Het Filmtopic

Alles in verband met films, televisie en radio
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

btw "Street Kings" was normaal de productie die aan Erik Van Looy was beloofd. Had dat wel eens graag gezien hoe hij dat zou verfilmd zou hebben.

Nog Gezien:

- "Be Kind Rewind": absurde humor met jack black...
- "In Bruges": weirdo filmke opgenomen in Brugge met Colin Farrell
- "Fools Gold": Leuk filmke met heerlijke locatie's !
- "What Happens In Vegas": Hier heb ik nog eens goe mee gelachen.
- "The Andromeda Strain": Beetje cheap 3u versie (volgens mij) van "The Happening" ==> Waar ik vol ongeduld op zit te wachten.

Paar Oldies in HD 1080p

- "Twister": in HD is het precies of je er midden in zit
- "Cloverfield": Dit was voor mij persoonlijk al de beste 5.1 sound film ooit... Verhaal zelf is maar lala, maar wat een SOUND ! Nie normaal.
- "Rambo": Moest ik nog eens zien in super quality, het maakt de film al iets beter, maar toch...
- "Waterworld": Kan er niks aan doen, maar blijf em goed vinden.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Waterworld vind ik ook goed. Ik snap niet waarom die zo geflopped is. :)
Onlangs nog eens naar Rambo 1 tot 4 gekeken. 3 is de slechtste. 1 is de beste, 2 is de grappigste.

Ik heb toch serieus in een breuk gelegen wanneer hij in z'n helicopter een heel kamp vol vietnamezen naar de kloten schiet. http://nl.youtube.com/watch?v=7s6n8tJ6IuA

Als hij AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! roept op 1m33 Ma vent :lol:
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

:lool: komisch talent :lool:
Street Kings aan Eric Van Looy? met vlaamse acteurs dan? stel je voor :?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

After schreef: Street Kings aan Eric Van Looy? met vlaamse acteurs dan? stel je voor :?
Ken je wereld ?
Erik Van Looy zou die regisseren met identiek dezelfde cast zoals David Ayer ze gekregen heeft. Ik dacht dat het script origineel in de handen lag van Paramount (die erik van looy gevraagd hadden) nadien is dit project in een stroom versnelling gekomen en hebben ze het ganse project door verkocht aan Regency. Anders hadden we onze 1ste vlaamse Hollywood producer gehad.
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

Gisteren '21' gezien.. Vond ik wel nog goed gedaan. :) Nog iemand hem gezien?
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Ja ik... Kevin Spacey maakt de film goed, voor de rest vond ik de cast en het verhaal serieus tegen vallen.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

ThaMan schreef:b
- "Cloverfield": Dit was voor mij persoonlijk al de beste 5.1 sound film ooit... Verhaal zelf is maar lala, maar wat een SOUND ! Nie normaal.
.
Daar kan ik mezelf dus niet in vinden. Tegenwoordig is het voor veel mens al goed alls er goede special effects en een goede sound in de film verwerkt zit. Meestal is het dan ook om het zwakke verhaal te camoufleren.

Het klinkt misschien onozel, maar ik beoordeel een film pas volledig als ik hem thuis op die oude TV bak met normaal scherm en zonder al die surround toestanden heb gezien. Als een film zonder al die poespas nog overeind blijft, zit het goed. Voor mij zijn de sound, eventuele special en visual effects iets wat een film ondersteunt of dat tikkeltje extra geeft. Maar een film die daar alleen rond draait, neen dank u
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

tjah varth.

in 2008 kunt ge dat niet echt meer zeggen.

Films als The Lord of The Rings en co moet ge gewoon op die HD dingen zien. Dat is echt wow :twisted:
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

dj_neo schreef:tjah varth.

in 2008 kunt ge dat niet echt meer zeggen.

Films als The Lord of The Rings en co moet ge gewoon op die HD dingen zien. Dat is echt wow :twisted:
misschien wel, maar die blijft ook overeind zonder
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

lemant schreef:misschien wel, maar die blijft ook overeind zonder
Treu, maar het geeft soms toch die extra touch...
Een film als cloverfield had ik van te voren gezien in een R5 versie met 2.0 sound en vond er geen hol aan toen... omdat je een hele hoop details mist. Dit had ik ook met 10.000 BC. Nu heb ik deze 2 in High Definition gezien met 5.1 sound en dat maakt in mijn ogen de film net iets beter te bekijken. Ik kijk ook kritisch naar films maar het zit em dikwijls in de kleine details.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

Ok, maar dan kom je in een situatie dat de technische aspecten een te grote rol gaan spelen. Natuurlijk is een film als bv Lord of the Rings een pak indrukwekkender in HD en op een 5.1 surround system. Maar als een film daarmee staat of valt, dan vind ik het triestig.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Tsja daarom gaan mensen ook naar de bioscoop he. Scherm van 10 op 4m, 7.1 Losless treu digital sound... Inderdaad zijn niet alle films geschikt voor zulke technologische hoog standjes.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

varth schreef:Het klinkt misschien onozel, maar ik beoordeel een film pas volledig als ik hem thuis op die oude TV bak met normaal scherm en zonder al die surround toestanden heb gezien. Als een film zonder al die poespas nog overeind blijft, zit het goed. Voor mij zijn de sound, eventuele special en visual effects iets wat een film ondersteunt of dat tikkeltje extra geeft. Maar een film die daar alleen rond draait, neen dank u
Zo denk ik er ook over!

Denk maar aan de releases vanuit het cam standpunt, zoals bv REC, Cloverfield, Blair Witch Project etc.. en de kunstmatige "spikkels" of wit-zwart opname's!
Hoe goed de effecten ook als er geen goed verhaal inzit is het niet interessant genoeg om hem een tweede keer te bekijken.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Juist nog eens gekeken naar Platoon.

Wat een beestige film. Die Vietnam war moest fuckin horrible geweest zijn. Niets vergeleken met die kerels in Iraq, denk ik.

8.5/10
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

dj_neo schreef:Juist nog eens gekeken naar Platoon.

Wat een beestige film. Die Vietnam war moest fuckin horrible geweest zijn. Niets vergeleken met die kerels in Iraq, denk ik.

8.5/10
Dat zijn pas vette movies, paar weken geleden ook nog eens naar gekeken ... een goeie cast en ijzersterke acteerprestaties, dat is wat een film voor mij goed maakt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten