Dancing Oh! krijgt geen vergunning!

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Plaats reactie
Club Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 28 jul 2007, 17:03
Locatie: Sint-truiden

Dancing Oh! krijgt geen vergunning!

Bericht door dewitte »

Gemeente Gavere weigert milieuvergunning:

GAVERE - Het Gaverse gemeentebestuur levert geen nieuwe milieuvergunning af aan zaakvoerder Pedro De Schamphelaere van nv Energy, de uitbater van dancing Oh! De afwijzing betekent de sluiting van de discotheek vanaf 18 juli.

Pedro De Schamphelaere zit in zak en as. 'Niet te geloven! Ik deed er alles aan om in orde te zijn met de milieuvergunning. Volgens mijn raadsman waren de problemen opgelost, zowel qua veiligheid als op vlak van geluidshinder.'

'Dat is gedeeltelijk waar', zegt schepen van communicatie Karel Hubau (VLD-VOG). 'De brandweer leverde een positief rapport af en de geluidsoverlast binnen de vier muren van de discotheek en de loungebar zijn binnen de normen. Anderzijds blijft de geluidsoverlast rondom en in de Broeckstraat te hoog. Normaal geldt maximum 35 decibel, maar door de aanwezigheid van gemeenschapsvoorzieningen binnen een straal van 500 meter, zoals ons containerpark, wordt de wettelijke norm van 35 opgetrokken tot 45 decibel. Metingen stelden 49 decibel vast. Dit is er duidelijk over, zeker als u weet dat 3 extra decibel een verdubbeling van het geluid betekent.'

Pedro: 'Mijn familie wordt zwaar getroffen door de beslissing. Dan heb ik het nog niet over de duizenden trouwe OH!-bezoekers. Ze komen niet allemaal uit Frankrijk, zoals beweerd wordt. We hebben ook een honderdtal jongeren uit Gavere zelf.'

Schepen Hubau: 'De geluidsoverlast buiten de discotheek heeft te maken met bewegingen op en om de parking en in de Broeckstraat, �n de achtergrondgeluiden van aankomende en vertrekkende bezoekers. We hielden rekening met een rapport van de milieudienst. Er zijn verschillende interpellaties geweest binnen de gemeenteraad en informele vergaderingen met eigenaar en politie. We krijgen regelmatig mails en mondelinge klachten van inwoners en buurtbewoners, maar die zijn bang voor reacties van de bezoekers. De politie stelde ruim 60 pv's het laatste anderhalf jaar voor zaken zoals maatschappelijke overlast, lawaai, vechtpartijen en drugs. Wij hebben het niet over deze overlast, maar over de inbreuken tegen de milieuwetgeving. We stuurden vrijdag een aangetekende brief naar de uitbater. Hij kan beroep aantekenen bij de bestendige deputatie. Wordt het beroep ontvankelijk verklaard dan wordt de beslissing van het college geschorst. Vanaf 18 juli is er sowieso geen milieuvergunning meer en kan de dancing ambtshalve gesloten worden.'
Montini '
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Re: Dancing Oh! krijgt geen vergunning!

Bericht door [terror]Neophyte »

tsssssssss in wa voor een apenland leven we toch :x
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Dancing Oh! krijgt geen vergunning!

Bericht door Nele303 »

die schepen maakt wel een ommetje met de waarheid over dat geluid.
een steiging met 3% betekent een verdubbeling van het geluid..

ik ben er zeker van dat niemand hier het verschil hoort tussen iets van 45 db en 49db.
Rond die hoogte is dat verschil helemaal niet veel.
Eens men rond de 90db komt, dan betekent 3db verschil al veel meer..

Leuk toch die politiek
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Dancing Oh! krijgt geen vergunning!

Bericht door ThaMan »

Typisch Belgisch... altijd maar rond die pot blijven draaien !!!
Wees toch es concreet en heb lef, door te zeggen dat The Oh niet meer in het katholieke plaatje past van zijn dorp !
ipv eerst over 49dB (wat het dubbele is van 43dB :) ) te lullen en nadien het op de processen verbaal en overlast te steken... wat is het nu eigenlijk ????

Ik heb niks met die club, maar dat is wel die mens zijn broodwinning en nog maar gezwegen van wa uren dat hij er elke week in steekt.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Dancing Oh! krijgt geen vergunning!

Bericht door emotionslover »

da is toch bullshit!!!! idd het past niet meer in zijn plaatje!!!! maar heeft het lef nie om het te zeggen!

ook geen fan van The OH! maar mensen proberen iet op poten te zetten, investeren..... en krijgen dan deksel op de neus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! triestig!!!!!!

:( :(
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 feb 2009, 15:11

Re: Dancing Oh! krijgt geen vergunning!

Bericht door Spaced_01 »

wat een klote land hier, dit heeft niks meer te maken met geluidsoverlast, dat ze dan gewoon zeggen dat ze alle discotheken in dit apenland moeten sluiten zodat de mensen s'nachts hunne slaap kunne vatten.
als festivals s'nachts werden gehouden dan werden die ook niet meer toegelaten??
tegenwoordig is het taboe om s'nachts nog iets open te houden.
binnenkort gaan ze mss ook nog een avondklok instellen zodat we helemaal niet meer na 10u s'avonds uit ons kot mogen?

echt een rotland hier :twisted:
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:31

Re: Dancing Oh! krijgt geen vergunning!

Bericht door sbmrgd »

Nele303 schreef:die schepen maakt wel een ommetje met de waarheid over dat geluid.
een steiging met 3% betekent een verdubbeling van het geluid..

ik ben er zeker van dat niemand hier het verschil hoort tussen iets van 45 db en 49db.
Rond die hoogte is dat verschil helemaal niet veel.
Eens men rond de 90db komt, dan betekent 3db verschil al veel meer..

Leuk toch die politiek
sorry maar 3dB is idd wel het dubbele hoor... (want dB is geen lineaire schaal maar een logaritmische schaal)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Dancing Oh! krijgt geen vergunning!

Bericht door ThaMan »

Net met de portier van "The Oh" geluld (werkt bij mij)
Anyway "The Oh" blijft gewoon open zoals het is... het gaat er gewoon over dat em zijn parking niet meer mag gaan gebruiken ofzo. Dus de mensen die dan komen moeten hunne auto op straat gaan zetten wat voor nog meer overlast gaat zorgen. Het zijn 2 buurt bewoners die constant zitten te klagen.

btw het ligt niet aan de burgemeester, want zijn millieu vergunningen zijn allemaal in orde.
Het hangde uit aan het gemeentehuis en een journalist had dat opgevangen en op zijn beurt naar pedro gebelt, die natuurlijk compleet uit de lucht viel.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Dancing Oh! krijgt geen vergunning!

Bericht door Lestat »

:lol: voor zover dat een parking is - er kan een handvol auto's op - the oh is gewoon superslecht gelegen, meer dan de helft van de bezoekers moet zich parkeren in de verschrikkelijk smalle straatjes rondom de dancing. Heb je geen inklapbare spiegel, ben je em gegarandeerd kwijt als je naar huis rijdt (de straat die je in moet om op de parking te geraken, is op maat gemaakt van ezel en kar volgens mij, 2 auto's langs elkaar kan net, en dan mag er nog langs 1 kant geparkeerd worden).

Ik heb ook niet echt iets met the oh al ben ik er al wel paar keer geweest, vind die pedro toch geen slechte dj en in t begin van de avond draait die toch wel lekkere hardtrance aan een moordend tempo, waardoor de beentjes vanzelf beginnen bewegen :cheers: Maar ook al is t niet mijn favo keet, t zit daar wel elke week vol en er is toch wel erg veel sfeer binnen, pluim voor de uitbater vind ik. En verschrikkelijk erg dat door bekrompen gemeentepolitiek het ondernemen zo enorm moeilijk wordt gemaakt :(
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Dancing Oh! krijgt geen vergunning!

Bericht door Nele303 »

sbmrgd schreef:
Nele303 schreef:die schepen maakt wel een ommetje met de waarheid over dat geluid.
een steiging met 3% betekent een verdubbeling van het geluid..

ik ben er zeker van dat niemand hier het verschil hoort tussen iets van 45 db en 49db.
Rond die hoogte is dat verschil helemaal niet veel.
Eens men rond de 90db komt, dan betekent 3db verschil al veel meer..

Leuk toch die politiek
sorry maar 3dB is idd wel het dubbele hoor... (want dB is geen lineaire schaal maar een logaritmische schaal)
Lees nekeer goed wat ik zeg...
ik zeg dat een stijging van het geluid van 45 naar 49 DB helemaal niet zoveel is, dan die man laat uitschijnen.
Kan misschien een verdubbeling zijn, maar een verdubbeling van heel weinig, kan nog atlijd heel weinig zijn, hé
Die man laat uitschijnen dat die verdubbeling van het geluid, heel wat is, terwijl dat in die regio ( 45DB) eigenlijk bijna niets is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast