quincy schreefAwel Dim ik zou u graag eens beter zien doen :mrgreen:
Geen enkele dj kan een hele set strak mixen, laat staan een hele nacht zoals Phi Phi dat deed. Tom, Georges, Marko, ... allemaal draaiden ze soms de ene scheve mix na de andere. De vroegere platen waren eerst en vooral veel moeilijker te mixen, de platendraaiers waren niet overal hoe ze moesten zijn, de tijden waren anders ...
Je kan een "all night long set" (zoals Phi Phi, Marko en Georges dat moesten doen) totaal niet gaan vergelijken met 1) een bedroom mix / 2) een 1/2/3 uren set in een club ... als je heel de nacht moet staan draaien (en ik spreek uit ondervinding) kan je na verloop van tijd eens een dipje hebben, de vermoeidheid slaat toe, de drank doet zijn werk, je gehoor gaat er op achteruit, ...
Wie beter kan, no prob ... laat het ons zien en horen + liefst in dezelfde omstandigheden :twisted:
'k heb lang moeten wachten op zo'n reactie ๐
Er wordt hier constant gedoeld op "strak mixen" ik vraag me echt af wat ge daarmee bedoelt zenne... dat ge een set niet naadloos mixt, dat is normaal... maar ik heb gewoon mijn mening gegeven over deze set, zitten stukken in zelfs nog ni in den beat gemixt, ge hebt den indruk van sommige passages te zeggen dat het zelf vals klinkt, maar dat is het niet, 't is niet harmonisch... plaatje op, plaatje af en ander... Believe it or not, mijn maag keert ervan en ik heb't afgezwierd na 35 minuten... das mijn recht hรฉ
'k heb ooit op een of ander "house-boerenparty" in Gooik van 20 tot 8u gespeeld... dat was den eerste en laatste keer... ik wist heus wel achteraf dit is niet te doen zo lang, ge zijt gewoon naar de kloten. ๐ Ik vind dat ge dat als dj zelf moet weten of ge dat kunt of niet... in alle geval met een stuk in uw voeten, of stoned als ne zak achter uw decks staan...dat gaat gewoon niet...punt. En dat hoort ge...
'k heb altijd geweten dat 3/4 van uwe floor toch niet hoort wat ge uitsteekt... als ik de reacties lees op mijne commentaar (van mensen die zรฉlf spelen) op dit forum, dan word ik weeral mottig omdat ik besef dat dit percentage precies nog een groot stuk hoger ligt!
Blijkbaar is het nog een taboe dat ge commentaar geeft op ne set van nen "dj god", zeker als die negatief is... ik snap het niet :?
Dat mixen van tegenwoordig saai zijn? Iemand die ne soft gebruikt om zijn plaatjes te mixen, die heeft tijd om andere, nieuwe dingen uit te proberen. 'k hoor ook liever een warme vinyl, de feeling die ge hebt en kwijtraakt door bv met laptop en heel de reutemeteut te draaien...das nostalgie hรฉ... er zijn zo veel nieuwe voordelen van dat "digitaal draaien", de track opnieuw uitvinden terwijl ge speelt... maar dan is er weer de vraag, wie doet dat en waarom moet ik dat doen als er geen kat naar luistert? Al sdj, voor uzelf zou'k zeggen, want blijft tenslotte fun.
Muggezifterij? Zou kunnen, ik spreek over een periode'94 tot vandaag... en als ge iets doet - eender wat - moet het gewoon perfect zijn, anders laat ge't beter aan een ander over. En kritiek dat moet ge kunnen verdragen en misschien iets uit oppikken e ventueel?! Daar is nix mis mee!
Blijf bij mijn punt, bangelijke schijven, maar ne shitmix!