Dat heeft volgens mij veel meer met geografische factoren te zien. De dj's die hier werden opgenoemd in de eerste post zijn idd mensen die veel voor de clubscene betekent hebben. Maar die mensen zijn toch ook veelal in West - Vlaanderen en Henegouwen actief. De meesten hebben hun naam en faam in de clubscene daar opgebouwd. Als je zelf veel in die clubs uitgaat, krijg je misschien de perceptie dat zij idd meer betekent hebben voor de scene. Bovendien is de Franse grens vlakbij, waardoor je makkelijk mensen en dj's vandaar kan aantrekken
Als je meer naar de regio Antwerpen - Limburg, ben ik er vrijwel zeker van dat mensen sneller iemand als YDR, Zolex, Franky Jones, Phillip, Tofke ect zullen antwoorden omdat nu eenmaal de helden van de clubs langs die kanten waren. Vraag aan iemand hier wie Traikos is, en er zullen weinig mensen hem kennen.
Voor mij is het dus bullshit dat Franse en Waalse dj's meer naam en faam hebben in de Belgische scene.
Voor mij persoonlijk zijn Zolex, Franky Jones, Pierre, Marko T Quest, Stanny Franssen, Deg, Farbrice Lig, Marco Bailey en Phi Phi de mensen die voor mij veel naam en faam genieten. Mensen van over het hele land en ik wist trouwens niet dat Marko ne Franstalige was