Nostalgie90 schreefIk denk dat er nog meer zijn die hun verbruik wat aandikken, ge moet toch gaan werken en daar kunt ge niet liggen slapen en als he naar t'school gaat hebt ge niet veel geld. Ze kunnen allemaal toch gene runner worden hΓ©
Kweet zeker, moest ge in die tijd op maandagochtend in de bouw of in fabrieken gaan laten blazen of int potje laten pissen, ge zou wa zien.
Er zijn jobs waar ge goe scheef kon aankomen zonder dat de collega's iets zeiden of het door de vingers zagen. Omdat ze bvb zelf over de schreef gingen of weet ik veel. Als ge maar werkte en dat ze op u konden rekenen, maakte ni uit hoe ge er uit zag of hoe ge u voelde :pig:
Ik denk aan: stellingbouwers, havenarbeiders, (industriele) schilders, dakwerkers, metsers (dienders), productiearbeiders, techniekers,....... Bitje oneerbiedig mss maar laat ons zeggen, de jobs waar minder verantwoordelijkheid nodig was. Tis wel, de economie draaide beter dan nu en je moest ni zo heel hard schrik hebben voor uw job.
Persoonlijk heb ik altijd werk proberen te combineren met weekendjes stappen. Gewoon om discipline te houden en te zorgen dat dingen (in de week) niet uit de hand konden lopen. Maar ook om het financieel te kunnen blijven bolwerken. Maar op den duur duurde het tot zelfs donderdag vooraleer ge terug op uw plooi waart. Da was er ook wel wat te veel aan.
Toen ik nog naar school ging zijn er zondagavonden geweest dat ik op de bingo ging spelen in de hoop een paar honderdjes te vangen om nog een half nachtje door te trekken :clown:
Crazy times :mrgreen: Blij dak het gehad heb maar ook blij dat voorbij is. En ik vermoed dat nu allemaal zo ni meer loopt.