die prijzen liggen niet aan de regering eh... ga eens tegen een Amerikaan praten, daar zijn de prijzen 50% gestegen, hun naft zelfs verdubbeld. Dat heet "globalisering", nu net hetgene waar je nog minder sterk tegen staat hoe kleiner je land (= afzetmarkt") is...
Ik heb in twintig jaar uitgaan een keer boel gehad: met een belg. En alle mensen die mij ooit in't zak hebben gezet waren BELGEN. Misschien moete beginnen met niet sebiet smerig te kijken als ge een vreemdeling passeert of sebiet uw portemonnee wa vaster nemen. Net zoals bij de Belgen zijn er in elke bevolking een klein aantal rotte appels, maar die verkloten het voor de rest. Net zoals de minderheid radicale vlaamsgezinden het beeld van ons land verkloten voor 't buitenland.
Wallonië leeft op onze kap? Ahbon, ik dacht net dat het Rekenhof elk jaar becijferde hoeveel die zogenaamde transfers bedragen en dat dat elk jaar zo'n beetje niks blijkt te zijn. Dat lees je vaneigens niet in de gazet in Vlaanderen, maar moet je vaneigens wel saaie stuff als reports in't staatsblad en economische boeken op naslaan, veel te moeilijk voor de kranten in Vlaanderen... Bovendien stijgt de economie in Wallonie sneller dan in Vlaanderen, zal ook wel toeval zijn zeker...
No offense Quincy, maar welke problemen heb je onder te leiden? Ge rijdt met ne dikke auto, ge gaat wa plotjes gaan draaien, zwaait met uw iPhone, gaat op reis naar hier en daar en voor de rest zijde op uw gemak. De meesten in België leven in een land waar er fuck all miserie is, en toch zagen we hele dagen en schrijven de gazetten dag in dag uit over hoe erg het hier wel is. Krepeer je op straat? Ik dacht het nie. Als ge ziek zijt gade nor den dokter en betaal je een paar euro, de rest draagt de staat.
Problemen en onveiligheid in de steden, laat me niet lachen... ik heb andere dingen gezien zu in Londen... als je je al in Gent of Brugge of zo onveilig voelt, what can I say? 't Is een gevoel idd, niks meer. Een gevoel vooral door de gazetten gecreëerd.
Vlaanderen lijdt inderdaad, en 't is aan de ziekte van Eeuwig Zagen Klagen en NooisContent.