de heksenjacht van youtube ...

Alles in verband met muziek
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

de heksenjacht van youtube ...

Bericht door Psqad »

steeds meer zie ik hoe mijn favorieten worden gedecimeerd, accounts gesloten enz op youtube. ik had een playlist van 200 (=max in 1 playlist, de 2e playlist bezig).. vandaag de dag zie ik dat er nog slecht 36 van overschieten..
ik vind het triestig dat platenmaatschappijnen claims bij youtube indienen met het verzoek om die platen -- van notabene 20!! jaar oud -- te verwijderen. platen die je overigs nergens meer kan terugvinden om te beluisteren. ok, je kan die soms aan absurde prijzen kopen op discogs. maar daar gaat het mij niet om... het gaat mij erom dat ik die op mijne mp3-player kan zetten en kan beluisteren -- for-good-old-sake-memories en eventueel wanneer ik veel tijd heb, wellicht wanneer ik met pensioen ben, eens een setje te maken met mijn eigen favo muziek.
gelukkig kan je hier verschillende live-sets terugvinden en is er Lazer-HotHits, die de vervlogen tijden terugbrengen ... bedankt daarvoor ;)
ja, sorry .. ik moest ff mijn ei kwijt..
GrtzzZ,
Psqad
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door bouq »

ge hebt gelijk ze..

persoonlijk gebruik ik da zeer weinig, die playlist-toestanden op youtube, maar om snel ff een nummerke dat ergens vernoemd wordt te beluisteren is dat toch een zeer handig iets .. als we dan binnenkort niets meer daarop terugvinden :(
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door lemant »

gisteren pas voor het eerst meegemaakt, videos die je nog terugvindt in de google-resultaten maar die op youtube blijkbaar niet meer beschikbaar zijn (of in onze "regio" niet beschikbaar)

wel jammer idd!

veel meer dan opzoekwerk kan je daar toch niet mee doen dacht ik? de geluidskwaliteit is meestal te pover om downloadwaardig te zijn (hoewel, 't is al beter dan in de begindagen)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door Gio »

Gewoon direct downloaden met Youtube Downloader. Zo doe ik 't toch, als ik 'n interessant nummer tegenkom, heb ik 't alvast op mp3 en als de prijzen niet al te absurd zijn, schaf ik ze aan via Discogs.

En als ze niet meer te vinden zijn, dan heb ik alvast 'n digitale versie. En de geluidskwaliteit valt al bij al wel goed mee... Tenzij 't effectief een rip is van een 20 jaar oude krakende vinyl :mrgreen:
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door ThaMan »

ik vind youtube maar nen hoop rommel... net zoals myspace en co
dan doel ik op de layout dat nog afstamt uit de pre-historie.

Youtube zal soms wel handig zijn, maar 80% dat erop staat is brol...
Anyway de strijd zal onheroepelijk verder gaan door de platen maatschappijen, langs de ene kant te begrijpen.. langs den andere kant, wie zit er nu te wachten op sounds tegen een erbarmelijke kwaliteit.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door lemant »

ThaMan schreef:
Youtube zal soms wel handig zijn, maar 80% dat erop staat is brol...
om de overige 20% te zien kom je nog niet toe met 1 mensenleven :)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door ThaMan »

dat is ook een feit... daarom dat ik er ook bijna op kom.
Ik hou persoonlijk niet zo van al die filmkes, of er zouden lekkere chicks in moeten komen :tongue:
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door djginod »

Het is leuk om de klassiekers op te zoeken, maar de geluidskwaliteit is wel erg ondermaats hoor... ANyway, jammer dat er weer zo een jacht gemaakt moet worden, op klassiekers die je nergens kan kopen !
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door Pakrac »

Youtube is handig om gewoon snel even iets te beluisteren... ni om mee verder te gaan.
Via youtube heb ik dingen kunnen ontdekken, en die staan nu op mijn "want list" op discogs.
Platenfirmas, tja... sinds de mp3 is de verkoop van cd's nog ni gedaalt, integendeel, maar ze maken ons dat graag wijs.
Ze willen gewoon nog meer geld verdienen, alsof de makers van die tracks daar rijker van worden?!
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door Psqad »

Gio schreef:... Tenzij 't effectief een rip is van een 20 jaar oude krakende vinyl :mrgreen:
wel, ik vind dat nu net zijn charmes hebben .. zo af en toe een kraak in de vinyl :afro: 't zal wel nostalgie zijn ... maarre idd voor als ik dan toch eens uiteindelijk aan mijne priveset kom, geeft dat toch een extra dimensie .. 't zal wel in mijne kop zitten :geek:
anyway: bedankt om mijn ei kwijt te kunnen .....'k was er toch echt boos om :scratch:
GrtzzZ ende bedankt dat dit forum bestaat om mijn ei kwijt te kunnen krijgen,
Psqad
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door Psqad »

Gio schreef:Gewoon direct downloaden met Youtube Downloader..... :
idd ...d at doe ik nu ook .. met mozilla een heel goei is: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006 waar ik al heel veel plezier aan beleefd heb.
mercie om dat nog eens te attenderen.
GrtzzZ,
Psqad
Club Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:52
Locatie: Tongeren

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door DJ Fritz »

Psqad schreef:
Gio schreef:Gewoon direct downloaden met Youtube Downloader..... :
idd ...d at doe ik nu ook .. met mozilla een heel goei is: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006 waar ik al heel veel plezier aan beleefd heb.
mercie om dat nog eens te attenderen.
GrtzzZ,
Psqad
----------
" Welcome to MovietoMP3.com, a brand new site which allows you to download your favorite audio (.mp3), from your favorite videos. For example, say you like a certain music video on YouTube or MySpace, and you want it as a song instead of a video, just copy the link for the video, paste it into our tool, and it will automagically convert the video to an mp3 file ready for you to download, listen to, and share with your friends within seconds! "
http://movietomp3.com/ :unibrow:
"House is a feeling and if you don't feel it it can't be house" Carl Cox
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door tomaz »

Pakrac schreef: sinds de mp3 is de verkoop van cd's nog ni gedaalt, integendeel, maar ze maken ons dat graag wijs.

Als je denkt dat de cd verkoop niet gedaald is dan zit je wel heel erg verkeerd. Ik werk in de verkoop en zie de cijfers jaar na jaar dalen. Grote ketens zoals Virgin Megastore sluiten gewoon de deuren. Anderen moeten cd's steeds sneller aan lagere prijzen aanbieden want anders moeten ze alles gewoon terugsturen. Het argument dat het allemaal te duur is vind ik ook niet meer opgaan. Als je een beetje geduld hebt kan je nieuwe cd's aan minder dan 10euro kopen. Maar dan nog geven de mensen veel liever geld aan brol-cd's (5 cd's met de 100 beste country hits voor 3.99€, om maar iets te noemen) ipv een nieuw album te kopen.
Uiteraard zijn er ook nog artiesten die wel goed verkopen (Milow, Lady Lynn, Kings Of Leon, Fleet Foxes,...). Zij die op de radio geplugd worden en op alle festivals staan. Anderen hebben het veel moeilijker om hun album verkocht te krijgen. En dat merk je vooral in de alternatieve en electronische scene. Albums waar wij vroeger met gemak 10 tot 20 stuks van verkochten doen nu niks meer. Cd's die vroeger makkelijk 300 stuks verkochten doen nog de helft of een derde. En ik wil u niks wijsmaken. Dat zijn feiten.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door lemant »

tomaz schreef:
Pakrac schreef: sinds de mp3 is de verkoop van cd's nog ni gedaalt, integendeel, maar ze maken ons dat graag wijs.

Als je denkt dat de cd verkoop niet gedaald is dan zit je wel heel erg verkeerd.
Volgens mij moet de juiste redenering zijn dat een stijgende ticketverkoop (concerten enzo) ertoe bijdraagt dat artiesten en industrie veel minder verliezen lijden dan ze laten uitschijnen.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: de heksenjacht van youtube ...

Bericht door StevenR_73 »

ben al een tijdje terug cd's aan het kopen via Cosmox, ze hebben niet alles wat ik wil, maar ik miste het vastpakken van een cd, het lezen van de info,... er is natuurlijk ook een tjdje geen goede cd (voor mij) uitgekomen, now i'm on a roll :afro:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten