Verdacht weinig drugs in megadancings

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Stanne »

"Vroeger" wast beter..........zeggen de ouderen altijd :mrgreen:
Maar er is toch iets van waar denk ik.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door quincy »

tzalwel zijn 8)
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door emotionslover »

euuuuuuhhhhh ja...... vind dit ook!
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2007, 23:45

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Dizzy »

Met Dj Rush @ Cherry Moon ben ik nog eens naar cherry geweest en het viel me enorm op hoe 'clean' de discotheek tegenwoordig is. Ik heb slechts enkelen gezien die duidelijk onder invloed waren. 10 jaar geleden moest je zoeken naar mensen die er nuchter uitzagen. Toch wel een hele verandering vind ik. Misschien ligt het wel aan de huidige mdma schaarste.
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Pakrac »

Euhm, ik ga hier toch even een kleine andere toon zetten.

Het publiek is verandert, en daarmee ook de gewoontes. Dat drugs een bepaalde invloed hebben op het publiek, daar kan ik ook nog inkomen. XTC geeft een heel andere sfeer bij het publiek dan zatte kloten die liggen te slapen langst de kant, of coke maakt ze dan soms weer lekker agressief. Maar er is altijd XTC, coke en alcohol geweest. Allemaal drugs van voor de oorlog (letterlijk dan). Dat XTC minder verkoopt kan me dunkt gewoon een heel logische verklaring hebben, namelijk gewoon een lagere productie. Want dan denk ik daarbij ook een beetje als "bedrijfsleider van de XTC-MOB". Als mijn afzetmarkt verkleint, dan ga ik mijn productie toch ook verlagen. De jeugd heeft ook simpelweg geen geld meer om uit te gaan zoals wij dat deden. Het uitgaan was immers ook een tijdje niet echt lucratief, of toch niet voor het clienteel. (5euro parking, 7.5inkom, 2.5vestaire, 5euro opzij houden voor de buitenwipper,... en stukken van 2 euro voor de wc-madam. 30euro om dan nog niks gedronken te hebben. Toen ik nog heel jong was, dan was de maximum-limiet 1000frankskes met drankskes in.) De jeugd geeft zijn geld uit aan andere leuke dingen. Op voorhand een fles wodka gaan kopen en leegzuipen voor ze op stap gaan...
We kennen allemaal die veranderingen, ben wellicht alles maar aan het herhalen van wat we allemaal wel weten.
Alleen wat me dan ergens stoort is wat waar we zogenaamd de oorzaak gaan zoeken. De jeugd neemt minder XTC en is daarom minder leuk. Ik vind dat juist heel goed dat de jeugd minder drugs gebruikt. Ik ging vroeger uit van vrijdagavond tot zondagavond, zwaarder dan sommige pillenpakkende kameraden. Dat pillenpakken was hun ding, maar ik heb het nooit moeten doen om zogenaamd langer te kunnen uitgaan, ik was er niet door gehinderd. Ben altijd ne vriendelijke jongen geweest en ging graag met Jan, Glenn,... of die onbekende A-Tom-X :afro: praatjes slaan. En ik heb van alle avonden erg genoten. Dus zij die beweren dat het gedrag van de jeugd te wijten is aan het veranderen van drugs, of het niet nemen van drugs, dan kan ik alleen maar zeggen dat dit drogredenen zijn.
Mijn gevoel is eerder dat de jeugd eerder een veel sterkere overlevingsdrift heeft, maar eentje die erg egocentrisch is. En die overlevingsdrang kan ik ook verstaan. Als je op de tram commentaar geeft op een medereiziger die zich storent gedraagd, bijvoorbeeld zijn walkman zonder oordopjes luid opzet, dan krijg je van die persoon de volle laag, een pak rammel. Omstaanders komen je dan nadien vertellen dat je nu wel geleerd bent, want dat je volgende keer niet meer zult reklameren. Mensen zijn bang om aan sociale controle te doen, want dan krijgen ze er zelf ook mee van langst. Een erg donker beeld van de samenleving, maar zo ervaren jongeren dit nu wel. Ze staan er alleen voor, en eigenlijk is dat ook zo. Vandaar hun agressieve schutskring.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door cherryman »

ben het helemaal eens met hierboven.

Eigenlijk maar 1 ding aan toe te voegen; voor mij is gewoon de hele 'familie' sfeer veranderd in een 'ik - ik - ik' sfeer :?
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door lemant »

Pakrac schreef:De jeugd heeft ook simpelweg geen geld meer om uit te gaan zoals wij dat deden. Het uitgaan was immers ook een tijdje niet echt lucratief, of toch niet voor het clienteel. (5euro parking, 7.5inkom, 2.5vestaire, 5euro opzij houden voor de buitenwipper,... en stukken van 2 euro voor de wc-madam. 30euro om dan nog niks gedronken te hebben.

toch een klein beetje overdreven hoor imho, 'k denk niet dat ik al ergens 2euro heb betaald voor een plasbeurt (5 euro aan een buitenwipper trouwens ook niet)

Behalve voor de entreeprijs valt de inflatie in de clubs nog redelijk mee vind ik ... toen ik begon uit te gaan werd er ook al 100frank gevraagd voor een gewone consumptie. Wel merk ik de laatste jaren een sterke inhaalbeweging op fuiven die buiten de clubs worden georganiseerd.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Sunreezer »

Ik ben gisteren naar een fuif geweest waar het 3,5 euro entree was en ik 6 pintjes had voor 8 Euro.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Sirocco »

lemant schreef:
Behalve voor de entreeprijs valt de inflatie in de clubs nog redelijk mee vind ik ...
En zelfs dat valt nog mee. Ik heb nog 1800 franc entreegeld betaald om in La Rocca oud en nieuw 1994 te vieren. Zou het met veel plezier zo weer doen.

Feit blijft dat house muziek meer als 20 jaar bestaat (laten we 1988 als startpunt nemen).
Dat is als muziekstroming al enorm lang (kijk naar rock 'n roll, punk, disco). Zo verwonderlijk is het eigenlijk niet dat in de beginjaren mensen veel enthousiaster zijn (met en zonder drugs).
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door cloud »

Sunreezer schreef:Ik ben gisteren naar een fuif geweest waar het 3,5 euro entree was en ik 6 pintjes had voor 8 Euro.
altijd mogelijk maar welke muziek was er,welk volk en welk soort ambiance?
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Sunreezer »

cloud schreef:
Sunreezer schreef:Ik ben gisteren naar een fuif geweest waar het 3,5 euro entree was en ik 6 pintjes had voor 8 Euro.
altijd mogelijk maar welke muziek was er,welk volk en welk soort ambiance?
ambi muziek é, maar 't zijn die zaken die ik de laatste tijd toch meer en meer opzoek.
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door AcidPixie »

Pakrac schreef:De jeugd heeft ook simpelweg geen geld meer om uit te gaan zoals wij dat deden. Het uitgaan was immers ook een tijdje niet echt lucratief, of toch niet voor het clienteel. (5euro parking, 7.5inkom, 2.5vestaire, 5euro opzij houden voor de buitenwipper,... en stukken van 2 euro voor de wc-madam. 30euro om dan nog niks gedronken te hebben.

Dat is idd wel wat overdreven. Ik heb in al die jaren hoogstens 1 euro gegeven voor de vestiaire en dat is dan meestal nog omdat ze moeilijk doen omdat ik nen trui en een vest afgeef, meestal is dat maar 0,50 euro. En 2 euro voor de wc, dan hebt gij toch een klein blaaske dat je veel naar twc moet, want da heb ik nog nooit gegeven, 0,50 euro ja en ni meer.
Nuja ik ben mss geen referentie, want ik kan heel goedkoop uitgaan. Het enige dat ik soms wat aan de hoge kant vind is de inkomprijs en de prijs voor een waterke.

En die drugs, ik kom niet zo hele vaak in discotheken dus ik weet ni hoeveel er daar rondlopen die iets gepakt hebben. Maar op sommige feestjes waar ik ben is da gebruik toch wel nog vrij hoog heb ik soms den indruk.
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Pakrac »

Ik heb inderdaad maar een kleine blaas.

Uitgaan is gewoon duur geworden, ofwel heb ik mijn geld nu meer nodig. Maar kan je nog uitgaan met 25euro op zak? Denk van niet (uitzonderingen zijn er, maar de gemiddelde mens zal daar toch boven zitten)?!
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door AcidPixie »

Pakrac schreef:Ik heb inderdaad maar een kleine blaas.

Uitgaan is gewoon duur geworden, ofwel heb ik mijn geld nu meer nodig. Maar kan je nog uitgaan met 25euro op zak? Denk van niet (uitzonderingen zijn er, maar de gemiddelde mens zal daar toch boven zitten)?!
Zouden beter overal gelijk in de vooruit een abonnement voor de wc invoeren :D, 2 euro voor nen helen nacht.
Maar uitgaan is idd duur geworden. Mij lukt het wel om met 25 euro op zak uit te gaan. Maar zoals ik dernet zei, ik ben ni echt een referentie. De meerderheid zal idd wel meer uitgeven (en ikke soms ook ze :p).
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2009, 15:17

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door genlog »

Pakrac schreef:Ik heb inderdaad maar een kleine blaas.

Uitgaan is gewoon duur geworden, ofwel heb ik mijn geld nu meer nodig. Maar kan je nog uitgaan met 25euro op zak? Denk van niet (uitzonderingen zijn er, maar de gemiddelde mens zal daar toch boven zitten)?!
Ik vind uitgaan er niet echt duurder op geworden.
Ik betaal voor drank in dancing nog ongeveer evenveel lijk 10j geleden. De inkom is klein beetje verduurd(sedert euro vooral), maar valt heel goed mee.

Hetgeen wat vooral duurder geworden is, zijn cafes (& frituren ;-)), 10j geleden had ge voor 40fr frank een pint en nu vragen ze op sommige plaatsen al 2euro.
Mij niet gezien, maar ik drink geen pint dan, maar lekker goe trappistje da zijn geld waard is,en dat niet op is binnen 10minuten.
Ook grotere evenementen zijn vooral duurder geworden.

Ik heb altijd minder uitgeven op lekkere feestjes & in dancings, dan op fuifkes. Op fuifkes dronk ik mij gewoon zat en smeet geld gewoon 'weg', terwijl als ik goed uit ging naar dancing of feesjes met beremuziek, dan betaalde ik mijn inkom en dronk ik zelf geen alcohol en dronk ik gewoon als ik het vandoen had (Heb zelf vorige zaterdag op 15j fuse voor 1ste keer alcohol gedronken op techno feesje ;-)).

Ik ben van mening, ge maakt het zo duur lijk ge wilt. Ik overconsumeer niet & drink geen dure dingen, kan makkelijk toe komen met 25-30euro dan. Tenzij inkom al direct 20 euro & meer is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten