16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Hier bevinden zich alle gesloten topics
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Stanne »

Verdekke das daar een gezellig caféke. Ni te groot, ideaal gelegen, deftig terras,.. en prima muziek gehoord. Veel obscure onbekende zaken voor mij maar ook Alan Parsons Project - mammagamma (die schooltelevisie tune :D ) , The Smiths - How soon is now, Carol - Breakdown, een Anne Clark nummer, Executive Slacks - the bus, Jan Hammer, C Cat trance, Arbeid Adelt, enkele typische New Beat nummers (naam kwijt), een Poesie Noire nummer (?), ...

Ook plezant was dat ik daar bij de jongsten behoorde :mrgreen:
Veel bekend volk heb ik niet gezien maar ik kon helaas ook ni echt lang blijven: we waren er om 11u en om 2u waren we al ribbedebie.
En wie was nu Aimé en wie was Cerrone (T-shirt met bedrukking of T-Shirt met grote ster aan de voorzijde ?)

En dé vraag van mijn gezelschap was, vanwege de uiteenlopende stijlen: wanneer spreken we over een LD plaat :?:

Alé, ik probeer de volgende keer ook van de party te zijn.

Grtz

EDIT: ik zit al een tijdje te vissen achter een spook uit die periode: nogal een traag nummer en er komt "the floor......witch is the ceiling..." in. Iemand die mij begrijpt en er ne naam kan op plakken :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 09 mei 2009, 10:38
Locatie: net over de grens in Duitsland

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door beatstar »

Stanne schreef:EDIT: ik zit al een tijdje te vissen achter een spook uit die periode: nogal een traag nummer en er komt "the floor......witch is the ceiling..." in. Iemand die mij begrijpt en er ne naam kan op plakken :mrgreen:
Het is Malfunction van Traxx (het zinnetje zit rond 3.02 minuten)

http://www.discogs.com/Traxx-Malfunction/release/103994

Geweldige plaat trouwens.
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Stanne »

beatstar schreef:
Stanne schreef:EDIT: ik zit al een tijdje te vissen achter een spook uit die periode: nogal een traag nummer en er komt "the floor......witch is the ceiling..." in. Iemand die mij begrijpt en er ne naam kan op plakken :mrgreen:
Het is Malfunction van Traxx (het zinnetje zit rond 3.02 minuten)

http://www.discogs.com/Traxx-Malfunction/release/103994

Geweldige plaat trouwens.
http://www.youtube.com/watch?v=IEZj-W0PfFU

Thx
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 aug 2008, 12:27
Locatie: Antwerpen

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Cerrone »

Stanne schreef:Verdekke das daar een gezellig caféke. Ni te groot, ideaal gelegen, deftig terras,.. en prima muziek gehoord. Veel obscure onbekende zaken voor mij maar ook Alan Parsons Project - mammagamma (die schooltelevisie tune :D ) , The Smiths - How soon is now, Carol - Breakdown, een Anne Clark nummer, Executive Slacks - the bus, Jan Hammer, C Cat trance, Arbeid Adelt, enkele typische New Beat nummers (naam kwijt), een Poesie Noire nummer (?), ...

Ook plezant was dat ik daar bij de jongsten behoorde :mrgreen:
Veel bekend volk heb ik niet gezien maar ik kon helaas ook ni echt lang blijven: we waren er om 11u en om 2u waren we al ribbedebie.
En wie was nu Aimé en wie was Cerrone (T-shirt met bedrukking of T-Shirt met grote ster aan de voorzijde ?)

En dé vraag van mijn gezelschap was, vanwege de uiteenlopende stijlen: wanneer spreken we over een LD plaat :?:

Alé, ik probeer de volgende keer ook van de party te zijn.

Grtz

EDIT: ik zit al een tijdje te vissen achter een spook uit die periode: nogal een traag nummer en er komt "the floor......witch is the ceiling..." in. Iemand die mij begrijpt en er ne naam kan op plakken :mrgreen:
Stanny,

Blij om te horen dat je je goed geamuseerd hebt - hopelijk ben je volgende keer terug van de partij.
Een nieuwe datum hebben we nog niet maar hoogstwaarschijnlijk zal dat ergens begin juli zijn.

Ik droeg het t-shirt met de grote ster op - volgende keer moet je maar een klapke komen slaan.

Wanneer is het een LD plaat - eenvoudig te beantwoorden als je stelt dat een LD plaat simpelweg een plaat is die ze toen tijdens het legendarische radioprogramma hebben gespeeld - het wordt echter een pak moeilijker om te vertellen welke platen dit nu allemaal dan wel waren - op die vraag kan volgens mij niemand een antwoord geven daar er geen volledige lijst van bestaat. Maar er lopen op zo'n avondje Bar Tabac, kenners genoeg rond die daarover in geuren en kleuren kunnen vertellen. Gewoon blijven komen en zien dat je wat mensen leert kennen, ze zullen met plezier over LD uitwijden ;-)

Cerrone
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door djginod »

Stanne schreef:
beatstar schreef:
Stanne schreef:EDIT: ik zit al een tijdje te vissen achter een spook uit die periode: nogal een traag nummer en er komt "the floor......witch is the ceiling..." in. Iemand die mij begrijpt en er ne naam kan op plakken :mrgreen:
Het is Malfunction van Traxx (het zinnetje zit rond 3.02 minuten)

http://www.discogs.com/Traxx-Malfunction/release/103994

Geweldige plaat trouwens.
http://www.youtube.com/watch?v=IEZj-W0PfFU

Thx

Staat ook New Beat - Take 2 ! (Die reeks wordt steeds beter :P )
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Pakrac »

Ik vond het bijzonder spijtig dat ik maar heel even ben binnengewipt. Een uurtje amper, ergens tussen 23u en de middernachtklok. De griep probeert hier door te breken. Toch een paar nummers gehoord dat ik zalig vond om nog eens te horen, en een aantal die ik niet kende. En zo hoort het, telkens iets terug te horen! Ik heb even staan praten aan de toog met oude vrienden, en nieuwe gemaakt.
In alle geval een leuke locatie om dergelijk feestje te houden! Volgende keer komen we terug!
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 sep 2008, 16:57

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door kristof6666 »

Cerrone schreef:[ het wordt echter een pak moeilijker om te vertellen welke platen dit nu allemaal dan wel waren - op die vraag kan volgens mij niemand een antwoord geven daar er geen volledige lijst van bestaat. Maar er lopen op zo'n avondje Bar Tabac, kenners genoeg rond die daarover in geuren en kleuren kunnen vertellen.
Eigenlijk zou je zo'n gesprekken moeten opnemen en eens aan een buitenstaander laten horen. Volgens mij waren het gros van die gesprekken héél freaky zene! :):)
Enfin, ik heb er goed aan meegedaan en 't was superleuk om met gelijkgestemden over décadente muziek te kunnen praten. En vooral super omdat zowat heel het café met iedereen aan de praat was. Als een volgende datum bekend wordt: laten weten hé? Ik ben er zéker terug bij!!!
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door keimi »

De max dat ook dat de fijne Kristof nu ook de smaak te pakken heeft maar jammer dat ik onze Pakrac moeten missen heb maar dat zal wel eens lukken hoop ik. Ook jammer was dat diene ene gast moest plooien en terwijl zijn madam nog goe te been was, ze had zelfs haar schoenen nog aan wat een teken is dat het vatje zeker nog ni vol was. Volgende week zalt zo ni zijn é makker selle of ik leg u buiten int veld! :)

De avond was weer erg fijn, op een gegevens moment had ik keelpijn van het zitten uit te leggen tegen de Ivo. Die gesprekken kunnen inderdaad soms beter opgenomen worden want nadien hebt ge soms zoveel info dat ge meteen de helf weer vergeten zijt. Al bij al was vroeg gedaan, zond 4 uur en ik was net begonnen op mij effen te komen maar had zeker nog geen zin om naar huis te gaan. Als gevolg ben ik dan nog iets gaan eten en tot 6h blijven plakken op een psychedelic feestje waar de hele avond franse chansons klonken, echt maf!! gasten van 20-25 die stonden echt allemaal te dansen en mee te zingen in kleurige outfits en rode schoentjes, ik stond perplex maar vond het wel fijn en erg origineel nagenieten :)

Nu ja de LD-avond was nog steeds pakken informatiever dus zeker en vast tot de volgende!
Club Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2008, 21:00
Locatie: Hamme

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Aimé le Chevalier »

Aan iedereen bedankt om te komen! We zullen zo vlug mogelijk een nieuwe datum meedelen!
In the beginning there was jack ...
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Pakrac »

Dekke Keimi... Tegen hoe laat zijde gij binnengevallen... want u had ik graag ene willen trakteren... :afro:
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Stanne »

Héhé, jullie gasten zijn freaks :D Mijn kennis van titels en uitvoerders is veel te beperkt om mee te kunnen. Ik stond altijd voor de discobar ipv erachter, daarmee mss :D En sommige schijven heb je dik 20j ni gehoord :scratch:
Keimi, had jij mss een zwarte shirt aan en een bril met zwart montuur ?
Pakrac, zat jij toevallig buiten aan een tafelke met een Grimbergen ofzo ?
En wie waren die 2 gasten met hun madammen midden aan den toog die ongeveer élke plaat mee konden zingen/neuriën ? :mrgreen: Straffe mannen.
Kwestie van eventueel volgende keer wa volk te herkennen.


Grtz
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door keimi »

eimi, had jij mss een zwarte shirt aan en een bril met zwart montuur ?
> heb ne zwarten bril inderdaad, had ook ne zwarte pull aan,

Pakrac, zat jij toevallig buiten aan een tafelke met een Grimbergen ofzo ?
> heb em ook gemist maar toch al een goed teken alvast! :)
ik was er rond 12h, ge waar net buiten vertelden ze me...

En wie waren die 2 gasten met hun madammen midden aan
> kristof6666, zit hier ook opt forum denk ik
Laatst gewijzigd door keimi op 19 mei 2009, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Pakrac »

Ik was even tussen 23u en 0u binnen gevallen. En aan de toog voor de discobar gestaan.
Dat koppel, ietsje ouder, en mollig? Dat waren Egwin en Elke, niet actief op dit forum, maar goede kennissen van mij. Zij hebben elkaar via Café D'Anvers en Liaisons Dangereuses leren kennen. En ik ken ze via een andere weg, maar dat ze ook LD-fans waren, heeft er veel goed aan gedaan.
Ik was daar trouwens ook met mijn madam, een hongkongjaanse. Ik droeg die avond een bruine trui en mijn een brilletje. Enja, ik ben gene kleine jongen, dus ik zal zeker gezien zijn geweest.
Stanne, stond jij bij die 2 koppels? Ik heb aan iemand vertelt dat Major Problem met Acid Queen eigenlijk een remix is van een andere eerdere plaat : Nasty Thoughts - Acid Sex (Acid Mix). Misschien dat er een euro valt nu?
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door Pakrac »

Bij volgende editie, en hopelijk komt die er snel (nog voor of tijdens de zomer?), zal ik mij herkenbaar kleden. Een oud Lords of Acid (Children of the Acid) t-shirt aandoen... spijtig dat ik geen Liaisons Dangereuses t-shirt heb. Ofwel een oude acidbatch aandoen of zo... zal nog zien. :afro:
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: 16.05.09 : Nuit décadente @ Bar Tabac Antwerpen

Bericht door bouq »

beatstar schreef:
Stanne schreef:EDIT: ik zit al een tijdje te vissen achter een spook uit die periode: nogal een traag nummer en er komt "the floor......witch is the ceiling..." in. Iemand die mij begrijpt en er ne naam kan op plakken :mrgreen:
Het is Malfunction van Traxx (het zinnetje zit rond 3.02 minuten)

http://www.discogs.com/Traxx-Malfunction/release/103994

Geweldige plaat trouwens.
die heb ik ooit nog is gewonnen bij LD, plakt een stickerke van 'disque decadente' op de hoes :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast