Red Bull Elektropedia

Het algemene forum van Legendary Clubs
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door lemant »

puree schreef:je ziet maar dat de tijd de initiatiefnemers van LC hebben ingehaald.
Ik herinner mij de eerste discussies toen Legendary Club juist was opgestart : de bedoeling was om een overzicht te geven via de site van het vroegere Belgische clubleven, de dj's en de boites.
RedBull heeft die leemte nu dus opgevuld

bwa, ik denk dat die leemte hier toch al voor een groot deel is opgevuld ... RBE zal misschien een groter archief en overzicht hebben, maar dit is een forum wat alles dan weer persoonlijker maakt

allez ja, zo zie ik het toch
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door Gio »

Toen ik voor de eerste maal van RBE hoorde vond ik 't bijna regelrechte concurrentie :D Waar wij al jaren naar probeerden te streven, dit forum met alle info over de oude clubs, flyers, sets en de hele reutemeteut, pakken zij nu iets groter aan... Had hier een topic over gestart, maar was blijkbaar verdwenen... Misschien was mijn statement een Big No,No :P

Anyway, als de site compleet geraakt (will it ever) dan is 't wel een schone referentie voor de clubgeschiedenis... Kijk ook uit naar 't boek!
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door Trab »

Gio schreef:Toen ik voor de eerste maal van RBE hoorde vond ik 't bijna regelrechte concurrentie
T zou alleen concurrentie zijn mocht er forum aan vasthangen.

Zij hebben iets gerealiseerd dat niet mogelijk bleek enkele jaren geleden. Waarschijnlijk omdat zij er middelen voor gekregen hebben, wat toch meer motiverend werkt dan een schouderklopje. Goed dat het archief er gekomen is, ongeacht van wie het komt.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door StevenR_73 »

LC kan als forum gebruikt worden, waar er ondereen kan gezeverd worden, kheb dit al eens ergens gezegd ;) of gaat dat niet samen?
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door Matthias »

StevenR_73 schreef:LC kan als forum gebruikt worden, waar er ondereen kan gezeverd worden, kheb dit al eens ergens gezegd ;) of gaat dat niet samen?
Er zijn toch tamelijk want mensen (leden) van het forum die actief hebben meegeholpen aan red bull elektropedia, daar ben ik 100% zeker van.
Eerlijk gezegd had ik ook zoiets dergelijks willen realiseren met LegendaryClubs... Maar als je dan vrij realistisch bent, weet je dat je moet rekenen op pakken mensen, dat je geld moet hebben en dat je héél wat uren nodig hebt aan tamelijk wat monnikenwerk zoals opzoeking, doorsnuisteren van archieven, inscannen, bewerken, IT,... En de informatie dient dan ook realistisch en correct te zijn...

Hoedje af in ieder geval, het is zeker en vast een mooi begin, maar er is nog veel werk aan de winkel. :D
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door cherryman »

Grootste probleem lijkt me wel de tijd die erin kruipt.
Toen ik vroeger bezig was met men site van cherry zat ik nog op (hoge)school en dan had ik echt wel tijd met hopen, inscannen etcetera was toen geen probleem. Eens je werkt en nog eens avondschool volgt is de goesting om na de werkuren daar nog tijd in te steken soms ver zoek... :)

Concurrentie vind ik het niet echt, zal er af en toe wel eens opkomen om iets op te zoeken (zoals discogs/youtube etcetera), maar de echte verhaaltjes zijn hier toch leuker om te lezen dan daar.
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door StevenR_73 »

LC was de voorloper, de pioniers :)
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door Gio »

Ah Voilà Steven... Hier staat toch ook serieus wat informatie bijeen, dus dit mag toch als 'n enorme bron gezien worden. Legendaryclubs zou zeker niet misstaan als extern forum bij RBE...
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door Gio »

Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door lemant »

Net de tweede aflevering gezien van Elektropedia-tv op TMF ... toch wel interessante beelden en mensen elke keer (wel jammer dat er zoveel info op zo'n korte tijd moet worden doorgebokst).
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door ThaMan »

allemaal goed en wel, maar ik hou het ook bij LC, waar het er allemaal veel persoonlijker aan toe gaat.
Het zint mij totaal niet dat bij het openen van RBE alles weer vol staat gekribbeled met heden daagse dingen zoals ILT 2009, City Parade 2009, Youtube brol en alle andere bullshit.
Al die dingen vind je ook op die andere 13 in dozijn sites.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door lemant »

ThaMan schreef:allemaal goed en wel, maar ik hou het ook bij LC, waar het er allemaal veel persoonlijker aan toe gaat.
Het zint mij totaal niet dat bij het openen van RBE alles weer vol staat gekribbeled met heden daagse dingen zoals ILT 2009, City Parade 2009, Youtube brol en alle andere bullshit.
Al die dingen vind je ook op die andere 13 in dozijn sites.

misschien eens wat verder doorscrollen, ome Knorpot :mrgreen:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door StevenR_73 »

hij wordt oud onzen ThaMan :mrgreen:

Heb net gezien dat ze de Zazou/Temple/Visions Club in Lier vergeten zijn, heb al mailtje gestuurd :pirat:


Ik gebruik ze alle2, RBE en LC, een compleet pakket noemen ze dat, nu nog wa setjes erop zwieren en i did my part of the thing.....nu nog wachten op lemant zen setjes..... :mrgreen: ;)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door ThaMan »

ja maybe wel, maar het moet simpel ogen...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Red Bull Elektropedia

Bericht door lemant »

Gisteren heb ik het boek eens doorbladerd (en één dezer ga ik het ook halen) ... en het ziet er heel verzorgd uit! Het gaat voornamelijk om een collectie flyers in de meest uitéénlopende stijlen.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten