Sirocco schreefVan de andere kant als je een beetje wat van marketing weet en je ziet 'House' als een product, dan denk ik dat we in de laatste fase van de 4 zijn beland.
dat is een beetje het probleem geweest é. Op een bepaald moment is house een product geworden en is het zijn 'anti-autoritaire' imago verloren, it wasn't about the music anymore...
tis een beetje geevolueerd van een boccaccio, waar "de hele maatschappij" van wakker lag en die met man en macht gesloten is, naar een milk inc die sportpaleizen doet vollopen.
vroeger waren er op tv debatten over het feit of house/discotheken al dan niet samenhangen met drugs, nu zien mémé en pépé op ketnet "hoe schattig" de jumpende jeugd wel niet is
natuurlijk was die tijd van heksenjachten en razzia's ook nie ideaal, maar toch is het volgens mij zijn charme verloren door van subcultuur naar mainstream te veranderen, van underground naar 'trendy', van iets waar moeders schrik voor hadden naar iets waar je je moeder naar zou kunnen meenemen (zou hier weer over milk inc en sportpaleizen kunnen beginnen... 😃 )
kgeef toe dat et zeer simplistisch voorgesteld is en dat bv milk inc nie de hele house-scene vertegenwoordigt maar toch is da een beetje de algemene evolutie geweest in mijn ogen.
bij gebrek aan een teletijdmachine kunnen we mss allemaal naar rusland verhuizen é 😛
grtz