23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Het party forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: 23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Bericht door KingsBoy »

dj Mario schreef:Ben me al goed aan het voorbereiden... zal toch niet de bekende new beat zijn dat ik zal draaien.
Al een beetje tussen de oude records gezocht en leuke dingen gevonden.
Er zulen zelfs wat nrs bij zijn van uit de carrerra :P
B there X
om welk uur draai je? om welk uur draait de rest?
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: 23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Bericht door lemant »

ThaMan schreef:Hoe herkennen we elkaar ?
Als iedereen Matthias kent dan vallen we die constant lastig en moet hij ons maar voorstellen :mrgreen:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: 23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Bericht door Matthias »

lemant schreef:
ThaMan schreef:Hoe herkennen we elkaar ?
Als iedereen Matthias kent dan vallen we die constant lastig en moet hij ons maar voorstellen :mrgreen:
Aha! Prima idee! En er is nog een extra voordeel: ik trakteer ieder van jullie een fris pintje ;)
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: 23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Bericht door ThaMan »

dan zal ik u vinden :)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: 23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Bericht door ThaMan »

mooi beschreven...

Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: 23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Bericht door poehaaaaa »

Matthias schreef:
lemant schreef:
ThaMan schreef:Hoe herkennen we elkaar ?
Als iedereen Matthias kent dan vallen we die constant lastig en moet hij ons maar voorstellen :mrgreen:
Aha! Prima idee! En er is nog een extra voordeel: ik trakteer ieder van jullie een fris pintje ;)
Ruikt naar omkoperij....maar I LOVE IT !! :cheers: :mrgreen:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: 23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Bericht door KingsBoy »

ThaMan schreef:mooi beschreven...

is er over the omen (club van sven vath) geen meer info te vinden?
lees: pics, video's, sets?
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: 23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Bericht door keimi »

KingsBoy schreef: is er over the omen (club van sven vath) geen meer info te vinden?
lees: pics, video's, sets?
niets te vinden over The Omen...??? internet staat er vol van! :D
Dus ff tss alle Temple info door, afgaande op het interview van renaat en Omen.
Je moet wel ff verder terug graven dan dit fragment... de hele reeks is interessant.

Omen is te vergelijken met Cherry Moon, Montini en alle andere clubs in België van 92-97.
Wel een hoogvlieger, toch van mijn part had ons landje toen veel meer te bieden!
Omen werd gesloten 19 okt 98, de laatste plaat was Astral Pilot - The Day After
Ben enige tijd terug nog naar de laatste reunie geweest in Frankfurt,
toen speelde men de zelfde dingen als hier op een retro, heel veel duits UK en belgisch.

http://www.sensemusic.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het begon in Dorian Gray reeds mid 80's met Michael Münzing, Talla,... FFM - Westbam Berlin. (Munzig samen met Sven Vath 16Bit Off, later zonder Vath SNAP - The Power)
Er waren in Dorian Gray live optredens van oa, DAF,... de muziek was wel commercieler dan Omen maar ook hier was dat rond de jaren 90 meestal zo. De laatste plaat in DG was Minni Ripurton met Loving You. Dus wil je een club met cultuur, naam en faam choose Dorian Gray Frankfurt before Omen! Daar is alles begonnen, men speelde er nog live acts tot begin jaren 90, later werd DG genaamd Technoclub @ airport FFM, kan er uren over doorgaan, uit passie dan want ben ik er zelf nooit geweest... en Renaat wel.
http://www.youtube.com/watch?v=QEcLOLSv ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu is de scene daar zowat uiteen gevallen en toch niet, iedereen wacht op 'het'...
Talla 2XLC maakte vorig jaar de GROOTSTE trancebom gespeeld door alle groten uit dat gerne. The Fly had em eens op een Bonzainacht gevraagd maar jammer genoeg ging dat niet door. Waarom... omdat we allemaal met onze kop in de grond lopen... zowel in ffm als hier...!!! Ma soit, ik amuseer me wel en trek er al jaren alleen op uit voor zo'n dingen :pirat:

Omen retro reunions :
http://www.omen-frankfurt.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is een basic short film over die Omen :
http://www.oval-film.com/filme/omen/omen3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Omen Frankfurt - 15 Stunden Techno :
http://www.youtube.com/watch?v=8pfd8mTor_0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=UbeWwCxj ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

foto's en sites over Omen :
http://www.lammbock.de/alderposse/bilder/omen1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.to-fa.de/forum/thread.php?id=587&p=9" onclick="window.open(this.href);return false;

FFM it's my homebase. :mrgreen:

Back to Bocca now... jammer dat ik niet kan komen nu zondag :( :( :( :(
Laatst gewijzigd door keimi op 21 mei 2010, 12:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: 23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Bericht door keimi »

Belgian techno and ravedays, born in Ghent... Boccaccio...

Voor Bocca er in 87 kwam was er van 85-87 tegenover de Bocca de Carrera ... zonder Carrera was Bocca nooit Bocca zoals hij was zeg ik. Men speelde er reeds New Beat voor het bestond! Tracks als Nux Nemo Hiroshima, Acts Off Madman,...dingen van oa TC, echte Belgische New Beat die Antwerpen nog moest ontdekken en die Bocca oa overnam.
Ze re-organiseerden en vernieuwden de oude Bocca tot een ware tempel, brachten mensen samen, zelfs de portier was een producer, ze organiseerden er contests, festivals, lokten er duizenden mensen mee alsook de pers. De media over drugs maakte alles kapot in 93.

Toch heeft idd Boccaccio een zeer grote commerciele rol gespeeld in het dance en platenlabel gebeuren in ons land. De groei van de scene, labels, clubs, people... waardoor Bocca toch wel bekend is geraakt. Ze hadden int begin zelf een eigen wielerteam te danken aan het succes (vandaar ook de koers uitrusting). Dus door het totaalconcept van interieur, muziek, lichtshow, de mensen, de vibe is Bocca weliswaar een ongeëvenaarde dance instelling geweest waar menige contacten gelegd zijn, nationaal en internationaal. Door de hele belgische copyscene komende uit de New Beat begonnen mensen als CJ Bolland, Frank De Wulf, Ferre Baelen en andere een nieuwe sound te maken. De invloed naar UK toe was enorm!

Maar ook clubs als Carrera, Skyline, 55, Prestige, La Rocca en andere speelden reeds US import en obscure magie. Dj's als Dick Van Gelder, TeeCee, Mike Thompson, Dikke Ronnie, Patrick Gypen, Marc Grouls... zijn echter wel de grondleggers, de zielen van de scene.
Olivier Pieters, de zondagavond DJ van de Bocca (light Jockey in de AB) bezocht wekelijks ook de USA Import en hield ook elders zijn ogen goed open wat de andere speelden waarna hij deze dingen als het ware samenbracht als Boccasound. Afgeplakte labels, een misch masch van muziekgernes, anders maar wat mij betreft op hetzelfde principe van de even gewaardeerde AB sound uit Antwerpen of TC zijn Carreasound van tov de deur...
Laatst gewijzigd door keimi op 21 mei 2010, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: 23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Bericht door KingsBoy »

zot filmke, doet me denken aan nature one: zotte duitsers die hun limieten niet kennen
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: 23.05.10 : Sound of B @ The Temple

Bericht door keimi »

KingsBoy schreef:zot filmke, doet me denken aan nature one: zotte duitsers die hun limieten niet kennen
Nature One... tja... ben er 6x geweest maar zie er totaal geen link mee hoor?
N1 is een festival los van de clubscene, en Mayday is the Mother of all raves.
N1 was in het begin met chill outs dat nu idd uitgegroeid tot het harde gerne.
Dorian Gray, Omen, E-werk, Tresor, Warehouse... zijn de early clubs.

De mentaliteit in Duitsland, NL, UK en België is gewoon anders.
De zotten die hun limieten niet kennen zijn ook hier in België te vinden.
Nu ja... een zotte nonkel Vath hebben we niet in Belgïe :clown:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten