kleine historiek die misschien door de anderen kan aangevuld / verbeterd worden :
Zwembad dat werd omgevormd tot CARIOCA. Volgens een ruwe schatting moet dat ergens in 1992 geweest zijn. Volgens mij draaide men in het begin van Carioca niet de ganse nacht "electronische muziek" (mijn broer kende dat en die was niet echt een boite freak) maar is dat snel veranderd. Tegen 1993 draaide Nicolas er toen al denk ik (cf. Cheops).
Kort voor de brand in At The Villa (1994) was de naam al gewijzigd in Cirao en draaide Fred Nasen er wekelijks met wisselvallige bezoekersaantallen, maar toch een vaste clientèle waardoor de boel toch bleef draaien. Na de brand in ATV waren de meesten op zoek naar een uitvalsbasis in de streek en daarvan heeft de uitbater (Koen Vanhoutte) nuttig gebruik gemaakt (onder impuls van Laurence ??) om een soort ATV-stijl te creëren en zware dj-namen (bv. Phi Phi en serieuze internationale guests).
Volgens mij is Cirao dan het slachtoffer geworden van z'n succes : elke week full house, ambiance gans de nacht, installatie van een soort lounge ruimte en - door de ligging - massa's overlast. Door overmoed ook een aantal flops gekend zoals die party in de Hallen waar geen kat op af is gekomen (door de geruchten van een geplande inval die avond). De rest is history : in 1994 en begin 1995 hebben ze daar de topjaren gekend en daarna is iedereen opnieuw gaan uitzwermen (Palm Beach, La Bush, H2O), zo-ook de dj's. De redelijke fantastische Yves Labarque is dan beginnen draaien (vooral echte zweeflovers kwamen daar op af :eek: ), maar Cirao is nooit meer echt volledig van de grond gekomen.
Volgens mij was de capaciteit rond de 500 man ...