Hallo,
Afgelopen Zaterdag was het dan zover, de eerste ClubX reunie.
Ik moet zeggen ik was ontzettend moe en had daarom niet veel zin om te gaan. Maar die vermoeidheid was snel over toen we binnen kwamen. De zaal was mooi aangekleed met grote groene X-en en eentje in het midden van de zaal van een meter of 4 doorsnede. En ze hadden alles groen uitgelicht dat was ook mooi. Het was rond 0:00uur, op dat moment begon Yves met zijn draaiset. Een van de eerste nummers was: "sterio murder" dus dat was meteen knallen!
Verder in zijn set draaide hij echt alleen maar ouwe "X" hits o.a:
Dance van E-rick (dance,dance,dance) en Bad dreams waarin hij precies dezelfde truckjes deed als vroeger. Dat viel mij meteen op omdat ik uren en uren heb staan kijken aan de dj booth destijds. Kippevel all over the place!!
"Bloodbrain" , "Fequencies" , La onda (de einsein) , ouwe Bonzai het kwam allemaal voorbij.
Yves draaide een mega set en daarna was Rob aan de beurt. Ik was een beetje bang dat hij te hard zou gaan draaien omdat dat eigenlijk z'n stijl is maar ging op dezelfde tour door als Yves. Het publiek was uitzinnig.
Ik heb een uurtje naar Rob geluisterd en ben toen naar de andere zaal gegaan waar Berry draaide. Ook dat was een groot feest. Alleen maar "X" hits uit de beginperiode ik noem bijvoorbeeld: "House of house" , "Demilitarized zone", " Whoops" enz.
Yves nam op zijn beurt weer de tafels over van Berry en weer hetzelfde verhaal, het ging maar door.
Als laatste (in de grote zaal) draaide Darkraver samen met Paul. Steve is altijd m'n grote voorbeeld geweest samen met Yves. Ik sta inmiddels ook alweer een jaartje of 11 achter de draaitafels vandaar. Maar zij bakten er naar mijn mening niet veel van. Ze draaide hardcore van ver na onze tijd. Paul begon trouwens met zijn "Holynoise" dingen en echte vroegere Rotterdamse oldstyle. Ik vond dat ergens wel gaaf maar het paste niet helemaal die avond. Het wat jongere publiek vond het oke (de nieuwere hardcore) maar de ouwe garde niet, dat was duidelijk merkbaar.
Wij zijn om een uur of 5 naar huis gegaan, na een hele geslaagde avond.
Vooral de muziek was prima. Ik heb eerder aangegeven om niet naar een 2e reunie te gaan maar ik denk dat ik van gedachten ben veranderd!
Ik had niet gedacht dat ze de muziek zouden brengen uit mijn periode maar heb nauwelijks anders gehoord (op een paar na natuurlijk)
Wat trouwens ook gaaf was is dat er veel gasten zijn ouwe "X" shirt of longsleve uit de mottenballen hadden gehaald. Ik heb er velen gezien, echt te gek!!
Ik raad iedereen aan die niet geweest is om naar een eventueele 2e reunie te gaan. Het was zeer zker de moeite waard. Ik zal er in ieder geval weer zijn!!!
Gegroet!!!