18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Het party forum van Legendary Clubs
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door lemant »

varth schreef:dat vind ik toch wat bij de haren getrokken Quincy. Er komt nog veel goede muziek uit, maar je moet zoeken en/of er willen voor openstaan. Ik volg de "clubmuziek" in België al lang niet meer wegens niet mijn ding meer. Maar ben naar andere dingen beginnen luisteren. Ik kan zeggen dat er dit jaar misschien 1 weekend is geweest waar ik echt niets interessant vond om naartoe te gaan. De volgende maanden zit ik zelfs met een luxeprobleem... Een goede retro soirée zo nu en dan is zeker plezant om te doen, maar meer zeker niet. En het gaat er misschien in het algemeen niet meer zo duister of geflipt aan toe als 20 jaar geleden, maar tijden veranderen. En dan nog, als je op de juiste feesten terecht komt, dan kom je nog wel taferelen tegen. Maar die ga je niet in de doorsnee Belgische club vinden.
Daar ga ik nu eens volledig mee akkoord, ik wou deze quote eerst wat inkorten maar dat zou zonde zijn :)
Elk weekend valt er wel iets te beleven, keuze te over ... tenzij je je op 1 genre wil vastpinnen natuurlijk.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door quincy »

Toch niet in mijn genre :)
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door varth »

quincy schreef:Toch niet in mijn genre :)
tja, als ge u maar op beperkte stijl van muziek vastpint Quincy ;) . Niks mis mee hoor. Maar als een genre mij niet meer ligt/interesseert, dan zoek ik iets anders wat me wel ligt. Open your mind, and your ass will follow.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door quincy »

Ik vind binnen mijn genre nog nieuwe producties, is gewoon langer zoeken tuss al hetgeen dat mij totaal niet ligt zoals al die monotone tech house van tegenwoordig, 100den releases per week ... En dat heeft niks te maken met openstaan voor iets nieuws hoor, ik sta voor alles open en ik zal alles wel een kans geven, maar als het mij irriteert dan heeft het weinig nut dergelijke stroming nog verder af te tasten.

Muziek heeft de laatste 2/3 jaar gewoon een evolutie ondergaan waar ik mij niet meer in kan vinden, ieder zijn smaak ... wie weet veranderd dat binnen enkele jaren terug (ik duim alvast)

Ofwel moet er mij iemand eens uitleggen wat er zo speciaal is aan al die platen die voor mij één voor één exact hetzelfde klinken, saai en belachelijk traag bpm :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door Lestat »

mijn mening over nieuwe genres : t gevoel is er uit :(
Trance platen uit de jaren '90 geven mij vaak kippevel, net alsof er een verhaal inzit, met een intro die je leidt naar een climax, je voelt dat zo aankomen en je gaat er helemaal in mee, en dat mis ik gewoon in de hedendaagse muziek ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door quincy »

Voillà, dat gevoel heb ik ook ... ben dan toch niet helemaal alleen :)

Het is tegenwoordig zover gekomen dat ze met hun Ableton setup elke plaat in 10 delen moeten kappen en 22 loops en samples moeten toevoegen ... gewoon omdat die platen opzich 0,0 voorstellen. Vroeger had een dj gewoon 2 platenspelers nodig en sprak de muziek voor zichzelf.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door djginod »

IK vind daartegen juist het genre trance wat mij het minst bekoort, en dat al 20 jaar lang. Ja, er zitten supervette klassiekers bij, maar een RMB - Love is an Ocean doet mij veel minder dan een produktie van Cirez D ofzo, of in retro-style te blijven, een CJ "Ravesignal Bolland" plaat.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door quincy »

Ge hebt techno volk en trance volk hé, spijtig genoeg voor mij is trance serieus in de minderheid ... Cirez D - Teaser vond ik nu wel ook een goeie schijf, maar de laatste die hij gemaakt heeft doen mij niks.

Bv Guy Gerber - Timing vond ik ook goed, daar voel ik ook een beetje wat ik in trance en progressive trance terugvond.

Maar al die Cocoon Luciano's Circo Loco toestanden, snap ik niks van ... heb er al met veel moeten samen draaien en mja, totaal niet onder de indruk. Die gasten staan liever zelf te feesten met 20 man achter de dj booth op 122 BPM dan es naar hun publiek te kijken, want buiten enkele diehards merk ik meestal weinig sfeer. (tenzij "wiebelen" tegenwoordig ook al sfeer is?)
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door KingsBoy »

idd zwijg mij over techno, als er nu 1 muziekstijl is die er ZWAAR op achteruit is gegaan is het techno wel, van BOM schijven waar je hart uit uw lichaam springt naar less is more klik biep toestanden

ze horen een KLAK en komen volledig zot, WAAAW
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door KingsBoy »

quincy schreef:Het is hier al vermeld geweest, Kings club ... daar zou zoiets nog perfect passen 8)
laat ons bidden :bounce:
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door varth »

Dat trance volk vs techno volk gedoe is al jaren achterhaald. Veel jonge mensen gaan nu op vanalles uit, of het nu mnml, techno, house, dubstep of whatever is. Trance was vroeger hét genre in het Belgische clublandschap. Trouwens veel van die "trance" van vroeger zit nu gewoon in het vakje techno. Waarom trance nu niet meer zo dominieert, tja weet ik het. Genres evolueren, de smaak van de jeugd ook. Al vind ik wel dat de hollanders met hun stadiontrance veel verneukt hebben. Als we het dan toch over techno hebben, dat genre heeft het laatste decenium ook zeer veel van zijn pluimen verloren. Bekijk de scene hier eens objectief, het is allemaal heel kleinschalig geworden (buiten een Kozzmozz af en toe en dan nog). Pas de laatste paar jaar begint het weer interessant te worden vind ik, met de crossover tussen dubstep en techno als een mooi voorbeeld. Het genre zit weer in de lift, redelijk veel kwalitatieve dingen die uitkomen enz.

@ Kingsboy: dus ja en nee. Techno is veel meer dan de stereotiepe klikklak "minimal" die je aanhaalt. Ben liefhebber van het genre, maar zeker ook niet te vinden voor wat een Luciano of Väth of zelfs Hawtin (toch voor mij ooit een echt toonbeeld) tegenwoordig uitspoken. Het aanbod aan bagger is idd gigantisch. Maar er zijn andere namen die me wel boeien. Wordt er nog iets wereldschokkend nieuw gedaan? Nee, niet echt, maar er komt nog wel fijne en goede muziek uit.
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door Krozfader »

deze discussie is boeiend, wil er zelf ook even mijn bescheiden mening aan toevoegen 8)

Bij mij begon het ook al weer een tijdje terug zo ergens rond 1988 waar ik gebeten werd door de new beat microbe en Front 242 en andere elektronische pioneers zoals Telex en Kraftwerk, new beat verdween al vlug maar werd vervangen door wat je op de eerste serieus beats terugvond, ik ben steeds blijven mee evolueren en voor alles blijven openstaan van Techno tot Trance, House en Deephouse, noem maar op als het maar elektronisch was.... en niet al te commercieel getint, de stadion trance van de Hollanders heb ik op enkele platen na nooit weten te smaken....
Nu zijn we zover gekomen dat het nieuwe er wel af is we hebben het allemaal wel een beetje gehad natuurlijk, een echte revolutie moeten we nie meer verwachten zoals vroeger en tja denk da we enkel mogen blij zijn het allemaal van in het begin te hebben mogen meemaken....
Er komt nu heel veel uit, eigenlijk een overaanbod want het is compleet niet meer bij te houden, het lijkt wel een wegwerp product geworden, toch vind ik in verschillende genres toch nog platen die de moeite zijn, zelf in de stal van een Luciano of een Vath, als ik naar the sound of the 10 season van Vath luister staan daar toch nog heel veel goeie dingen op.... Liever dat dan al die platte electro toestanden want da vind ik nu een genre wat me niet boeit....

De sfeer in dancings is natuurlijk ook niet meer hetzelfde, vroeger ging je naar een house dancing om aan je trekken te komen, of je daar nu naar de andere kant van het land voor moest of niet je had er het voor over.... De jeugd nu gaat niet elk weekend trouw 100 km rijden voor een avondje uit... Ze hebben toch keus genoeg in de buurt...

In theorie onmogelijk :maar misschien zou het beste zijn de scene gewoon op te blazen, alle dancings weg alle muziek weg en dit voor 10 jaar aan een stuk en laat dan een volgende generatie nog eens van 0 herbeginnen.... Ondertussen houden we ons wel bezig met alles wat we hebben eens het stof er van af te blazen... Ik bedoel enkel het mag terug een beetje meer underground gaan.... Een paar pars, een strobo en een smoke machine en gaan met die banaan :cheers:
"The second most popular game that we played as children is House"
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door KingsBoy »

dat de sfeer weg is, ligt aan de controles
niemand drinkt nog 20 pinten, laat staan dat ze een paar b0llen achter de kniezen steken

oké, er zijn er nog steeds, maar die hebben dan wel kans om de dag nadien op het nieuws te komen of nog beter gepakt worden door de controles, het onverantwoord gedrag is verdwenen, en mss maar goed ook? en zoek maar eens een BOB die wil uitgaan met 4 gasten die veel drinken en eventueel andere zaken gebruiken... daar sta je dan... zo nuchter als iets... leuk is anders denk ik dan?
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door djginod »

Ik zal dan wel een rare zijn, maar had afgelopen donderdag maar 2 bacootjes op, en that's it ! En toch heel de nacht uit me dak gegaan :cheers:
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door Gio »

djginod schreef:Ik zal dan wel een rare zijn
:D
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten