27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Hier bevinden zich alle gesloten topics
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door Pakrac »

Bha... Poppers, de "waarheid" zal wel ergens tussenin liggen. Allez... "waarheid" is ook zo'n relatief begrip. Ik geloof dat het mijne het jouwe niet hoeft uit te sluiten en visa versa.
Ik heb in mijn zoektocht in muziek vooral ontdekt dat het buitenland diegene was die de naam 'newbeat' op ons heeft geplakt. Die Nieuwe Slag sloeg dan vooral op de manier van mastering van de tracks. Als je housetracks uit die periode vergelijkt met onze releases, ontdek je vooral verschillen in de drumkicks. (Voorbeeldje om op te zetten "Neon-Voices" en "Fairly Jackmaster Funk-Give Yourself To Me"). De meeste oude houseplaten werden ook beschouwd als DJ-tools in de states, terwijl wij er in europe een eigen waarde aan gaven. (Bijvb DanceMania-label)
Hoe het allemaal juist begonnen is, en hoe het te interpreteren is eigenlijk van minder belang. Het heeft in alle geval de deuren doen opengaan voor een nieuwe muzikale wereld, waar ook wij een deel van hebben uitgemaakt en hopelijk nog steeds doen.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door Dr. Poppers »

Pakrac schreef:Bha... Poppers, de "waarheid" zal wel ergens tussenin liggen. Allez... "waarheid" is ook zo'n relatief begrip. Ik geloof dat het mijne het jouwe niet hoeft uit te sluiten en visa versa.
Ik heb in mijn zoektocht in muziek vooral ontdekt dat het buitenland diegene was die de naam 'newbeat' op ons heeft geplakt. Die Nieuwe Slag sloeg dan vooral op de manier van mastering van de tracks. Als je housetracks uit die periode vergelijkt met onze releases, ontdek je vooral verschillen in de drumkicks. (Voorbeeldje om op te zetten "Neon-Voices" en "Fairly Jackmaster Funk-Give Yourself To Me"). De meeste oude houseplaten werden ook beschouwd als DJ-tools in de states, terwijl wij er in europe een eigen waarde aan gaven. (Bijvb DanceMania-label)
Hoe het allemaal juist begonnen is, en hoe het te interpreteren is eigenlijk van minder belang. Het heeft in alle geval de deuren doen opengaan voor een nieuwe muzikale wereld, waar ook wij een deel van hebben uitgemaakt en hopelijk nog steeds doen.
Waarheid...? 'k Geef dus alleen mijn visie eh.
En ik dacht overigens ook dat de term op zichzelf wel degelijk als eerste door (iemand uit de) de Belgische scene is geopperd. In vergelijking met de techno boom van een paar jaar later was die internationalisering tamelijk beperkt hoor. In Londen kenden ze bijvoorbeeld het hele fenomeen goed genoeg, maar de platen geraakten niet voldoende tot in de winkels daar. Die kwakkele distributie heeft veel tegengehouden. En tenslotte begonnen veel producers in te cashen en wekelijks brolplaten uit te brengen die hoe dan ook verkocht geraakten omwille van de hype. Je had niet alleen die 'commerciële' (in de zin van: niet-underground want economisch gezien verkocht dat wel) miskleunen zoals er hierboven al enkele genoemd werden, maar ook de underground new beat werd dikwijls nogal ongeïnspireerd (hoewel er nog wel parels tussen zaten ook).
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008, 20:08

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door Steve Cop »

Wat Petra betreft, die dub van "Laat je gaan" zit standaard in mijn bakken als ik een retro set ga doen.
Vond dat toen al goed en ik blijf dat goed vinden.
Er komt altijd wel iemand vragen wat dat is als ik het draai, reacties zijn ook wel leuk als ze zien dat het Petra is :-)
Werd ook veel gedraaid door dimitri van de Roxy in Amsterdam.
Steve
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:15
Locatie: Lier

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door ABsounds »

Om nog eens op de naam van de fuif terug te komen,
Er werd wel over gesproken dus goed als reclame, en laat iedereen vrij er het zijne van te denken,
Zonder dat het op een specifieke persoon bedoeld was,
Dus ik vond het wel origineel gevonden,
Als Yoko ono nog eens een naam zoekt leek me deze ook grappig zonder verwijzingen of bijbedoelingen naar een andere zaak, iedereen mag de xxxx letters naar zijn eigen idee invullen,

"BoXXaXXio Halen"
SUCKS
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door emotionslover »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten