't is da... ik vind dat we serieus verwend zijn in zekere zin in België. Met als gevolg dat we soms niet meer beseffen hoe divers (en goe) we't wel hebben. Al kan alles beter vaneigens 😉 En dat beter zoek ik dan in 't buitenland... gewoon om eens iets speciaals te horen en te zien eh. Maar hier amuseer ik mij ook zu, effe duidelijk zijn 🙂
Maar ik ken dat club gevoel ook hoor, bij mij was dat At The Villa, Cirao en Lagoa. Ik heb die sfeer mogen meemaken en ik draag dat voor altijd mee, dus ik snap je volledig. Alleen is dat weg en daarmee ook mijn interesse in clubs. Daarom ga ik ook naar duitsland, daar heb ik die sfeer nog dikwijls ook al ken je elkaar niet. Maar zelfs daar verandert mijn smaak eh, ik heb de eerste Love Parades meegedaan van 1991-2000 en na 1996 vond ik dat die 'one family' sfeer weg was. Met als gevolg dat ik er ook niet meer ben geweest. Ik ga nu ook nie meer omdat ik de herinnering meer koester dan de angst om teleurgesteld te worden 🙂
Varth: ik ga nie zoveel naar fuse maar als ik er naartoe ga is't altijd een meevaller geweest, dus ja... misschien als ik er elke week zou zitten zou ik je moeten gelijk geven, I dunno.
Wat die guests betreft deel ik je mening alleszins: vaak zijn dat "dj's for dj's", dus gasten die door dj's en 'kenners' de max gevonden worden maar die oersaai zijn in een grote club omdat ze de vakkennis niet hebben om echt op dat niveau te dj'en. Want je mag denken wat je wil, het is verdomd moeilijk om een grote club te laten dansen hoor, dat wordt onderschat denk ik. 't is nie omdat ge perfecte mixen neerzet in uw slaapkamer dat ge met dezelfde skills en tracks een club kunt bewegen.
Die belgen, dat snijdt beetje langs twee kanten: veel belgische dj's kun je overal genoeg zien alhier en dan vind ik dat fuse zich daar niet echt moet mee bezighouden, maaaaaar er zijn ook veel belgen die een duw in de rug zouden kunnen gebruiken omdat ze gewoon steengoed zijn maar niet zo commercieel in de markt liggen. Ik denk dan aan een Fabrice Lig, Will O'Brien, Djorvin Clain, Yannick Robyns, zelfs ne Tom Dazing... terwijl de motion ideaal zou zijn voor dingen als Soul Phonic, Josh Lasden of zelfs ne DeeJames, Jack'n'Jazz etc. Maja, clubs zijn bedrijven en 't is een evenwicht zoeken tussen uw zaak draaiende houden en toch steun en vernieuwing geven aan de scene eh...
Ik ben geen boekingmanager daar dus 'k heb er ook weinig aan te brokken, anders zou je veel meer dingen daar krijgen die buiten de lijnen kleuren hoor... maja. Niks aan te doen 🙂