Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door ThaMan »

En toch zal Teleslet en Belgacow niet buigen...
Belgacom is er radikaal in, maar de woordvoerder van Telenet mogen ze ook zijn C4 geven. Ge moet die kerel zijn uitleg is lezen.

Belgacom ... WOEF WOEF
"Belgacom zal zich door niets of niemand laten leiden"

Telenet ... KAI KAI
"We zijn TEGEN ongelimiteerd downloaden" (komt uit een volwassen persoon zijn mond)
"Voor slechts zes procent van de Telenet-klanten is de datalimiet niet voldoende"

Als slechts 6% niet toekoemt met de limieten en 94% wel, dan vraag ik mij af wat het probleem is.
Wil dit dan zeggen dat die 6% alles mee opgebruiken van die 94% aan extra volumeblokken, het zal nogal een rekening worden voor die mannen !!!

Anyway zelf geen last van limieten, ik zou het echt niet meer gewoon kunnen worden door constant naar die schijtmeter te liggen gapen. Anno 2010 is het echt niet meer van de tijd door met 20GB/mnd abbo's af te komen... online radio, demo'ke binnenhale, wat youtuben en oooops... smallband... pay you suckers !

Het Artikel
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door Lestat »

De echte redenen zijn volgens mij als volgt :

Belgacom zit dichtbij zijn limiet qua capaciteit (oorzaak : in t wilde weg kabels in de grond duwen zonder coördinatie op grotere schaal dan gemeentelijk vlak) en kan dus niet

Telenet verdient fortuinen dankzij de "extra volumeblokken" en nog veel meer via de "extra volumes eens alle extra volumeblokken opgebruikt zijn - waarbij ze de klant aanrekenen per MB notabene :scratch: ) en wil gewoon niet

Conclusie : we leven in een shitland :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door rizzo> »

Ik zit doelbewust bij een kleinere provider waar ik geen limieten heb en ook niks bij moet kopen. Als ik even overdrijf dan zetten ze je even (max een uur) op een kleinere limiet en dan weet je dat je even moet minderen.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door emotionslover »

ik haat smallband!!!

ik word daar zo moe van :mrgreen: :mrgreen:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door tomaz »

Niet te vergeten: zowel telenet als belgacom bieden een eigen selectie movie-on-demand aan. Waarom zouden ze het een concurrent makkelijker gaan maken?
Hoog tijd dat zij net als microsoft worden aangepakt op 't vlak van concurrentievervalsing.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door rizzo> »

Waarom moet ik instinctief ook aan Electrabel denken ? :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door Nostalgie90 »

Er zijn genoeg alternatieven, maar je de Vlaming klaagt liever dan hij effectief overstapt.
+ die promo's met die tv paketten gaan de mensen zeker lui maken
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door djaxxie »

Nostalgie90 schreef:Er zijn genoeg alternatieven, maar je de Vlaming klaagt liever dan hij effectief overstapt.
+ die promo's met die tv paketten gaan de mensen zeker lui maken
Niet vergeten dat de meeste van die unlimited aanbieders of een veel tragere verbinding hebben of een helpdesk die echt kut is. Op dat vlak heb ik met telenet nooit echt problemen gehad. Ook dat is erg belangrijk vind ik.
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door ThaMan »

LoL.. de Telenet klantendienst :D Allemaal incompente vakantie werkers die alles moeten aflezen van een pdf. Je krijgt na 15 min en na 20 nummers ingedrukt te hebben wel iemand aan de lijn, en daar is alles mee gezegd.

Ja ik heb een kleine provider die mij CONSTANT 1.2mb/sec download levert en 40k/sec upload, maar mij hoor je niet klagen. Als ik graag heel den dag online radio opzet wat meestal ook het geval is, moet ik geen schrik hebben om terug naar de middeleeuwen geflashed te worden. :pig:
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door cherryman »

De tijden dat ik last had van limieten zijn ondertussen ook al jaren achter mij denk ik.
Moet nog van in de tijd dat ik nog elke week vollenbak zocht naar tapekes zijn,

Begrijp ook al die commotie errond niet, diegene die er het vaakst over gaan zijn meestal ook wel diegene die met wat illegale dingen bezig zijn. Want mij maak je niet wijs dat je met wat gewoon surfen en af en toe eens een update of iets in die aard download je zo snel over die limiet van 20GB geraakt. Wil hier niet de moraalridder uithangen maar laatste tijd wordt zo percies over alles geklaagd/gezaagd...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door djaxxie »

ThaMan schreef:LoL.. de Telenet klantendienst :D Allemaal incompente vakantie werkers die alles moeten aflezen van een pdf. Je krijgt na 15 min en na 20 nummers ingedrukt te hebben wel iemand aan de lijn, en daar is alles mee gezegd.

Ja ik heb een kleine provider die mij CONSTANT 1.2mb/sec download levert en 40k/sec upload, maar mij hoor je niet klagen. Als ik graag heel den dag online radio opzet wat meestal ook het geval is, moet ik geen schrik hebben om terug naar de middeleeuwen geflashed te worden. :pig:
Ik kan alleen maar mijn ervaring meegeven natuurlijk. Ik ben negen jaar klant en altijd goed geholpen geweest. Dat maakt me wantrouwig om over te stappen(ook al heb ik paar keer willen overstappen in het verleden). Nu heb je bij telenet 45 gig limiet, als je die snachts gebruikt (in geval van downloaden) kan je dus 90 gig op een maand downen. Moet toch volstaan voor de meeste piraten onder ons, niet?
Natuurlijk, heb ik niet de gewoonte om ganser dagne muziek te streamen zoals jij zegt.

@Cherryman, ik denk dat 90% wel eens wat download van ons zeker? :afro:
Afbeelding
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door lemant »

cherryman schreef:
Begrijp ook al die commotie errond niet, diegene die er het vaakst over gaan zijn meestal ook wel diegene die met wat illegale dingen bezig zijn. Want mij maak je niet wijs dat je met wat gewoon surfen en af en toe eens een update of iets in die aard download je zo snel over die limiet van 20GB geraakt. Wil hier niet de moraalridder uithangen maar laatste tijd wordt zo percies over alles geklaagd/gezaagd...
Blij dat jij eens de moraalridder uithangt, ik dacht namelijk hetzelfde ... over service en prijzen ga ik me niet uitspreken, maar die 20GB daar ben ik in al die jaren nog maar 1 keer overgegaan.
Ik haal ook wel geregeld wat muziek binnen, maar zolang je niet begint met zware games of HD-films blijf je volgens mij uit de gevarenzone.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door ThaMan »

lemant schreef:Ik haal ook wel geregeld wat muziek binnen, maar zolang je niet begint met zware games of HD-films blijf je volgens mij uit de gevarenzone.
Omdat je gedwongen word door je ISP ! Zo simpel is het...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door Nostalgie90 »

Service bij telenet? Ik heb al andere dingen gehoord ook kwa facturatie etc...

Nu ik kan bij mijn provider ook wel terecht, na de kantooruren kost het wel meer maar daar nooit geen probleem mee gehad. t'Is niet dat ik maandelijks naar de hulplijn bel hé. Ik heb het gevoel dat bij deze een klant nog een klant is zonder al te veel gemelk.

Dat van die snelheid stoort me niet ik zou bij god niet weten dat dit een reden is voor over te schakelen, t'is volgens mij snel genoeg en ik ben tevreden.

En ja waarom zou je niet dl'en, al die dingen origineel verkrijgen interesseert me niet ik zou me ook nogal blauw betalen. 20 gig is een lachertje en je pc s'nachts laten opstaan voor iets binnen te sleuren dan kan je mss ook beter s'nachts koken ook das ook aan halve energieprijs. Schat ik moet even iets dl'en, maar ik moet eerst wachten tot na 22:00 of zoiets ... :roll:

Ivm volume packs ken ik ook alles ervan, en dat anno 2009 nog steeds de regel is.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Microsoft klaagt over Belgische limieten !

Bericht door ThaMan »

:D @ Nostalgie... dat is goed geformuleerd moet ik zeggen :)

Ben er zeker van dat 50% van de telenetters s'nachts hun pc aan laten om iets te kunnen downloaden want dan is het halve prijs. O Jee, het is de 20ste en ik zit over mijn limiet, smalband tot den 31ste.... snel wat blokken bij kopen aan 1€/GB en telenet maar wrijven in die handen

Wat ik wil zeggen is dat ze EASY ongelimiteerd kunnen laten doorgaan + dat ze zelfs 100mbit aan kunnen bieden, maar wat brengt dat op.... juist gene rosse knijt !
Reken maar uit, ik dacht te horen dat ze ruim 1milj klanten hebben en 6% daarvan komt niet toe met hun capaciteit. Dat zijn 60.000 mensen die allemaal pakweg maandelijks een GB of 5 bijkopen. Doe dat x5€ en je hebt zo maar even maandelijks 300.000 zuiver verdiende treuro'z waar telenet zelfs niks voor hoeft te doen. Is dat service ?

Ik zit nu sinds een jaar of 2 bij een kleine (toch toch) ISP en heb ze ooit 2x moeten bellen, kreeg direct iemand aan de lijn. En op hun beurt belt de technische dienst je terug op diezelfde dag om een bepaald probleem op te lossen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast