lemant schreefNostalgie90 schreefErg, de man die het spaargeld van de gewone man veilig stelt moet aftreden!
Als diezelfde zich effectief inmengt in de scheiding der machten dan lijkt zijn ontslag me meer dan normaal.
Nu speelt iedereen of dit zo uitzonderlijk is, voor hetzelfde zit er iemand van de rechters mee in Deminor ...
Geert Noels (Petercam) zei gisteren dat de politiek niet weet waar het mee bezig is, want buiten de financiële crisis maakt de politieke crisis nog meer brokken.
Het gaat om het redden van een hoop jobs, spaargeld en de economie en daar mag er al eens iets door de vingers gekeken worden. Voor Fortis te nationaliseren hebben we de poen niet voor, en dan moeten we het ook met alle banken gaan doen als het nodig is.
Je ziet dat de partijen die vroeger aan de macht zijn geweest nog altijd profiteren van hun politieke benoemingen ondanks dat ze het schandelijk van YLT vinden. Blijkbaar wil de oppositie en vooral de naaste regeringspartners liever het land in de dieperik storten voor electoraal gewin. De schuld zal de CD&V deels terecht, decennia moeten dragen. (kijk maar naar de tijd van Martens)
Ik ben benieuwd wat de sossen en liberalen voorstellen als hun alternatief, in hoogconjuctuur hebben ze alles verkocht wat ze konden en nu zouden die de problemen moeten oplossen? Ik zit niet te wachten op een 2e Freya of Stevaert ...
Soit in normale omstandigheden zou YLT inderdaad moeten aftreden, me dunkt dat het echter totaal niet de moment is voor politieke spelletjes.
Leterme wilde trouwens niet aftreden als er andere koppen gingen rollen, de rol van Reynders is hier ook niet te onderschatten. Als die Leterme dan eventueel zou opvolgen zou ik dat dan ook hypocriet vinden.