Phi-Phi is voor mij een grote , niet omdat hij zo perfect mixt want da's gewoon goed zonder meer, maar zijn platenkeuze en opbouw, dat was voor mij altijd hetgene wat hem dat ietsje meer gaf.
En wat vaneigens ook wel zo is: op een dansvloer, met geroep, getier, gefluit, alcohol, babbels, de lichten, alles gewoon,... dan mis je wel bepaalde onvolmaaktheden die je er op een tape nadien wel uit haalt.
Wat dat dj'en betreft, er zijn dj's die zelfs met Ableton nog gevoel en klasse overbrengen. Speedy J gezien op KozzMozz een paar maan terug? Met twee laptops, effecten en een controller, en toch een prachtige opbouw en sfeer. Hawtin op 10daysOff: sublieme set! Pan-Pot van't zelfste. En toch geen vinyl te bespeuren.
Net zoals veel dj's tegenwoordig met cd's draaien, waar ook niks mis mee is. Elk kiest gewoon voor hetgene wat hem het beste ligt. Bij mij is dat vinyl en traktor scratch (dus eigenlijk ook vinyl). Ik speel heel graag met cd's (op de pioneer 1000), maar 'k draai 19 jaar met vinyl en dus voel ik me gewoon meer op m'n gemak als ik alles met vinyls kan controleren. Meer moet je daar allemaal niet achter zoeken.
Het enige wat ik tegen ableton-sets heb, is dat het zo verdomd saai is om naar te kijken. Ik zie ook graag een dj uit de bol gaan en sleuren en trekken aan z'n platen. Dat is het enige wat ik wa mis aan cd's en laptopsets. Maar qua muziek? Als de dj begeesterd is, dan komt dat over, wat em ook gebruikt.