Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Plaats reactie
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door djginod »

Ik denk dat de meesten onder ons het verhaal nu wel gehoord hebben over deze vrouw, en de gruwelijke beelden die ervan zijn.

EN blijkbaar ben ik ook hypocriet, maar deze beelden doen toch echt wel wat met je !!! Afschuwelijk om te zien, dat de mensen rondom heen, het steeds meer bloed van haar lichaam proberen te stelpen, wat natuurlijk niet helpt...

Is er een revolutie op gang, of is ze zoals zovelen slachtoffer geworden van, ja, van een maniak aan de macht ?

Of is het TOCH iets anders dan wat we nu weten ? (Naam van de vrouw, betekent stem, en ze wordt nu al "De Stem van Iran" genoemd, een mooie jonge vrouw, geeft toch blijkbaar extra lading aan zo een dood, waarom juist zo een vrouw neerschieten ?)



Voor degenen met een sterke maag het afschuwelijke filmpje net NA het schietpartij: http://www.youtube.com/watch?v=MvPHxmXYILA


Edit: Er is al een hele Wikipedia pagina gemaakt: http://en.wikipedia.org/wiki/Neda_Agha-Soltan
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door ThaMan »

had hier nog niks van gehoord.. en neen ik heb geen sterke maag.
tzal dan ook nie lang duren eer YT ze eraf haalt neem ik aan.

Wat er atm in Iran aan de gang is, ik snap er ook de ballen niet van...
Volg dat allemaal zo niet echt

EDIT: kan de YT zelfs nie bekijken... moette inloggen etc
Laatst gewijzigd door ThaMan op 23 jun 2009, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door emotionslover »

ja jong je snapt da allemaal nie meer!!!! vind persoonlijk ook dat het geloof een enorme rol speelt!!!!!!

mentaliteit in dergerlijke landen is totaal anders of hier!!!!!

als mensen al moeten betalen voor een boterham te eten achter het stuur!!!!

stel je voor dat ze hier gans brussel onderste boven halen voor zoiets..... kan je toch niet inbeelden???? is mss stomme vergelijking maar.... wij belgen klagen soms.... maar daar... is het direkt koekenbak en los erop!!!!!

:? :?
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door Dr. Poppers »

emotionslover schreef:ja jong je snapt da allemaal nie meer!!!! vind persoonlijk ook dat het geloof een enorme rol speelt!!!!!!
Dat zal zeker deels wel zo zijn, maar hier gaat het meer over de stem van de stedelingen versus deze van het platteland. Eerstgenoemden zijn beter geïnformeerd en hebben hun buik vol van al die jaren Ahmedinedjad. Dit is eerder een zaak die gaat over het beleid, hoewel de godsdienst daar ginds wel een invloed op heeft. Maar dat je die rol in dit geval ook wat kan nuanceren, zie je bijvoorbeeld aan het feit dat zwaargesluierde vrouwen zij aan zij betogen met vrouwen die een klein hoofddoekje dragen.
emotionslover schreef:mentaliteit in dergerlijke landen is totaal anders of hier!!!!!

als mensen al moeten betalen voor een boterham te eten achter het stuur!!!!
In België mag je ook niet al te veel achter het stuur hoor. Da's louter veiligheid dacht ik. ;)
emotionslover schreef:stel je voor dat ze hier gans brussel onderste boven halen voor zoiets..... kan je toch niet inbeelden???? is mss stomme vergelijking maar.... wij belgen klagen soms.... maar daar... is het direkt koekenbak en los erop!!!!!

:? :?
Wel, en soms vraag ik me wel eens af waarom wij zoveel dingen gewoon slikken zonder daarvoor op straat te komen :twisted:
Soit, ze hebben ginds lang genoeg repressie moeten dulden, vinden ze zelf. En misschien is dat wel een gegronde reden voor protest? Maar of het de revolutie is die alles zal veranderen, durf ik te betwijfelen. Het is een groot land en er zijn - helaas - miljoenen gewone burgers die dat wansmakelijk dictatortje gewoon steunen. Hij is dan ook met een democratische verkiezing aan de macht gekomen. Mogelijk is er hier en daar wat geknoeid maar daar is geen uitsluitsel over en feit is dat het verschil te groot was om zomaar te zeggen dat er fel gefoefel in het spel was. Bedenk maar eens dat dichter bij huis (enkele voormalige USSR staten bijvoorbeeld) meer en openlijker vals gespeeld werd bij zogenaamd democratische verkiezingen.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door djginod »

De wereld is prachtig, maar jammer dat er zoveel mensen zijn, die het verklooten ! En soms vraag ik me af, of het wel het geloof is, of gewoon de mensheid zelf... (de drang naar MEER, MACHT, GELD, LUXE, etc...)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door ThaMan »

Vanaf dat Hij is geboren in het jaar 0, was het naar de kloten....
En da allemaal voor 1 en dezelfde persoon...

Can we all just get along ?
Persoonlijk denk ik dat we dichter bij WWIII dan dat we vrezen...
hou die kleine Koreanen in de gaten !
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door quincy »

Amaai niet, dat gedoe met Noord Korea zie ik niet goed aflopen.
In zo een dagen ben ik blij dat er grootmachten zoals Amerika en Rusland bestaan want dat zijn de enige die ons klein Europa in dergelijke omstandigheden gaan kunnen helpen.

Betreft Iran: Tja, geloof is wat mij betreft de basis van véél miserie op onze aardkloot, bannen die handel.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door Dr. Poppers »

quincy schreef:In zo een dagen ben ik blij dat er grootmachten zoals Amerika en Rusland bestaan want dat zijn de enige die ons klein Europa in dergelijke omstandigheden gaan kunnen helpen.
Da's natuurlijk wel waar, maar 't is net door die twee dat heel die idiote wapenwedloop begonnen is eh.
Da's zoals twee bullenbakken die de hele speelplaats terroriseren en de andere leerlingen aanstoken om tegen de andere te zijn. Totdat er eens een klein manneke met een vijs los zwaar begint te fitnessen en bokslessen gaat nemen. En al de andere kinderen zeggen dan: "oef, goed dat we die twee bullenbakken hebben om ons te beschermen." :mrgreen:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door Stanne »

Beestenboel ist. Crimineel gewoon.
Zoiets gebeurd wss wel elke dag ergens maar als je het ZIET gebeuren. Ik denk ook dat ze het ni snel van YT zullen halen omdat het die mensen hun enige protest nog is.
Poppers heeft hier al goei dingen geschreven, kgaan me dus ni meer wagen aan politieke en/of religieuze uitspraken.
Ik vind het alleen zonde te horen dat velen dit over hun laten gaan. Stel dat uw dochter daar dood geschoten word en de rest van de wereld reageert onverschillig.

Nog iets over Rusland en Amerika. Je moet niet denken dat die ooit in eender welk conflict aan dezelfde zijde zullen staan. Het spreekt boekdelen dat Rusland (als enige land) het "herverkozen" regime in Iran erkent. Ahmadinejad is er al op staatsbezoek geweest 2 dagen na de verkiezingen. Je moet niet gestudeerd hebben om te weten waar Iran zijn nucleaire kennis haalt.

Spijtig dat nooit uit de geschiedenis geleerd word: zie bvb buurland Afghanistan waar Rusland en Amerika ook wisselend belangen had. En waar staan ze nu ?
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door ThaMan »

Stanne schreef:En waar staan ze nu ?
Nergens, tot er stront aan de knikker is !
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door djginod »

@ Stanne,

Daarom ben ik wel "blij" of beter opgelucht, om te zien, dat door zo een opname er dan toch ineens wel mensen opstaan die er wat van zegge, vinden of iets doen. Zag al een foto van veel mensen die langs de kant stonden met allemaal een foto van deze vrouw in de handen. Obama heeft er ook iets over gezegd, dus gelukkig, maakt het toch wat los !

Alleen je hebt gelijk, zij is echt niet de enige slachtoffer die is gevallen, op brute wijze, en ook vrees ik nog lang niet de laatste... :?
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door Stanne »

Gino, zulke dingen interesseren mij nogal en voor deze verkiezingen was Dirk Thielman, ex-koppen anker en Iran kenner bij uitstek, er clandestien een reportage gaan draaien voor Canvas. Kheb ze toen gezien en dit zat er aan te komen. Fundamentalisme zit alleen in de hoofden van de leiders. Overal, ook hier.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door Dr. Poppers »

emotionslover schreef: als mensen al moeten betalen voor een boterham te eten achter het stuur!!!!
LOL
geen idee waar je dit haalde, Emotionslover, maar vandaag op Peters & Pichal (Radio 1) was er een gesprek met een man die een boete van 100 euro kreeg van de Belgische politie voor... jawel! Wat een mentaliteit in dat land! :twisted:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Neda Agha-Soltan (Vermoorde vrouw uit Iran)

Bericht door ThaMan »

Ze moeten hun geld ergens halen... en zoals steeds is de kleine garnaal het slachtoffer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten