Beste retro dj

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Beste retro dj

Bericht door djaxxie »

tomaz schreef:
A-TOM-X schreef:Een DJ moet zijn volk niet opvoeden. Het is de klant die betaalt en die wenst bediend te worden. Als ik op restaurant ga en ik heb zin in een biefstuk verwacht ik ook niet dat de ober mij dwingt om vis te eten.
Een dj moét niet opvoeden, maar ze moeten er ook geen schrik van hebben om eens iets "hors menu" te serveren. Als ik op restaurant ga wissel ik graag eens af want altijd dezelfde biefstuk gaat gauw vervelen. Om maar te zeggen dat niet iedereen voorgekauwde kost wil.
Er is zoals steeds een gulden middenweg en het is aan de dj om die te zoeken. Niet altijd evident, soms ook niet mogelijk. Maar meestal lukt dat wel en komt de chemie naar boven. Dat maakt het net zo spannend.
Amen ,zou het niet beter kunnen verwoorden. Ik zou is graag wat meer werk van Thomas te horen krijgen. Ik heb wel setje van u op montini reunion dacht ik en dat was idd ferm goed!
Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Beste retro dj

Bericht door tomaz »

Check de podcasts op http://tomaz.mypodcast.com

Heb er net nog mijn set van Acid Jack van november op gezet. En een electric boogie/ electro setje dat ik voor The Past maakte.
De set van 7 yrs Session is dan weer classic techno. Er staat vanalles op :D
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Beste retro dj

Bericht door djaxxie »

tomaz schreef:Check de podcasts op http://tomaz.mypodcast.com

Heb er net nog mijn set van Acid Jack van november op gezet. En een electric boogie/ electro setje dat ik voor The Past maakte.
De set van 7 yrs Session is dan weer classic techno. Er staat vanalles op :D
Bangelijk! Ga ik zeker eens uitpluizen! Thx Tomaz
Afbeelding
Afbeelding
Club Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 sep 2006, 02:35

Re: Beste retro dj

Bericht door A-TOM-X »

tomaz schreef:
A-TOM-X schreef:Een DJ moet zijn volk niet opvoeden. Het is de klant die betaalt en die wenst bediend te worden. Als ik op restaurant ga en ik heb zin in een biefstuk verwacht ik ook niet dat de ober mij dwingt om vis te eten.
Een dj moét niet opvoeden, maar ze moeten er ook geen schrik van hebben om eens iets "hors menu" te serveren. Als ik op restaurant ga wissel ik graag eens af want altijd dezelfde biefstuk gaat gauw vervelen. Om maar te zeggen dat niet iedereen voorgekauwde kost wil.
Er is zoals steeds een gulden middenweg en het is aan de dj om die te zoeken. Niet altijd evident, soms ook niet mogelijk. Maar meestal lukt dat wel en komt de chemie naar boven. Dat maakt het net zo spannend.
Ik heb niet gezegd dat een DJ geen afwisseling mag bieden he.
Er werd hier gesuggereerd dat een DJ onbekende platen moet spelen om de mensen iets nieuws te laten leren kennen. Uiteindelijk legt elke dj zijn eigen touch aan een set genoeg om zich te onderscheiden/diverseren van de rest.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Beste retro dj

Bericht door tomaz »

Da's al genuanceerder dan "Het is de klant die betaalt en die wenst bediend te worden." ;-)

Die ene zin reduceerde de dj tot een soort jukebox die enkel de hitjes en verzoekjes draait.


Vroeger zag ik veel meer dingen als dit http://www.youtube.com/watch?v=sKfECOHFJaA
Feest! Om zo'n uitbundig sfeertje mee te maken moet je hier tegenwoordig al veel chance hebben. Men is veel meer bezig met zijn outfit, zijn gsm, zijn haar en het "heb je me gezien"-gedrag.

Het "volk" mag dan al eens klagen over de dj, wij dj's kunnen dat ook over 't volk. Om maar te zeggen dat het een wisselwerking is. Chemie. En dan bedoel ik geen poeierkes en pillekes :D

Wat dat gedrag en looks betreft: Ook veel dj's bezondigen zich daar trouwens aan. De act en de outfit zijn belangrijker dan wat er door de boxen knalt. De airhorn (voetbalklaxon) zorgt tegenwoordig voor meer sfeer dan de platen... triestig als je het mij vraagt.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Beste retro dj

Bericht door lemant »

tomaz schreef: Vroeger zag ik veel meer dingen als dit http://www.youtube.com/watch?v=sKfECOHFJaA
Feest! Om zo'n uitbundig sfeertje mee te maken moet je hier tegenwoordig al veel chance hebben. Men is veel meer bezig met zijn outfit, zijn gsm, zijn haar en het "heb je me gezien"-gedrag.
Café Capital, Sound of B, Sunday Matinee ... 3 totaal uitéénlopende dingen, maar handen in de lucht en roepen van contentement, het gebeurt nog hoor :)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 sep 2006, 02:35

Re: Beste retro dj

Bericht door A-TOM-X »

tomaz schreef:Da's al genuanceerder dan "Het is de klant die betaalt en die wenst bediend te worden." ;-)

Die ene zin reduceerde de dj tot een soort jukebox die enkel de hitjes en verzoekjes draait.


Vroeger zag ik veel meer dingen als dit http://www.youtube.com/watch?v=sKfECOHFJaA
Feest! Om zo'n uitbundig sfeertje mee te maken moet je hier tegenwoordig al veel chance hebben. Men is veel meer bezig met zijn outfit, zijn gsm, zijn haar en het "heb je me gezien"-gedrag.

Het "volk" mag dan al eens klagen over de dj, wij dj's kunnen dat ook over 't volk. Om maar te zeggen dat het een wisselwerking is. Chemie. En dan bedoel ik geen poeierkes en pillekes :D

Wat dat gedrag en looks betreft: Ook veel dj's bezondigen zich daar trouwens aan. De act en de outfit zijn belangrijker dan wat er door de boxen knalt. De airhorn (voetbalklaxon) zorgt tegenwoordig voor meer sfeer dan de platen... triestig als je het mij vraagt.
Voor 90% moet de DJ draaien wat het volk wil horen en ik blijf daar ook achter staan. Wat nut heeft het om onbekende platen te draaien die niemand bekoren? Je kan blijven discussiëren vandaar ook mijn initiele opmerking dat ik dit een nutteloos topic vind. Veel te veel mensen hebben hun eigen gedacht erover...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Beste retro dj

Bericht door ThaMan »

Sommige dj's zijn het niet eens waard om dj te noemen....
ze slagen hun map open met CD-R's, denken dat ze het van het bij hebben.
Smijten ze in de Pioneer CDJ-1000, ze kijken naar de BPM of die over 1 komt met de andere Pioneer
De break is gedaan en hopaa daar komt de andere voorgekauwde troep door de speakers zonder te beseffen dat er ook met de klankregeling mag gespeeld worden.
En dan begrijpen ze er geen bal van als SABAM een inval doet hoe het komt dat ze geen originele nrs hebben... Anyway tegenwoordig halen ze 4 nrs van het web, installeren VDJ en het zijn in 1 keer allemaal dj's.

Daarna kruipen ze nog om het diepst in 1 of andere party organiser/manager zijnen hol om toch maar aan den "top" te geraken en snel rijk te worden. GET A LIFE want dat zijn de 1ste die het diepste vallen. Kheb de laatste jaren gvdme al kemels gehoord zene, dat ik denk van....Horen die dat nu zelf niet ?

Ikzelf ben ook dj op amateur basis en ik draai omdat ik dat graag doe en heb nooit de ambitie gehad om bij de toppers te horen, het zou mooi mee doorgenomen zijn... dat wel. Maar heb altijd met de 2 voeten op de grond blijven staan.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Beste retro dj

Bericht door emotionslover »

Ikzelf ben ook dj op "professionele" amateur basis en ik draai omdat ik dat graag doe en heb nooit de ambitie gehad om bij de toppers te horen, het zou mooi mee doorgenomen zijn... dat wel. Maar heb altijd met de 2 voeten op de grond blijven staan.[/quote]

moet zeggen als amateur = not bad! :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Beste retro dj

Bericht door keimi »

ma wie is nu den beste retro dj... :mrgreen:

'tzijn er zoveel é en aangezien er al velen zijn die niet meer actief plaatjes draaien krijgen we (de huidige nightclubbers) soms een verkeerd beeld aangezien we meestel wel dezelfde mensen achter de draaitafel zien staan.

Een Kevin Jee bvb, die gast gaat zo op in zijn muziek wat met momenten werkelijk een genot is om naar te kijken en naar te luisteren, onlangs ook nog Mackenzie in de Montini, dat is ook weer iemand die je niet wekelijks ziet spelen, Zolex ben ik wel fan van betreft het meer duistere werk, steeds prachtig wat die gast neerzet, Deg idem ditto, Dr Jones die legt dan weer platen aan elkaar zoals geen ander, Franky Kloeck kan ons in een zalige 'trance' mood brengen, ieder zijn ding... vergeten we ook niet The Fly, Dave Davis, Stefaan, Olivier Gossries, Erivc B., Raoul, Philliphe Traikos, en tal van andere die ons misschien al vaag in de oren klinken maar wel hun strepen verdiend hebben!!

>

En nog eens wat is retro??? : Als we in ons land blijven, wat denk ik hier toch de bedoeling is dan bedoelen we met retro de belgian club retro van mid jaren '90, een periode van "we will survive", "house music is not dead", allen het samenhorigheidsgevoel en van de ene club naar de andere rijden waar elke club ook zijn eigen sound had, soms verschillend op vr-za-zo-ma.

Bij de retro van voor '90 was er nog geen sprake van we will survive, toch wel van het samenhorigheidsgevoel, de snece was nog in sterke evolutie, of noem het nu revolutie, ik heb ooit de wijze woorden onthouden 'de clubscene is compleet veranderd door komst van de pillekes enzomeer' denk er maar eens goed over na... ;)

De Retro van die jaren '70 en begin '80 is dan weer compleet anders, meer disco, funk, electro, hip hop, early house,... slecht weinige DJ's van toen zijn nu nog actief, toch zijn dit dan weer hero's en grondleggers voor dj's waarop wij dan staan te jumpen.

>

Meestal is een retrofeest is 92>97, de Bocca reunie was dan puur alles tot '92 wat erg goed binnen de lijnen bleef deze keer. Bij een Retro Acid heb ik soms het gevoel dat het niet echt overkomt, nochthans is dit een feest met mogelijkheden en goeie line-ups, de sfeer hier zou moeten ontploffen!

Mensen die nog eens willen proeven van early retro tot '92 moeten beslist naar Petrol want daar is nog een een originele retro op komst met dj PIERRE (USA) / SVEN VAN HEES (B)
PIERRE ELITAIR (B) / STEVE COP (B) / X-IAN (B)

http://www.petrolclub.be/agenda/2009/05 ... p_xian.php
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Beste retro dj

Bericht door Enterprise »

tomaz schreef:
A-TOM-X schreef:Een DJ moet zijn volk niet opvoeden. Het is de klant die betaalt en die wenst bediend te worden. Als ik op restaurant ga en ik heb zin in een biefstuk verwacht ik ook niet dat de ober mij dwingt om vis te eten.
Een dj moét niet opvoeden, maar ze moeten er ook geen schrik van hebben om eens iets "hors menu" te serveren. Als ik op restaurant ga wissel ik graag eens af want altijd dezelfde biefstuk gaat gauw vervelen. Om maar te zeggen dat niet iedereen voorgekauwde kost wil.
Er is zoals steeds een gulden middenweg en het is aan de dj om die te zoeken. Niet altijd evident, soms ook niet mogelijk. Maar meestal lukt dat wel en komt de chemie naar boven. Dat maakt het net zo spannend.
Voila ik wou just hetzelfde zeggen.................maar dien Tomaz is me altijd voor he :mrgreen:
Club Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22 feb 2008, 19:49
Favoriete Clubs: Kompass Klub

Locatie: Gent

Re: Beste retro dj

Bericht door PedroAmor93 »

Enterprise schreef:
tomaz schreef:
A-TOM-X schreef:Een DJ moet zijn volk niet opvoeden. Het is de klant die betaalt en die wenst bediend te worden. Als ik op restaurant ga en ik heb zin in een biefstuk verwacht ik ook niet dat de ober mij dwingt om vis te eten.
Een dj moét niet opvoeden, maar ze moeten er ook geen schrik van hebben om eens iets "hors menu" te serveren. Als ik op restaurant ga wissel ik graag eens af want altijd dezelfde biefstuk gaat gauw vervelen. Om maar te zeggen dat niet iedereen voorgekauwde kost wil.
Er is zoals steeds een gulden middenweg en het is aan de dj om die te zoeken. Niet altijd evident, soms ook niet mogelijk. Maar meestal lukt dat wel en komt de chemie naar boven. Dat maakt het net zo spannend.
Voila ik wou just hetzelfde zeggen.................maar dien Tomaz is me altijd voor he :mrgreen:
Tja, ieder zo zijn ding. Ik hoor persoonlijk wel graag zo veel mogelijk "hors menu" af en toe afgewisseld met eens iets "à la carte". Wel op voorwaarde dat het (liefst ongeloofelijk) lekker is natuurlijk...

Als ik bekende platen wil horen zet ik wel een CD'tje op.
The Spice extends Life. The Spice expands consciousness. The Spice is vital to Space travel.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Beste retro dj

Bericht door varth »

Dan ben ik wssl een van die uitzonderingen die ook uitgaat om nieuwe, onbekende dingen te leren kennen. Dj's die voor 90% draaien wat het volk wil, dat kan ook betekenen dat ze 90% onbekende en obscure stuff draaien. Maar dat is een echt een uitzondering in dit land. Een van de redenen waarom ik het clubgebeuren in België, op een paar uitzonderingen na, niks vind, is omdat ze juist altijd hetzelfde programmeren om de massa naar hun boite te lokken. Dat is imo ook een van de redenen waarom het clubgebeuren in België achteruitgegaan is.

Hoe komt het dat nieuwe muziek of nieuwe stromingen de kans krijgen om zich te ontwikkelen en te evolueren? Omdat er in het verleden en nu mensen waren en zijn die buiten de lijnen durven kleuren, die het de moeite vinden om een nieuw geluid te brengen en om de mensen iets nieuw bij te brengen. De beginjaren van Fuse zijn daar een voorbeeld van; ondanks beperkte belangstelling toch in uw programmatie blijven geloven tot ineens meer en meer mensen de smaak te pakken krijgen en een stijl zich verder ontwikkelt. Je moet het niet door de mensen hun strot rammen, maar een beetje teasen of pushen mag soms wel

en om in restauranttermen te blijven: je kan ook eens naar een restaurant gaan, en eens de suggestie van de chef proberen of gewoon vragen om u eens de verrassen. Wie weet krijg je dan wel vis op je bord die 10 keer lekkerder is dan die traditionele steak peperroom die in eerste instantie dacht te nemen
Club Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:20
Locatie: Limburg

Re: Beste retro dj

Bericht door Wanni »

Steak peperroom blijft Top !!! :mrgreen: :bom:
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Beste retro dj

Bericht door Matthias »

Wanni schreef:Steak peperroom blijft Top !!! :mrgreen: :bom:
Een bearnaiseke gaat er ook nog altijd goed in! ;)
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast