Jupiler Pro League 2009-2010

Alles in verband met sport
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door Sunreezer »

Jupiler Pro League 2009-2010

2009
01.08 : Speeldag 1
08.08 : Speeldag 2
15.08 : Speeldag 3
22.08 : Speeldag 4
29.08 : Speeldag 5

------ 05.09 : Spanje-België----- 09.09 : Armenië-België

12.09 : Speeldag 6
19.09 : Speeldag 7
23.09 : Speeldag 8 (woensdag !)
26.09 : Speeldag 9
03.10 : Speeldag 10

------ 10.10 : België-Turkije----- 14.10 : Estland-België

17.10 : Speeldag 11
24.10 : Speeldag 12

xxxxx 28.10 : 1/16 finale Cup (woensdag !)

31.10 : Speeldag 13
07.11 : Speeldag 14

------ 14.11 : Nog te bepalen vriendschappelijke oefeninterland

21.11 : Speeldag 15 (einde heenronde)
28.11 : Speeldag 16
05.12 : Speeldag 17
12.12 : Speeldag 18
19.12 : Speeldag 19

xxxxx 23.12 : 1/8 finale Cup (woensdag !)

26.12 : Speeldag 20
30.12 : Speeldag 21 (woensdag !)

2010
16.01 : Speeldag 22

xxxxx 20.01 : 1/4 finale Cup - heen (woensdag !)

23.01 : Speeldag 23

xxxxx 27.01 : 1/4 finale Cup - terug (woensdag !)

30.01 : Speeldag 24
06.02 : Speeldag 25

xxxxx 10.02 : 1/2 finale Cup - heen (woensdag !)

13.02 : Speeldag 26
20.02 : Speeldag 27
27.02 : Speeldag 28
06.03 : Speeldag 29
13.03 : Speeldag 30 (laatste speeldag reguliere competitie)

xxxxx 20.03 : 1/2 finale Cup - terug (zaterdag !)

Na deze competitie gaan de eerste 6 in een onderlinge competitie uitmaken wie de uiteindelijke plaatsen 1 tot en met 6 zal innemen. Zij beginnen aan deze Play-Offs (PO1) met de helft van de punten behaald in de reguliere competitie. (Indien dat aantal op een half punt uitdraait wordt dit naar boven afgerond, met dien verstande dat bij gelijke stand aan het einde dat halve punt er terug wordt afgetrokken om de juiste eindrangschikking te bepalen)
De ploegen dewelke eindigen op de plaatsen 7 tot en met 14 zullen worden ondergebracht in 2 poules van 4. Deze starten met 0 punten. De 2 winnaars zullen dan in een heen- en terugwedstrijd uitmaken wie de winaar van Play-Off-reeks 2 (PO2) wordt. Deze zal immers in een barrageduel met de vierde uit de eerste poule bepalen wie het laatste Europees ticket behaalt. Met andere woorden, ook de 14de uit de reguliere competitie kan uiteindelijk nog Europa in... De nummers 1 en 2 gaan naar de Champions League, nummer 3 naar de Europa League.

De zestiende uit de reguliere competitie degradeert. De vijftiende zal het in een traditionele eindronde met 3 tweedeklassers moeten trachten te redden...

Wedstrijdschema PLAY OFFS

24.03 : PO1 / PO2 (woensdag !)
27.03 : PO1 / PO2
03.04 : PO1 / PO2
10.04 : PO1 / PO2
14.04 : PO1 (woensdag !)
17.04 : PO1 / PO2
24.04 : PO1 / PO2
01.05 : PO1 / PO2:2 winnaars heen
05.05 : PO1 (woensdag !)
08.05 : PO1 / PO2:2 winnaars terug
13.05 : 4de uit PO1 tegen winnaar PO2 (heen)
xxxxx 15.05 : Finale Cup (zaterdag !)
16.05 : 4de uit PO1 tegen winnaar PO2 (terug)
19.05 : eventuele bijkomende testmatch
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door pascal78 »

hela hela zo maar mijn post kopieren..

haha

serieus, ik vin het wel raar dat de laatste 6-7 maanden geen competitie speelt en zich dan moet opladen voor de eindronde?

hoe ga je doen met fans die dan geen voetbal meer zien?
wa een raar systeem gek, zoiet heb ik nog nooit gezien
wie heeft dit uitgedoktert en waarom???

IK BEN TEGEN DIT GEZEVER (maar ja zitten ws al voor 2 jaar vast aan dit systeem, want de bond ga maar na 2 jaar evalueren)
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door Dr. Poppers »

16-17 sept: eerste match in de poules van de CL van Standard... :D
(Wanneer beginnen de andere ploegen hun Europese matchen?)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door pascal78 »

volgens hunne site
Paars-wit begint op 28 juli in de derde voorronde.

Anderlecht start allicht als reekshoofd in die voorronde. Tegenstanders zijn dan Twente, Dinamo Moskou, en volgens de huidige stand van zaken Sivasspor, Sparta Praag en Dinamo Boekarest. (28-29 juli en 4-5 augustus, loting 22 juni).

In de vierde voorronde is Anderlecht met zekerheid geen reekshoofd en wachten er kleppers als Arsenal, Lyon, Stuttgart en volgens de huidige stand van zaken Fiorentina en Atletico Madrid. (18 en 19 augustus en 25-26 augustus, loting 4 augustus).
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door Nele303 »

Soep met fameuze ballekes !!!
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door Disco Stu »

Voorlopig ziet het er toch goed uit.
Alleen leider in de competitie en zeker van de poules in de uefa.
Maar als ik naar de vorm van anderlecht & lyon kijk is het misschien wel haalbaar om naar de CL te gaan.
Laat ons hopen...

De Competitie is in ieder geval toch wel gek van start gegaan vind ik.
Ze zijn nog maar 3 speeldagen ver maar toch.
Ten eerste het puntenverlies van Standard en Brugge alhoewel dat van brugge niet zo een verrassing is.
Maar vooral toch de puntenloze laatste plaats van Westerlo & Cercle.
Maar wat mij ook opvalt is dat er serieus gebeiteld wordt.We zijn nog maar 3 speeldagen ver en er zijn volgens mij al minstens 10 rode kaarten gevallen.En dat konden er gerust nog meer zijn.
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door back to the 90's »

Disco Stu schreef:We zijn nog maar 3 speeldagen ver en er zijn volgens mij al minstens 10 rode kaarten gevallen.En dat konden er gerust nog meer zijn.
Zijn ni allemaal voor fouten hé.
Ma er zijn er zijn er inderdaad e paar bij om u tege te zeggen.
Vant weekend weer is een rooi kaart voor niks getrokken volgens ne speler.
Die wouter vrancken daar krijg ik nu is het vliegend van hé,raakt em aan en hij valt ma meneer mag zelf wel vuil fouten maken :roll:
Maar ja,wij hebbe bij anderlecht ook zo 1ne lopen dat nooit iets gedaan heeft :mrgreen:
Ma die staat tenminste ni te blijten als ge aan zijn lijf komt.

Voor de moment ben ik echt aant genieten van suarez en biglia,hopelijk blijft da zo voort gaan :cheers:
Nothing is what is seems to be
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door Disco Stu »

Inderdaad Wasyl gaat wel hard :D
Ondanks dat duistere kantje vind ik het nog altijd een heerlijke voetballer.
Hij wordt nu natuurlijk wel geviseerd door al die persbelangstelling.
Ik praat het natuurlijk niet goed want hij heeft serieuze vuile dingen gedaan en dan bedoel ik vooral tegen standard in de laatste testmatch.
Maar er zijn ook spelers die weten dat hij in de gaten gehouden wordt en daar op inspelen.
Maargoed ik hoop in iedergeval dat ie blijft want als Juhasz vertrekt en Wasyl ook nog is komt het niet goed want dat zijn toch de 2 sterkhouders van de verdediging.

Suarez is inderdaad hennig goed bezig.
Ik hoop alleen dat em ni terug de bank op vliegt als diene mottige frutos terug fit is.
Dan kan em beter De Sutter eraf halen want die is toch ni in vorm.

Wat mij vooral opviel aan de rode tackle van Vrancken was de reactie van Blondel.
Die deed net of het een aanslag was terwijl em zelf een van de vuilste spelers van 1ste klasse is.
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door back to the 90's »

Het is gelijk in de P-magazine stond in de week.
Heel eerste klasse vind em de vuilste speler,maar iedere trainer zou hem wel in zijn ploeg willen :mrgreen:
Das eigenlijk het enige dat die moet kunne late,da zijn die ellebogen.
Voor de rest nen dikke speler,brengt zelf aanvallend iets bij.

Het word kiezen tusse Frutella en De Sutter,Suarez zal ni rap op de bank terecht komen als die zo blijft draaien.

Ja Blondel das nog zo ne gast hé,ma allee hij zegt dat em kalmer geworden is.
Ben benieuwd,vanaf nu word het waarschijnlijk alleen nog maar janke in plaats van zelf uit te delen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door back to the 90's op 18 aug 2009, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Nothing is what is seems to be
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door pascal78 »

ik was juist ant zeggen tegen mijne maat " alé vrancken hee nog niks verkeerd gedaan" => patat rooi kaart
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door Disco Stu »

Eerste Anderlecht - Standard is voorbij en ik heb weer maar eens gewalgd van standard.
Gewoonweg schandalig hoe ze spelen en dan krijgen ze er nog een punt voor ook.
Er is natuurlijk de aanslag van Babyface Witsel die Wasylevski zijn seizoen en misschien wel zijn carriere kost.
Maar je hebt ook nog De Camargo die weer wegkomt met een vuile fout op Polak (die waarschijnlijk ook maanden out is) en dan nog de penalty die Van Damme moest hebben toen zijn goal afgekeurd werd.
En vooral Dufour die weer geen rood kreeg voor een trap die gewoonweg een woede uitbarsting was.
Wat ik ook zeer irritant vind is het tijdwinnen van Bolat wat ie altijd doet en nooit voor bestraft wordt.
Dat je dat in de laatste 10 of 5 minuten doet ok maar Bolat doet het al in de eerste helft.
Kortom vind ik het gewoon zwak dat ze zo'n afbraakvoetbal spelen.
Kampioen onwaardig.

Voila mijn lever is weer schoon ;)
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door tomaz »

Witsel's fout is onvergeeflijk en verdient een lange uitsluiting. Die van Igor op Polak had op't eerste zicht minder erge gevolgen. Zelfs de Anderlecht supporters waar ik gisteren de match mee bekeken heb zeiden direct na de fout dat het eigenlijk geen geel verdiende. Pas NA dat ze wisten dat er een kwetsuur was was 't opeens ook "die vuile fout van Decamargo". Zo zie je maar dat men nogal rap emotioneel wordt naarmate de omstandigheden veranderen.

Ik wil geenszins fouten van Standard goedpraten, maar Jacobs en HVH horen zeggen dat "zij" toch alles gedaan hebben om de sportiviteit te behouden is gewoon lachwekkend. Er zijn langs beide kanten fouten gemaakt. Jammer voor Wasil en Witsel waren zij de hoofdacteurs in het horrorstuk van de avond. Het zou niet mogen gebeuren maar het gebeurt wel. Alleen heb ik rsca nooit moord en brand horen schreeuwen bij de fouten die Wasil op zijn kerfstok heeft. Zoals Sarr zegt in zijn interview: herinner u de karatetrap van Wasil op Witsel een paar jaar terug... dat had even grote gevolgen kunnen hebben. Maar natuurlijk, Wasil heeft nog niets gebroken bij een tegenstrever. Dan is het allemaal zo'n erg niet. "En we kunnen er toch geen juffrouw van maken hé..." hoor ik nog weergalmen. Nu doen ze opeens niet zo licht meer over vuile fouten. Toch raar.
En kom aub niet af met "jamaar Wasil doet dat nooit opzettelijk". Hij heeft gewoon het geluk gehad dat hij nog nooit iets ergs heeft veroorzaakt en de pech dat net hij nu het slachtoffer is van een even weerzinwekkende fout. En ondanks het feit dat je ziet dat Witsel naar Wasil kijkt en zich dus bewust is van de tegenstrever wil dat nog altijd niet zeggen dat hij daarin vliegt met het idee "die zijn been gaat in twee".

Over 't voetbal: 't was een povere match waarin wij uiteindelijk met een man minder nog de beste kansen hadden en alweer niet afmaakten. Of beter gezegd: Proto heeft Anderlecht rechtgehouden. Mooie goals van Gillet en Mbokani. Dat was het enige positieve.
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door pascal78 »

volgens mij was het toch om te hebben

zie comment die marcos (?) k weeget ni meer - gaf na de wedstrijd

herriner je de studs op rug van witsel

schorsen zolang wasyl uit roulatie is zeggekik (en alst for life is.. tja, kvin witsel toch ni echt een verrijkking, en overroepen

grtz
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door Disco Stu »

Sorry hoor tomaz maar nu zijde toch dikke zever aant verkopen hoor.
Ik zie het al op tv en in de krant.Babyface witsel wordt weer het slachtoffer.
Want ocharm da manneke toch,hij heeft de hele tijd liggen wenen in de kleedkamer.
Je moest die van Standard maar eens bezig zien toen Sonck hetzelfde deed tegen Marcos.
Maar als Witsel het doen wordt het plots geminimaliseerd want wasyl heeft een jaar geleden zijn studs in zijn rug gezet.
En ohja het was witsel totaal niet de bedoeling om te blesseren.
Sorry maar als je zo een actie doet ben je maar met een ding bezig en dat is niet de bal want die is totaal ni in de buurt.
Ok het wordt nu uitvergroot omdat zijn been gebroken is.daar geef ik je gelijk in.
En ja Wasyl heeft al veel vuile dingen gedaan die zwaar bestraft moeten worden maar geeft dat het recht om zo een dingen te doen ?
Want de fouten van gisteren (en niet alleen die van witsel) hadden maar een doel en dat was revange.
Met neusje van de zalm de (weeral) schandalige trap van Mottige Dufour op het einde.
Die fout vond ik zelfs nog erger dan die van witsel.En je zag het gewoon op zijne mottige kop dat hij wist dat ie goed wegkwam met geel.
Had Bousouffa zijn been daar 5 cm meer naar achter gestaan lagen er nu 3 in de kliniek.

Dan over de wedstrijd zelf.
Ik lees dingen over betere kansen ?
Ze hebben in de 2de helft 2 goede kansen gehad waar Proto goed pakte & in de eerste helft hebben ze er buiten de goal misschien ook nog 1 gehad.
Voor de rest heeft Standard de ganse wedstrijd ondergelegen.
Daarom dat ik het net zo zwak vind dat ze zo een afbraakvoetbal spelen omdat ze het anders niet kunnen halen.
Dien van studio 1 zei dat Van Holsbeeck zware woorden had maar hij heeft helemaal gelijk.
Standard stampt op een half jaar tijd 3 spelers voor minstens 6 maand van het veld.
Zeer kampioen onwaardig.
Ze geven er wel mee toe dat ze op het moment gewoon slecht bezig zijn.
Want als je goed bezig bent hoef je niet zo te spelen voor punten te pakken.
Nu worden ze er nog voor beloond met 1 punt.
Maarja daar hebben ze Nzolo voor eh.
Wie was dat weer die altijd de scheidsrechter meehad ?
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Jupiler Pro League 2009-2010

Bericht door pascal78 »

langs den andere kant is er nog het feit da nzolo der den eerste keer ni door was

dus ne (half)gebuisde ref zo'n (naar belgische normen) topmatch te laten lijden (bewust zo geschreven)

as neutrale toeschouwer wast een platte kak match
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten