Roxy speciaal jubilieum boek

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Roxy speciaal jubilieum boek

Bericht door djginod »

Op 21 juni 2009 is het alweer tien jaar geleden: op de dag van de begrafenis van mede-oprichter Peter Giele brandde de wereldberoemde en beruchte Club RoXY af. Om dit feit te memoreren verschijnt begin juni het prachtige boek ?Radical outlet for the Xenomaniac in You: The Complete Flyer Collection, 1987-1999?. Een in leer afgewerkt eerbetoon aan de RoXY en Peter Giele. Geheel in stijl zijn kosten nog moeite gespaard. Liefhebbers kunnen niet alleen smullen van de meer dan 500 chronologisch geplaatste flyers (incl. de elf voorpagina?s van de legendarische RoXY-kranten), maar
worden bovendien getrakteerd op unieke geluidsfragmenten (incl. stem van Peter Giele), een mega-uitklapper met het complete RoXY-kwartetspel, Erwin Olaf?s Pinup kalender, (sappige) verhalen van voor én achter de schermen en meer...

Het monumentale boek (zacht leren omslag, 30x30 cm, ± 400 pagina?s, 2-talig NL/ENG) is samengesteld en ontworpen door JeanPaul Commandeur, een van RoXY?s eerste vormgevers, en bevat teksten van o.a. Joost van Bellen, Jet Brandsteder, Peter van Brummelen, Eddy De Clercq, Ronald Hooft, Marten Jongema, Gerald Van Der Kaap, Milou van Rossum, Jan Rot, Anna Tilroe, Zubrowka en Joost Zwagerman.
Dit bijzondere en nu al legendarische naslagwerk kost ? 200,- en heeft een beperkte, genummerde oplage van 1000 stuks. Naast het boek ontvang je een van de uniekste flyers ooit: een kopie van het Delftsblauwe RoXY-tegeltje uit 1990.

Het boek is alleen verkrijgbaar via www.RoXY.nu. Op deze site vind je tevens alle informatie over de andere festiviteiten zoals een dubbel RoXY-feest in Paradiso, een foto-expositie van Cleo Campert en een tentoonstelling in Arti et Amicitiae. Schrijf je nu in voor dit extravagante tijdsdocument en KEEP THE FIRE BURNING!
www.RoXY.nu
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: Roxy speciaal jubilieum boek

Bericht door Sirocco »

Aaaah de roxy. Daar heb ik nog een paar maffe avonden meegemaakt.
Leuk idee zo'n flyer boek. Ik heb ook een gelimiteerde van Pacha liggen, maar die was wel wat vriendelijker geprijst toen ik hem kocht, 50 euro. 200 euro vind ik toch echt iets teveel van het goede.
Die foto's van Cleo Campert hebben trouwens al eens in foto boek van de Roxy gestaan.
http://www.cosmox.nl/bestel/uit-cleo-ca ... 9074159517
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Roxy speciaal jubilieum boek

Bericht door ThaMan »

Vond die sounds toch super hoor... Roxy, iT... machtig !
Terwijl wij hier alles aan het geven waren op den Bonzai, ging het er daar meer leutiger aan toe :rabbit:
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: Roxy speciaal jubilieum boek

Bericht door Sirocco »

Ik weet niet hoe ik het geregeld heb gekregen, maar indertijd studeerde ik in Amsterdam en ging stappen in beiden landen. Heb de Roxy en It in zijn gloriedagen meegemaakt, maar tegelijk ook La Rocca & CdA. Volgens mij kon ik me in tweeen splitsen ofso :eye:
Een ding is zeker ik heb bijna nooit op maandagmorgen college gevolgd.

Roxy, It en later chemistry (Marcello & Dimitri > mijn nl helden) waren te gek, maar als ik moest kiezen indertijd zou ik toch eerder voor La Rocca zijn gegaan. Een belangrijke reden was/is dat er in Belgie geen sluitingstijd was. Dat was altijd zo'n domper. Stond je daar om 4 of 5 uur in de volle bouwlichten...wtf :scratch:
Toen begon het pas in La Rocca! Ik vond de sfeer ook gemoedelijker in Belgie, maar misschien is dat omdat ik uit Maastricht kom. In ieder geval in die tijd 93-94 zat La Rocca en CdA ook vol met Amsterdammers. Dat merkte je wel aan de sfeer. Later is het aandeel nederlandse clienteel toch een stuk minder geworden.

Mixtechnisch gezien vond ik de nederlandse jocks wel een stuk strakker mixen. Niet dat daardoor de sfeer beter was. Ik hou wel van wat faderwerk. Dat miste ik wel ns in Nederland. Een foutje op zijn tijd vind ik zeker geen probleem. Liever wat levendiger/gewaagder mixen dan perfect saaie mix.

For the record ik heb mijn studie netjes binnen 4,5 jaar afgemaakt.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Roxy speciaal jubilieum boek

Bericht door djginod »

Chemistry, Dat kwam ook een tijdlang op Radio 3 snachts ? Al wel iets later, zo rond 1995 zoiets. Maar ik vond het een een beetje saaie muziek destijds. Voor mij iets te groovy, mellow.

Als ik de site bekijk, komt er ook een Roxy keep the fire burning party !
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Roxy speciaal jubilieum boek

Bericht door lemant »

ThaMan schreef:Vond die sounds toch super hoor... Roxy, iT... machtig !
Terwijl wij hier alles aan het geven waren op den Bonzai, ging het er daar meer leutiger aan toe :rabbit:
je had hier ook Café d'Anvers hé ... en leutig in het Engels = gay :mrgreen: (sorry voor de vergelijking, maar ik zag net nog een paar filmpjes van de Roxy op youtube)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: Roxy speciaal jubilieum boek

Bericht door Sirocco »

De woensdag was idd gay-avond net als de zaterdag in de It.
Toen bleef ik er ook wijselijk weg :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten