Web design

Alles in verband met internet
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Web design

Bericht door poehaaaaa »

kent er iemand een simpel handig programmaatje om basic websites te maken? Ben een leek op dat gebied dus mag niet te moeilijk zijn ;)
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Web design

Bericht door lemant »

geen ervaring mee ... hangt ervan af wat je ermee wil doen/wie je wil bereiken

persoonlijk vind ik een blog makkelijker (blogger/wordpress ...)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Web design

Bericht door Trab »

Dreamweaver? Kan je zo uitgebreid of zo basic als je maar wil een website mee maken.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Web design

Bericht door ThaMan »

MS Frontpage, pretty basic... heb er toch altijd mijn websites mee kunnen fixen...
maar zoals gezegd, tegenwoordig oogt een blog ook wel lekker
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Web design

Bericht door Lestat »

website maken is 1 ding, em online krijgen en houden is nog heel iets anders ... Waar ga je em online zetten ? Thuis = moeilijke optie aangezien zowel belgacom als telenet alle poorten tussen 0 en 1024 blokkeren (websites gebruiken poort 80) voor uitgaand verkeer, dus je moet al via een alternatieve poort gaan werken, niet zo evident. De standaard webspace gebruiken die je bij telenet of belgacom krijgt bij een abonnement, is ook geen echt goede optie want je kan daar geen enkele vorm van scripting gebruiken, op een emailscriptje in cgi na .... enige wat je er wel aan de gang krijgt en toch een vorm van dynamische website creëert, is flash, maar dat is dan weer vrij complex om te maken.
Niet echt iets voor een leek dus, al zijn er wel wat hosts die er iets op gevonden hebben.
1 van de betere (en goedkopere) is one.com, die hebben in hun basispakket een online tool waarmee je op enkele minuten een website in mekaar steekt met inhoud die je zelf kan voorzien, en je kan kiezen uit een aantal layouts, echt wel erg handig voor een leek.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Web design

Bericht door ThaMan »

+ zet er maar eens een *.mp3 (sample/eigen productie) op en je hebt al direct een brief in je bus... suckass.
Dus voor mij part mogen ze den BE naar de maan schieten. Pak een hosting in NL en je hebt nooit gene zever meer. (ik bedoel maar dat je dan meer kanten uit kan)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten