kunnen maken die goedkoper zijn dan een kip ze zelf kunnen leggen?
Sterk! Wat ik wel weet is dat je (maar da's al lang hoor) eieren (??) kan kopen in rollen (snijdt makkelijker, bvb voor prépack koude schotels).
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Heeft die voormalige buitenwipper van Extreme ook geen kunstmatige eieren nu? :mrgreen:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

"Escape From NY" heb ik in een opgekuiste versie in het Blu-Ray formaat ! Blijft 1 der machtigste cult-film aller tijden. Let ook op de erbarmelijke effecten die het geheel zo nostalgisch maken. De Film speelt zich ook af in 1997... prachtig gewoon !
Maar top of the bill blijft de OST geschreven en geproduceerd door John Carpenter himself.

Zonde van het suck-ass vervolg die het hele concept naar de kloten heeft geholpen. Daar hadden ze zo veel meer uit kunnen halen.

Dus zeker kijken voor wie em nog niet gezien heeft
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Gisteren "Lucifer Rising" gezien van Kenneth Anger (de versie van 1973)! :eek:
'k Was behoorlijk onder de indruk. En wat een geschifte kerel moet dat geweest zijn, amai! Zijn bio is redelijk... euh... geschift dus.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Dr. Poppers schreef:Gisteren "Lucifer Rising" gezien van Kenneth Anger (de versie van 1973)! :eek:
'k Was behoorlijk onder de indruk. En wat een geschifte kerel moet dat geweest zijn, amai! Zijn bio is redelijk... euh... geschift dus.
Music bij Bobby Bosoleil!

http://video.google.com/videoplay?docid ... 8662460695

Precies goeie psychedelick rock, ik denk direct aan Pink Floyd in Pompei als ik de beelden zie :D
Anno 2008 zouden ze sommige tracks post-rock durven noemen :mrgreen: Ik hoorde op gegeven moment iets dat leek op een track van Wim Mertens

Bevreemdend, rare kostuums en settings .... en in combi met de soundtrack :-o Kon evengoed als Bowie videoclip gebruikt worden!

BTW eergisteren was het nog eens "the ninth gate", ook zo een sfeer ... hadden de film nog een uur langer moeten maken voor goed te zijn.
Occulte dingen roelen dik :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Nostalgie90 op 23 aug 2008, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

BTW nog even over Escape From NY, ook een trits legendarische acteurs zoals Lee Van Cleef, Isaac Hayes als de slechterik!
De personage's duiken op in videospellen zoals Double Dragon, Street Fighter, Streets Of Rage etc... en was wss voor velen een pionier en zijn genre! Eens zien dat ik wat screenshot kan nemen van de games voor de personage's
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Niet te vergeten en te missen, deze week ergens...
"Donnie Darko" op TV
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

ThaMan schreef:"Donnie Darko" op TV
Deze avond dus op Canvas...

Anyway "The Strangers" gezien vandaag. Hoe erg ze daar over deden, zegt al veel van de film. Normaal heb ik geen sterke maag voor zulke dingen.. maar bij deze film hebben mijn ogen niet eens geflikkerd.
De spanning word wel opgedreven en daar blijft het dan bij. Ik had ook een zwaar "scarecrow" (villan in BatMan) gevoel.

Om echt gebeurt te zijn moet het wel broekschijterij geweest zijn voor die mensen... maar weer zo hollywood achtig opgevoerd he. Vraag mij af hoe ze het verhaal hebben kunnen uitwerken terwijl niet alles duidelijk is ivm de mysterieuze omstandigheden over het geheel.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Gisteren "HellBoy 2" gezien...
Was een vermakelijke film en toch indrukwekkender als Deel 1.
Effecten en CGI waren wel serieus state of the art moet ik zeggen.
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2008, 17:49

Bericht door mockmoon »

ThaMan schreef:Gisteren "HellBoy 2" gezien...
Was een vermakelijke film en toch indrukwekkender als Deel 1.
Effecten en CGI waren wel serieus state of the art moet ik zeggen.
idd een goed vervolg op Hellboy, heb hem gisteren ook gezien.
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

"Zombie Strippers"!
Een hoop zombies, schoon madammen met blote borsten rond een paal, een totaal afwezige verhaallijn, enkele bijzonder toffe gore scènes, een paar high brow referenties met wat maatschappijkritiek en een heleboel scheve grappen - kortom, volledig mijn ding!
Robert Englund en Jenna Jameson zijn hier - elk om een andere reden - schitterend.
't Zit bovendien in een bepaalde traditie en ik vind dat ze met het beperkte budget er toch iets "moois" hebben van kunnen maken. Zelf was ik dan ook aangenaam verrast, hoewel ik er al van in 't begin enthousiast naar uitkeek.
Voor de filmfreak: het gaat hier natuurlijk om iets dat vergelijkbaar is met het lezen van een stripverhaal eerder dan met het lezen van een Dostojevski. Maar wel een geweldige strip (no pun intended).
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Zou dit wat zijn... want boven "Hostel" stond er ook Quentin Tarantino Presents....

Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Net die "Hellride" achter de kiezen. Het is allemaal moeilijk te volgen maar de stevige grauwe karakters en de schitterende soundtrack maken deze film toch nog de moeite om te bekijken.

Ook de nieuwe "X-Files" gezien en ik mistte toch de X in de File... Allemaal wel mysterieus, lekker "fargo" sfeertje en naar het einde toe toch nog een beetje X, maar de climax van heel het verhaal is toch ver te zoeken. Ik vond em te doen, maar de "Fight The Future" wil was 5x beter.

Ook nog 2 zaalshows gezien van buikspreker "Jeff Dunham", en die waren echt wel de moeite !
http://nl.youtube.com/results?search_qu ... arch_type=
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

gezien deze week:

Rabid Granies:
De eerste keer gezien op 1 van de griezelnachten in Studio 2000 te Haacht, ik weet dat het begin van de film flopte omdat het spoel niet oprolde :mrgreen: , maar dit is een veelal Belgische griezelfilm!
Ik dacht dat hij op Vestron International was uitgebracht op vhs, maar blijkt dat het een Troma film is :oops:
Soit een aanrader voor eens een foute maar gore griezelfilm! 8/10

The Mummy 3:
Indiana jones déja vu, toch beter dan de vorige! 6/10

The Mist:
Gezien door dankzij deze topic, goeie film en gestoord einde!
Bizar einde, open ruime.
Doet me denken aan Cloverfield! 8/10

Nog te zien:
Surf Nazi's Must Die! (Troma)
Shutter
The Lodge

BTW oldskool video label, Vestron Int
kijk eens naar die bekende oldskool releases!
http://www.imdb.com/company/co0030983/
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ThaMan schreef:Zou dit wat zijn... want boven "Hostel" stond er ook Quentin Tarantino Presents....
zo kocht ik een maand geleden deze .. omdat er ook naar "Hostel" werd verwezen .. en ergens de naam Eli Roth daar ook als producer verscheen .. en die was niet echt goed ..

dus afgaan op namen is't ook niet altijd .. (al is het natuurlijk geen Tarantino .. maar ik heb toch ook al mindere films gezien waar zijn naam mee op prijkte)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast