Trouwens dat visgerecht was niet het favoriete gerecht van Hitler, Hitler at nooit dat soort vis volgens een Joodse organisatie!
Ongelukkig gekozen van Meus? Ach ik zie hier in het net aangekomen gemeenteblad bij het fotohoekje een hitlervlag op de achtergrond .... tijdens 1 van de lokale "oorlogstentoonstellingen"! :cyclops: Hypocriete reacties van joodse instellingen, als ge tegen ne jood zijn kar rijd dan heeft iedereen het geweten! Die mannen mogen zelf alles, van belastingsvrije priveleges tot het onderdrukken van volkeren!
Wel jammer, ik lust wel een goed stukske vis (uiteraard klaargemaakt op een gasfornuis)
Wat betreft Humo hebben ze precies met de verkeerde mensen gespot, nochtans hebben ze het overduidelijk amateuristisch gelaten. Nu is er meer ruchtbaarheid aan gegeven.
(Nu De Gucht ook nog eens klacht indienen en t'zal rap gedaan zijn :mrgreen🙂
Voor de rest artistieke vrijheid in Humo ... in functie van politieke recuperatie
En dit voor een stom gerechtje, mens zijn zaak staat op het spel!
Familie steunt belaagde Jeroen Meus na debacle
De broer en vader van Jeroen Meus vinden de hetze rond de televisiekok onterecht. 'Jeroen treft geen schuld', zegt broer Hans Meus.
De heisa over het schrappen van de Plat préféré van Hitler is onrechtvaardig, schrijft Hans Meus op de internetsite van zijn eigen brasserie (de Gempermolen in Sint-Joris-Winge). 'We zijn het er misschien wel over eens dat het een ongelukkige keuze was van de programmamakers om Hitler mee op te nemen in een galerij van mensen die sommigen op handen dragen voor hun prestaties of hun talent, maar Jeroen treft hierin geen schuld. Toch verschijnt er zelfs in Humo dat je Jeroens restaurant maar beter vermijdt. Misschien moeten we er een torenhoge muur rond bouwen, rond dat restaurant van hem. Dan heeft niemand er last van. De plannen voor zo'n muur kan je vinden in de archieven van het Derde Rijk.'
'Het enige eerlijke compromis had kunnen zijn dat het programma toch werd uitgezonden en dat er na afloop, of vooraf, een debat tussen de makers en de tegenstanders werd georganiseerd.', vindt broer Hans nog.
Hij eindigt zijn bericht, dat gisteren na de namiddag overigens alweer van de site werd gehaald, met de woorden: 'Heb respect voor iedereen, da's mijn leuze, zoals ik die, samen met mijn broers, van mijn ouders heb meegekregen. Maar sta open voor discussie.'
Vader Guy Meus zit verveeld met de zaak. 'Ik heb Jeroen drie maanden geleden gezegd dat ik het niet zou doen; het lievelingsgerecht van Hitler maken. Omdat het een gevoelig thema is. Maar Jeroen beslist daar ook niet alleen over, hé. Ik blijf achter mijn zoon staan. Omdat hij nooit op iemands tenen heeft willen trappen.' (bjm)