Verdacht weinig drugs in megadancings

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door AcidPixie »

bouq schreef:
Knatjes schreef: En meer retroparties zijn der ook nodig eh. As kik nu oor welke muziek da der vroeger in extreme, at the villa, carat enz gedraaid werd amaai daar zoukik mij kapot amuseren.
Der is naar mijn mening tegenwoordig weer een overaanbod aan retro-festiviteiten, maar soit. Zal aan mij liggen.


Mag ik u voor de rest nog een leuke en blijkbaar zo-ver-mogelijk-weg-zijnde zomer toewensen. :roll:
Volgens mij was hij al half weg bij het typen van da stukje tekst ook.
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door quincy »

Nele303 schreef:het valt mij wel op dat de laatste tijd alles zo veel minder feest is.

als we het dan alleen eens gaan bekijken op muziek gebied.
- bpm gehalte is enorm naar beneden gegaan: vroeger zat men steevast aan 133 à 138 of meer bpm te draaien, dus meer een hopa, hopa, gevoel
- nu lijkt alles ook zo kalm in de meeste muziek, zo moody en op het gemak
- probleem lijkt me ook dat de meeste dj's meestappen in de brede stroming van minimal stijlen waarin alles toch ook kalmer en deeper is, en toch een beetje allemaal hetzelfde lijkt
( kan natuurlijk ook aan de producers liggen die allemaal een beetje van hetzelfde maken, en dan bedoel ik type ritmiek, etc..)
- De meeste mensen gaan uit om hun te amuseren, niet om opgevoed te worden in electronische muziek. En dat lijken sommige dj's toch wel echt te vergeten.

Waar is de fun? Waar is het feest??
Idd zo denk ik er ook over ... bij de meeste djs de laatste tijd moet alles zo serieus en overdreven clean / vooral traag zijn dat het echt saai begint te worden met als resultaat stilstaande mensen op de dansvloer en weinig tot geen sfeer.

Om een voorbeeld te geven, enkele maanden geleden toen we met Soulphonic moesten overnemen van Shinedoe in CDA stond de pitch op 124 BPM, waar zijn we dan mee bezig vraag ik mij dan af? :roll:

Een avond moet opbouwen maar je mag de warming-up niet laten duren tot 5 uur.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door poehaaaaa »

Binnenkort terug New beat ritme en iedereen roepen: "How low can you go?" :mrgreen:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Lestat »

poehaaaaa schreef:Binnenkort terug New beat ritme en iedereen roepen: "How low can you go?" :mrgreen:
Johooo Johooo :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door bouq »

quincy schreef:bij de meeste djs de laatste tijd moet alles zo serieus en overdreven clean
dat clean-gedoe is goe als't voor in den auto naar te luisteren is ofzo

als ik op nen dansvloer sta heb ik ook liever da ik hoor wanneer der een ander plaat wordt ingesmeten, ik vind da nogaltijd meer 'iets hebben', der mag af en toe zelfs 'gekapt' worden en zo, stoort me allemaal ni, vroeger was't overal zo

maar de intro's van de meeste platen zijn tegenwoordig zo simplistisch dat ge ze wel de eerste 2 minuten moet inmixen, anders valt den boel helemaal stil, vroeger had ge een paar beatjes en klets, een goei melodie erbij en ge waart vertrokken, nu moeten ze tot 3/4 van hun nummer opbouwen, om dan ne break te krijgen en weer af te bouwen, waar zijn die climaxen?

niet veralgemenen, er wordt nog goed materiaal op de markt gebracht, maar ge moet er alleen soms serieus achter zoeken
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door quincy »

"Secret Cinema - Timeless Altitude" is daar een goed voorbeeld van, tjak tjak tjak, kappen en hopla de melodie is er al 8)
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 sep 2007, 16:40

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door fomas »

Nele303 schreef:Waar is het feest?
Bedankt voor de tip, een goeie kort en krachtige titel voor mijn eindwerk.
It's a beautiful day, it's raining and it's cold
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Lestat »

fomas schreef:
Nele303 schreef:Waar is het feest?
Bedankt voor de tip, een goeie kort en krachtige titel voor mijn eindwerk.
Klinkt idd wel :cheers:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2007, 19:53
Locatie: Lier

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door dreamzone »

1. Dranken zijn in de meeste clubs nog hetzelfde als pakweg 5-10 jaar geleden op mss 10 cent na...
Terwijl je in een café in Lier bv. gemakkelijk > 2 euro betaalt voor een pint. Het prijsverschil is een pak minder dan 10j geleden. Toen kostte een pint in een café 1/2 van de prijs en nu ca. 80-90%
Ook sterke dranken kosten in een café soms meer dan in een club. En bv bij ons in illusion krijg je 8cl; in een café meestal maar 3-5 cl.
Inkomprijs is nog steeds hetzelfde als 10j geleden (en dan zwijgen we nog over de massa's vrijkaarten die ALLE clubs uitdelen)

2. Maar 't ging dus over drugs. Ik vind dat ze de Lierse clubs zwaar onrecht aandoen: kijk, in Lier zijn 3 megadancings waar een pak volk komt: La Rocca (3 dagen open), Illusion (2 dagen open) en de Volmolen (ook 3 dagen, soms 4 open) + een serieus pak café's in de binnenstad: nogal normaal dat dat allemaal bij elkaar meer is dan één club of 2 clubs... Ik vind het in het totaal nogal overdreven. Als je het drugsgebruik per club berekent, schiet daar dan bijna niks meer van over.
En ja, er zit een PAK minder drugs in onze clubs... that's a fact én een goeie zaak!
En dan vooral wat betreft GHB... Dat was ooit een ware pest in de clubs...

+ met alle respect voor Cherry Moon en Viper: de cijfers dateren uit een periode wanneer de clubs zelfs geen volledig jaar zijn opengeweest + waar er een switch heeft plaatsgevonden in die clubs: zeker geen hoogperiodes voor die clubs. Dus die cijfers kan je totaal niet vergelijken met de cijfers in Lier.

Verder hebben ze in die periode zware controles gedaan in Lier op de parkings, invalswegen, wagens achterna rijden bij verlaten van de parking, ... terwijl diezelfde acties elders niet waren of veel minder. Nogal logisch dan dat je wel wat mensen hebt die tegen de lamp lopen...
Waar geen controle is, kan je ook geen resultaten hebben, juist?

Je moet dus geen appelen met peren vergelijken... + doe maar eens een razzia op alle scholen in één stad zoals Lier of Mechelen: wedden dat daar meer mensen tegen de lamp lopen bij één controle dan hier op een gans jaar.

Laat ons gewoon eerlijk zijn: er zit gewoon een pak minder dope in de clubs en da's een nationaal verschijnsel...
Illusion & DeLite :: The place 2B!
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door cherryman »

Mijninziens een gevoel van frustratie of iets in die aard hierboven? :scratch:
dreamzone schreef:Je moet dus geen appelen met peren vergelijken... + doe maar eens een razzia op alle scholen in één stad zoals Lier of Mechelen: wedden dat daar meer mensen tegen de lamp lopen bij één controle dan hier op een gans jaar.
Sorry maar bij dit moet ik wel spontaan lachen, dit geloof je nu toch zelf niet? :mrgreen:

Cherry Moon is inderdaad wel niet heel dat jaar open geweest, maar ik kan je verzekeren dat er heus wel wat volk zat en er idd weinigen drugs gebruikten toendertijd.

Ik weet dat je veel probeert goed te praten en het zal inderdaad wel verbeterd zijn tov vroeger, maar het is nu niet dat iedereen ineens pater en nonneke geworden zijn hé :roll:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Lestat »

Ik vind dat je voor zo'n zin de brandstapel verdient :mrgreen:
dreamzone schreef:kijk, in Lier zijn 3 megadancings waar een pak volk komt: La Rocca (3 dagen open), Illusion (2 dagen open) en de Volmolen (ook 3 dagen, soms 4 open)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Dr. Poppers »

Lestat schreef:Ik vind dat je voor zo'n zin de brandstapel verdient :mrgreen:
dreamzone schreef:kijk, in Lier zijn 3 megadancings waar een pak volk komt: La Rocca (3 dagen open), Illusion (2 dagen open) en de Volmolen (ook 3 dagen, soms 4 open)
Dat dacht ik stillekes ook al... "Wat hoort niet thuis in het rijtje?" :eye:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door bouq »

Dr. Poppers schreef:
Lestat schreef:Ik vind dat je voor zo'n zin de brandstapel verdient :mrgreen:
dreamzone schreef:kijk, in Lier zijn 3 megadancings waar een pak volk komt: La Rocca (3 dagen open), Illusion (2 dagen open) en de Volmolen (ook 3 dagen, soms 4 open)
Dat dacht ik stillekes ook al... "Wat hoort niet thuis in het rijtje?" :eye:

Illusion ? :mrgreen:

Dat is maar 2 dagen open..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door poehaaaaa »

of misschien moet de titel luiden: "vroeger verdacht veel drugs in megadancings" :mrgreen:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Pakrac »

Hey mannen... ik ben ook ooit in de Volmolen geweest... :albino:


Ja... het was een ware beleving (cultuurshock)... maar ja... vind het toch moedig om het in het rijtje te zetten... al denk ik dat buiten een aantal heel zatte mensen er weinig scheef volk rondloopt... alhoewel... ge moet daar wel een haak uit hebben om daar naar toe te gaan op eigen initiatief (ik moest vanwege ne bedrijfsdrink)
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten