Dr. Poppers schreefOkay, ik begrijp je argument...
Maar 't zou helaas ook een mogelijkheid kunnen zijn dat 'zwakzinnigen' zich 't eerst bewapenen en bij de minste futiliteit beginnen rond te knallen... Daar zit mijn vrees.
En dat is nu het geval niet misschien? Dat is net het probleem. Elke zwakzinnige, gestoorde of crimineel in dit lang bezit een wapen of weet op zijn minst hoe er aan te geraken.
De brave burger bezit geen wapen, kan zich niet verdedigen en heeft geen weet hoe aan een wapen te geraken. En stel dat het hem toch lukt aan een wapen te komen dan zou hij nog eens zwaar bestraft kunnen worden indien hij er betrapt mee wordt.
Clue van het verhaal, het enige wat wij kunnen doen is ons dood of half dood laten kloppen door het eerste beste gespuis dat daar op dat moment zin in heeft.
Mijn reactie dat ieder beter met een schietijzer zou rond lopen is bij manier van spreken hé.
Al wat ik zeg moet je nuanceren en met een korrel zout nemen. Ik geef hier maar de bruute basis van het probleem dat ik probeer aan te kaarten zijnde dat onze wapenwet veel te streng is. Waarom mag een burger bv geen klein busje traangas bezitten als vorm van wettelijke zelfverdediging? Waarom zou een burger thuis geen geweer mogen bezitten als vorm van wettelijke zelfverdediging? Het wil toch niet zeggen dat indien iemand bv thuis een geweer bezit of weet ik veel wat hij dat dan ook effectief overal gaat meenemen en in het wilde weg beginnen schieten? In dat geval spreken we over een gestoorde persoon en dan komen we terug bij mijn eerste alinea > gestoorden en criminelen bezitten toch al over een wapen.