Groen bord verbergt flitswagen

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Plaats reactie
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door emotionslover »

Groen bord verbergt flitswagen

RUMST/MECHELEN - De politie gooit een nieuw wapen in de strijd tegen laagvliegers. Achter grote, groen geschilderde borden in de middenberm kunnen flitsauto's ongezien parkeren.

Op de E19 tussen Rumst en Mechelen staan in beide richtingen grote, donkergroene verkeersborden, net naast de linkerrijstrook. Erachter is voldoende plek om een wagen van de politie te verbergen. Passanten kunnen onmogelijk zien achter welk bord een flitswagen staat, als ze het donkergroene bord tussen struiken en bomen al hebben opgemerkt.

De federale politie gaf gisteren schoorvoetend deze nieuwe tactiek toe. Ook op de E40 tussen Brussel en Luik zijn al zulke borden geplaatst.

'Mobiele flitscontroles hebben alleen zin als je onze apparatuur niet van honderden meters vooraf ziet staan', zegt woordvoerster Tine Hollevoet. 'Aan sommige snelwegen is het echter bijzonder moeilijk geworden om onze wagens verborgen op te stellen. Dat heeft onder andere te maken met het snoeien van de beplanting op de middenberm.'

Hoeveel van zulke 'gecamoufleerde' borden er opgesteld staan en aan welke autowegen, bleef gisteren een goed bewaard geheim. 'Het is geen nationaal project. Het zijn de provinciale eenheden van de wegpolitie die deze borden aanvragen bij de plaatselijke wegbeheerder', aldus nog Hollevoet. Ze sluit niet uit dat er nog borden bijkomen.

'Onze hoofdbedoeling is niet om meer laagvliegers op de bon te slingeren. Door beter te controleren, willen we tot de situatie komen dat mensen zich aan de maximumsnelheid houden, in plaats van bij elke flitspaal te vertragen en dan op te trekken.'

Bij de wegpolitie zelf was gisteren te horen dat automobilisten soms gevaarlijk reageerden als ze een flitswagen opmerkten. 'Te snelle chauffeurs gingen op de rem staan, waardoor achterliggers in de problemen kwamen. Deze borden verhinderen dat gevaarlijke gedrag. Je kan immers niet zien achter welk bord een flitswagen staat.'


bijgevoegd link met foto

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GQA29R3E0

watch out zou ik zeggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:cherry: :cherry: :cherry: :cherry: :cherry: :cherry:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23 dec 2006, 14:51
Locatie: Duffel

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door _yves_ »

Of het nu veiliger is geworden door die borden? Da weet ik toch zo ni.
Ik hou toch alijd in bij die borden op den E19 om is goed te loeren of er ene achter staat :D
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door Nele303 »

ik zou het wel leuk vinden moest er ne camion zo een bord (en met wat er dan eventueel achter staat) nekeer helemaal meenemen
Zullen dan wel wat minder staan te springen om te gaan flitsen achter van die bordjes
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door lemant »

Nele303 schreef:ik zou het wel leuk vinden moest er ne camion zo een bord (en met wat er dan eventueel achter staat) nekeer helemaal meenemen
Zullen dan wel wat minder staan te springen om te gaan flitsen achter van die bordjes
die flitsflik voert ook maar een opdracht uit hoor ...
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door Nele303 »

lemant schreef:
Nele303 schreef:ik zou het wel leuk vinden moest er ne camion zo een bord (en met wat er dan eventueel achter staat) nekeer helemaal meenemen
Zullen dan wel wat minder staan te springen om te gaan flitsen achter van die bordjes
die flitsflik voert ook maar een opdracht uit hoor ...
hij heeft wel het beroep van flik gekozen, dus dan weet hij dat zoiets er bij hoort
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door Lestat »

Nele303 schreef:
lemant schreef: hij heeft wel het beroep van flik gekozen, dus dan weet hij dat zoiets er bij hoort
Ik denk niet dat er iemand flik is geworden om 'gepakt' te worden door een vrachtwagen ... 't Zijn imo niet de flikken die je moet vies bekijken voor al die flitspalen en extra controles, zij voeren enkel uit, de druk komt van de politici ...
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door bouq »

alle chance da ik nie meer elke dag naar en van Mechelen moet
der stond toch al ne opvallende flitser in Rumst he (richting A'pen) ?
nu mag ik den A12 doen, er daar staat he toch aan te schuiven van licht tot licht
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door Nele303 »

Lestat schreef:
Nele303 schreef:
lemant schreef: hij heeft wel het beroep van flik gekozen, dus dan weet hij dat zoiets er bij hoort
Ik denk niet dat er iemand flik is geworden om 'gepakt' te worden door een vrachtwagen ... 't Zijn imo niet de flikken die je moet vies bekijken voor al die flitspalen en extra controles, zij voeren enkel uit, de druk komt van de politici ...
Ik weet niet of ge die reportage hebt gezien, van die 2 flikken dat aan het flitsen waren, en dat zo er echt een sport van aan het maken waren..
" Allez shit, ze hebben ons gezien, en nu roepen ze het af op de radio... "

die hadden er veel te veel plezier in om de automobilisten te kunnen pakken...
Ze zijn trouwens nog berispt voor hun gedrag ook...

Dus sorry, maar ik heb geen medelijden met die flikken.
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door pascal78 »

idd daar staat al ene op die plaats in rumst

en idd die klootzakjes heb ik ook gezien, was in man bijt hond zeker


ik heb al te veel meegemaakt met de manne van het water (zowel koud als warm)
die doen misschien hun job, maar het grootste deel ervan zijn nog altijd klootzakke

vb in mechele flitse ze met nen astra en de flik die legt hare stoel plat zodanig da ge ni zie dat er iemand in zit
om de haverklap gecontroleerd worden met veel vertoon en toeters en bellen
boete wegens niet op tijd pinken
kan zo nog wel efkes doorgaan zenne
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door Stanne »

pascal78 schreef:vb in mechele flitse ze met nen astra en de flik die legt hare stoel plat
tis een vrouw dan ? Mss is bovenop gaan liggen :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door bouq »

Stanne schreef:
pascal78 schreef:vb in mechele flitse ze met nen astra en de flik die legt hare stoel plat
tis een vrouw dan ? Mss is bovenop gaan liggen :mrgreen:
hoeft ni persé een vrouw te zijn.. 'mietje' is ook vrouwelijk :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door emotionslover »

bouq schreef:
Stanne schreef:
pascal78 schreef:vb in mechele flitse ze met nen astra en de flik die legt hare stoel plat
tis een vrouw dan ? Mss is bovenop gaan liggen :mrgreen:
hoeft ni persé een vrouw te zijn.. 'mietje' is ook vrouwelijk :)

onlangs gezien baan zomergem - eeklo! stond langs de kant een madammeke bezig met buggy in te laden, dus geen probleem, stond er wel zo'n pikkel met camera voor zekers!!! man man!!!!! werd er zot van!!!!! gelukkig reed oma voor mij :albino: :albino: :albino:

ze worden vindingrijker é
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door quincy »

mensen kloter als job, tis eens iets anders ...
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Re: Groen bord verbergt flitswagen

Bericht door Technolab »

nieuw??? die borden op de E19 staan er al jaren...
ben precies den enige die dat al lang doorhad?

als er ne flitser staat, kunt ge dat een beetje op voorhand zien door dat ge onder het bord niet kunt doorkijken (m.a.w. staat er dan ene geparkeerd),
kunt ge er wel onder doorkijken, dan staat er gene ;)
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten