Dr. Poppers schreef "oke, we zijn anders, maar kunnen we daarom samenleven of niet?"
Ik denk dus persoonlijk van wel, maar de moeite en het begrip moet van twee kanten komen...
Tiens, dan vraag ik mij af wat we de laatste 15 jaar proberen doen hebben? Begrip van onze kant is er al meer dan genoeg geweest: Ze krijgen onderdak, een uitkering, werk indien ze dat wensen, toelating om hun achterlijke godsdienst in het openbaar te beleven, toelating om jaarlijks onze riolen te vervuilen en verstoppen naar aanleiding van hun offerfeest, er werden tempels voor hun gebouwd op onze kosten, asielcentra, turkse en marokaanse supermarkten, stemrecht, enzovoort ... Kortom, we verdedigen en tollereren een religie die niets positiefs heeft voortgebracht en alleen maar achterstand genereert.
Wat krijgen we in ruil? Een constante bedreiging tegenover onze westerse maatschappij, getto's, verhoogde misdaadcijfers, een terecht onveiligheidsgevoel, geen respect voor onze cultuur, godsdienst en maatschappij, geen respect voor onze infrastructuur, geen respect voor persoonlijk eigendom, ...