Beste retro dj

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Beste retro dj

Bericht door ThaMan »

Franky heeft het over een goeie dj iemand die zeer breed gaat en alles aankan.
Daarom ik ook "Dj Lowdown" heb gekozen.... kerel mixed alles van Trance tot DnB... awel dan kan je jezelf een echte dj noemen.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Beste retro dj

Bericht door quincy »

Qua retro zijn dat voor mij Franky Jones, Phi Phi (als hij zijn goeie onbekende stuff bovenhaalt), Cosmo, Teecee en Kevin Jee.
Club Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 sep 2006, 02:35

Re: Beste retro dj

Bericht door A-TOM-X »

Vrij nutteloos topic vind ik persoonlijk.
Dit is compleet subjectief en gericht op de stijl die men zelf graag hoort.
Er bestaat ook geen definitie over wat zogezegd retro is en vanaf welke periode...
De beste retro dj in mijn ogen is nog altijd hij die draait wat het volk wil horen of dat nu new beat of trance is, hardcore of techno, dnb of house....
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2007, 08:03

Re: Beste retro dj

Bericht door Thompson »

I rest my case and gave up a long time ago to get any respect from the 'scene'...and yes, after 30 years in this business I'm dissapointed. Feel free to shoot me now, I can handle it.
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Beste retro dj

Bericht door Matthias »

Thompson schreef:I rest my case and gave up a long time ago to get any respect from the 'scene'...and yes, after 30 years in this business I'm dissapointed. Feel free to shoot me now, I can handle it.
Maar allé Mike... ;)
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Beste retro dj

Bericht door varth »

Peter Novak kon ook wel lekkere retrosetjes draaien, vaak net de platen die veel mensen wel kennen maar niet zo heel veel gedraaid worden. Voor de rest heb ik de dominators een paar keer heel goed weten draaien. Tomaz vond ik sterk op de laatste Montini reunion en voor de rest... Ben wel een Zolex fan, maar op retro's kan hij me niet altijd even hard bekoren.
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Beste retro dj

Bericht door djaxxie »

A-TOM-X schreef:Vrij nutteloos topic vind ik persoonlijk.
Dit is compleet subjectief en gericht op de stijl die men zelf graag hoort.
Er bestaat ook geen definitie over wat zogezegd retro is en vanaf welke periode...
De beste retro dj in mijn ogen is nog altijd hij die draait wat het volk wil horen of dat nu new beat of trance is, hardcore of techno, dnb of house....
Toch niet echt helemaal akkoord mee ze. Als je bv 10 tapes bovenhaald van Aldo in Bizar dan hoor je steeds dezelfde platen terugkomen. Doe je dit bv met een Franky jones of ne Jean dan heb je dit niet. Ook dat is voor mij de plicht van een dj, de mensen kennis laten maken met het onbekendere oudere werk en niet altijd die hitjes spelen die 3/4 van het publiek wil horen.
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Beste retro dj

Bericht door ThaMan »

Blijft er puur aan liggen uit welke periode je afstamt
Voor mij was retro van 1987 tot 1992, voor een ander begint het misschien pas bij 1995...

Periode 1989/1990 kwam ik ook veel in La Rocca, zou niet weten wie toen de Dj was... Maar kerel kon gewoon van geen fluit mixen, maar dat speelde in die tijd ook allemaal gene rol. Het enige wat toen belangrijk was, was de muziek die door de speakers galmde. En voor de rest mocht daar Boer Harms staan te draaien... who cared !

Thompson zegt "I Rest My Case", maar het is wel dankzij uw fans dat je er staat of stond !
Club Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 sep 2006, 02:35

Re: Beste retro dj

Bericht door A-TOM-X »

djaxxie schreef:
A-TOM-X schreef:Vrij nutteloos topic vind ik persoonlijk.
Dit is compleet subjectief en gericht op de stijl die men zelf graag hoort.
Er bestaat ook geen definitie over wat zogezegd retro is en vanaf welke periode...
De beste retro dj in mijn ogen is nog altijd hij die draait wat het volk wil horen of dat nu new beat of trance is, hardcore of techno, dnb of house....
Toch niet echt helemaal akkoord mee ze. Als je bv 10 tapes bovenhaald van Aldo in Bizar dan hoor je steeds dezelfde platen terugkomen. Doe je dit bv met een Franky jones of ne Jean dan heb je dit niet. Ook dat is voor mij de plicht van een dj, de mensen kennis laten maken met het onbekendere oudere werk en niet altijd die hitjes spelen die 3/4 van het publiek wil horen.
Ga ik gedeeltelijk niet mee akkoord. Als uw volk niet reageert op wat je draait dan heb je slecht gespeeld, zo simpel is het. Je moet het ook in zijn context plaatsen. Aldo zijn tapes waren uit één en dezelfde club, Franky Jones & Yves Deruyter draaiden bijvoorbeeld in elke grote club in België.
Een DJ moet zijn volk niet opvoeden. Het is de klant die betaalt en die wenst bediend te worden.
Als ik op restaurant ga en ik heb zin in een biefstuk verwacht ik ook niet dat de ober mij dwingt om vis te eten.
Club Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 sep 2006, 02:35

Re: Beste retro dj

Bericht door A-TOM-X »

Thompson schreef:I rest my case and gave up a long time ago to get any respect from the 'scene'...and yes, after 30 years in this business I'm dissapointed. Feel free to shoot me now, I can handle it.
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je wil zeggen Mike. Is het misschien dat men u in dit topic nog niet naar voor heeft geschoven? Ik zou er persoonlijk niet van wakker liggen. Je appreciatie vind je nog altijd weer in het aantal boekingen die je krijgt.
Je staat in juni toch mee met ons in Illusion achter de decks?
Ikzelf heb vroeger elke week aan je DJ-booth gestaan in Boccaccio Life, vond jullie muziek toen schitterend.
Je staat al 30 jaar in clubland, dat zou je toch al genoeg moeten zeggen.
Er zijn er die het nog geen jaar hebben volgehouden.
Kop niet laten hangen vent!

C you in Illusion!
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Beste retro dj

Bericht door quincy »

Denk dat Mike momenteel zelfs één van de drukst geboekte djs is met maar liefst 3 wekelijkse residency's: cherry moon op zaterdag, creamm op maandag, mushroom op zaterdag -en zondag morgen en binnenkort Monsoon op zondag nacht!
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Beste retro dj

Bericht door keimi »

is inderdaad een moeilijke vraag denk ik, gaat het nu over de technische kwaliteit, de platenkeuze, het charisma,... of een combinatie van? Er is zoveel veranderd en wat is retro?

Tomaz is mijn °1 one, zeker wat betreft warming up, classics, all round, oude en nieuw! Die gast speelt tijdloze classics en probeert de mensen wat bij te brengen zonder dat er velen zijn die hem kunnen volgen naar mijn mening. Zijn retro kan evengoed gespeeld worden tussen hedendaagse tracks, geen kat die soms het verschil merkt volgens mij. Betreft Acid & Detroit hoedje af maar vraag gerust iets anders klaar te stomen en BOOM...!!!

Mike Thompson heeft ook men hart gestolen, damn ik snap mezelf nog steeds niet dat die nooit meer belangstelling kreeg. Heb zoveel gedaan int verleden en zoveel gemist zo blijkt. Enorm wat een verscheidenheid en soul die gast heeft, echt enorm!!!

Ik zat voor mezelf deze week nog te denken wie is er nu feitelijk nog DJ in de zin van het woord???

Iemand die kan ambi brengen, all night long, afwisseling, platen voor zichzelf speelt maar zeker ook voor het volk speelt. Daarbij de technische kennis van scratchen heeft enzomeer, tricks uithaalt met draaitafels op zijn kant, 3 platen door elkaar mixed, alle gernes door elkaar speelt, intro's gebruikt, stukken uit onbekende platen, vocals, rapt, zingt, smpled...noem maar op! Dat mis ik enorm, niemand scratcht nog of breng ambi, net of ze hun boterham komen verdienen voor zichzelf en voor het concept, ok dat moet natuurlijk ook wel maar de originaliteit is soms ver te zoeken of word meestal niet erkend door de mensen waardoor het zelfvertrouwen onnodig afzwakt wat heel erg jammer is! Toen ik de Mike dit jaar zag was de klik op 10 sec gemaakt, ik wou niet meer naar huis this was party!

Please bring us some SOUL again, play all kinds of music not only new music, be original, be a DJ...! :pale:
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Beste retro dj

Bericht door keimi »

en natuurlijk ook de mensen die ons jaren beats gevoed hebben

ZOLEX, Kevin Jee, Franky Kloeck, Dr Jones, DEG, Dave Davis,... veel te veel gewoon iederen zij eigen stijl maar toch DEG en Zolex... ja en die andere ook... zou echt ni weten hoe of wa met die gasten :)
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Beste retro dj

Bericht door tomaz »

A-TOM-X schreef:Een DJ moet zijn volk niet opvoeden. Het is de klant die betaalt en die wenst bediend te worden. Als ik op restaurant ga en ik heb zin in een biefstuk verwacht ik ook niet dat de ober mij dwingt om vis te eten.
Een dj moét niet opvoeden, maar ze moeten er ook geen schrik van hebben om eens iets "hors menu" te serveren. Als ik op restaurant ga wissel ik graag eens af want altijd dezelfde biefstuk gaat gauw vervelen. Om maar te zeggen dat niet iedereen voorgekauwde kost wil.
Er is zoals steeds een gulden middenweg en het is aan de dj om die te zoeken. Niet altijd evident, soms ook niet mogelijk. Maar meestal lukt dat wel en komt de chemie naar boven. Dat maakt het net zo spannend.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Beste retro dj

Bericht door quincy »

keimi schreef:
Please bring us some SOUL again, play all kinds of music not only new music, be original, be a DJ...! :pale:
amen to that 8)

de nieuwe generatie van djs zijn tegenwoordig meer een live act dan dj.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten