De foutste NB track die je kan vinden

Alles in verband met new beat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jun 2009, 10:21

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door the_unknown_dj »

Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door ThaMan »

djginod schreef:Woodpeckers from Space
He He He Heee Heeee...
Bijna compleet gepikt van "The Video Kids"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door ThaMan »

Ah nog 2 die niet mogen ontbreken

Spagetti's - B'Gay
Baldo - Europe On The Beat

(idd weer 2 productie's van schijthuis Raeymakers)
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door emotionslover »

mannen vette topic!!!!!!!

i enjoy it!!!!!!

en dat in mijn verlof!!!! :mrgreen: zoveel geen tijd om alles te raadplegen als tijdens mijn werk!!! :pirat: :pirat: :tongue: :tongue:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door keimi »

Wat een fijne topic, alst om te lachen is dan gaan we ervoor é :)

@ThaMan
Spagetti's - B'Gay > Natuurlijk moest die er ook bij, grat erover Spagetti's parodie ipv Confetti's! :P
De vette B-kant bij Arabeat is op 33+6 :)
De b-side van Ivan Heylen & F.O.G. Electricity is trouwens ook volledig op maxi verschenen dus weinig speciaal wat mij betreft in het opzicht van obscure b-kant. http://www.discogs.com/FOG-Electricity/release/175520
Will Tura Sampling For Two - Shao-rut is een héél vette schijf wat ge ook moogt zeggen, 'in de maat van de muziek'...

@lesfetes00: wat een lijst 1989 moet een hele indruk op jou gemaakt hebben
> mja niet echt feitelijk, had 99.9% van alle belgische labels vertikaal gesorteerd in de kast staan op op catalog volgorde. Enige tijd terug ben ik alles eruit beginnen halen en plaat aant geven binnen een bepaald thema. Hetgeen in de kast nog staat was de troep, snel uitgezocht dus als jullie zo'n lijstje vragen en ik kan er zeker nog met gemak 100 neerschrijven en zoals de situatie er hier uitziet zijt ge nog niet direct klaar op welk gebied dan ook van de New Beat, en ikzelf ook nog ni :P

Met tijd en boterhammen zal ik me steeds op een ander domein uitleven kwestie van alles eens in kaart te brengen inclusief knallers en platte shit want het beste van de platte shit kunt ge soms ferm doen klinken... denk maar aan 'Laat Je Gaan' of 'Het begon 10 jaar geleden' brengen zonder twijfel een smile op de meeste hun facade :)

Nu ja het stond hier achter me en het was nel opgezocht maar ik hou me eerder bezig met puur en onversneden trage beats. Ik ben geen DJ en de platen gaan hier NIET buiten dus als ge het ooit wilt horen moet ge maar afkomen, ben er zeker van dat er gaan hun doppen uitkijken want die donkeren niet commerciele new beat gaan er weinig kennen. Zelfs de meest gangbare dj's van toen begrijpen er soms geen fluit van wat er allemaal ooit is uitgekomen maar er zijn zeker nog veel mensen die al jaren in een donker hoekje op hun kamer zitten.

Om af te sluiten nog 1 superplat plaatje, WC New Beat op de beat van French Kiss :mrgreen:
Terwijl wij uitmelken met Hatschie Nies In De Neus deden de franstaligen het op deze manier.
Lagaf - Bo Le Lavabo http://www.discogs.com/Lagaf-Bo-Le-Lava ... ase/228580

http://www.youtube.com/watch?v=mKSk-3yiVx0
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door ThaMan »

keimi schreef:'Het begon 10 jaar geleden'
Deze kwam toch uit "Plaza - Yo Yo" maar dan in de vlaamse versie die echt op geen ballen trok.
Van "Yo Yo" vond ik de "Ska Mix" toch een serieuze gever... met de lekkere standaard 4/4 bassline.
Club Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 09 mei 2009, 10:38
Locatie: net over de grens in Duitsland

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door beatstar »

Leuk topic!!!

Wie kent deze:
Afbeelding
Het is de gewone versie en de instrumentale versie van het nummer Move and Dance To the New Beat.. Wie heeft meer informatie over label, jaartal etc. Op Discogs kan ik hem niet vinden. Het lijkt me ook een foute New Beat track als ik op de hoes afga.

:pirat:
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door tomaz »

Er was ooit een alternatieve versie van "tanzen" genaamd "kakken". De single daarvan heeft ooit in de dj pool gestoken. Maar ik weet niet meer of het nu de b-kant was of aan a-kant. Dacht dat Steve Lemmens erachter zat. Maar vind er voorlopig niks van terug.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door ThaMan »

Van "Tanzen" heb ik "Scheissen"
Had van iemand uit mijn school de 12" is mogen lenen ergens in 1988/89, het nr zelf had ik toen volledig op tape opgenomen en overtijd is gedigitalizeerd naar mp3.
Wel raar dat er ook van deze weer niks terug te vinden is op discogs want deze stond op een originele "Tragic Error" pressing waar ook de normale en de instrumentale versie op stond.

Die "Kakken" versie heb ik btw ooit ook eens gehoord, kan me alleen niet meer herinneren waar en wanneer.
Club Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 09 mei 2009, 10:38
Locatie: net over de grens in Duitsland

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door beatstar »

Wie wil zich wagen aan het samenstellen van een lekkere foute New Beat mix. Een mix die je kunt draaien als je even in de put zit en wat foute afleiding kunt gebruiken.

:cheers: :bounce: :pirat: :bounce: :cheers: :bounce: :pirat: :bounce: :cheers:
Afbeelding
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2006, 19:29
Locatie: Hemiksem

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door foolish mind »

tomaz schreef:Er was ooit een alternatieve versie van "tanzen" genaamd "kakken". De single daarvan heeft ooit in de dj pool gestoken. Maar ik weet niet meer of het nu de b-kant was of aan a-kant. Dacht dat Steve Lemmens erachter zat. Maar vind er voorlopig niks van terug.
Ik wist zelf nog niet dat daar echt een persing is van geweest?
Weet wel in die tijd (denk 1990) dat er een cassete rondging in carnavalmiddens waar die track opstond.
Meen mij nu zelfs te herinneren dat ik die nog ergens moet steken hebben.Als ik ze gevonden heb zal ik eens een sampeltje hier zetten.
Afbeelding
Club Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 09 mei 2009, 10:38
Locatie: net over de grens in Duitsland

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door beatstar »

foolish mind schreef:Als ik ze gevonden heb zal ik eens een sampeltje hier zetten.
Graag!!!

:cheers:
Afbeelding
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2006, 19:29
Locatie: Hemiksem

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door foolish mind »

Heb ze gevonden :D
Maar nu is mijn vraag: Is dit wel van Tragic Error????De muziek,ja ok.
Maar het nummer zelf denk ik niet.Er staan nog zo van die ranzige nummertjes op die cassete waarvan die zelfde stem nog eens te horen is in 2 tracks?
Op het 'verschenen' papiertje staat deze titel voor de track

Kakken (The History Of Tragic Toilet)

Sample: Kakken _The History Of Tragic Toilet_.mp3 - 0.42MB

(link hersteld)
Laatst gewijzigd door foolish mind op 28 aug 2009, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door ThaMan »

Daar ben ik nu toch wel 100% zeker van dat dit zeker "Tragic Error" niet is !!!
Precies ingesproken door Jean Pierre Van Rossem...

Daarentegen is mijn "Scheissen" wel echt en 100% van "Tragic Error"
Kan die wel eens online smijten indien gewenst
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2006, 19:29
Locatie: Hemiksem

Re: De foutste NB track die je kan vinden

Bericht door foolish mind »

ThaMan schreef: Daarentegen is mijn "Scheissen" wel echt en 100% van "Tragic Error"
Ja maar die 'Scheissen' die heb ik ook nog origineel op vinyl gehad.Maar van 'kakken' heb ik nooit geweten dat daar een singel is van uitgebracht?
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten