Verdacht weinig drugs in megadancings

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door cherryman »

Enterprise schreef:Pakken tot je in de coma geraakt en dan de mug moet komen om je te reanimeren, das toch geen plezier maken meer dacht ik....... :( Er zijn limieten en dit is er meer dan over ..... en helaas komt dit meer en meer voor....
Inderdaad, heb er hier destijds ook veel slecht van zien gaan en ben dan toch maar gebleven bij men kaakoefeningen :mrgreen:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Gio »

Scarface schreef:Er moet dringend een kwaliteitscontrole voor partydrugs worden ingevoerd', aldus Wille. In Nederland gebeurt het nu al.
Enterprise schreef:Dit voorstel dat ze hebben ingediend om te gaan testen moest er al veel langer gekomen zijn......nu maar hopen dat het er doorkomt...... In 1991 toen ik op mijn eerste RAVE (15000 man) in Amsterdam draaide was daar in een hoekje van de zaal (Sporthallen Zuid) een stand waar boven een gigantische doek hing met de opschrift TEST UW PILLEN HIER, en daar stond gans de nacht altijd zeker 100 man aan te schuifen.... Wij belgen wisten niet wat we zagen........ :eek: Als je dan je stuff liet testen en het bleek echt gigantische rotzooi te zijn dan kreeg je die niet terug, en anders werd er gewoon vermeld hoeveel MDMA er in zat en wat de gevaren zijn van inname en hoeveel water je zeker moet drinken gans de nacht.... Die hollanders zijn altijd al vooruitdenkend geweest.......
Ik meende 't al te zeggen... Waar komen ze hier weer mee af?? "In Nederland gebeurt dit NU al"...

Daar hanteren ze die test policies al bijna 20 jaar en dan komt er één of ander kwieb vertellen dat ze dit hier ook willen gaan toepassen. Ze zijn weer bij de pinken...

't is precies of ze nu wat ruimer beginnen te denken aangezien drugs een maatschappelijk probleem is en toch nooit volledig weg te krijgen is, niet uit discotheken, niet uit waar dan ook.

Als ze indertijd minder repressief hadden opgetreden en wat progressievere maatregelen hadden genomen zoals de bovenstaande zoals bij onze Noorderburen, dan hadden misschien heel wat Legendary Clubs een langere levensduur gehad...
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Lestat »

Enterprise schreef: Pakken tot je in de coma geraakt en dan de mug moet komen om je te reanimeren, das toch geen plezier maken meer dacht ik....... :( Er zijn limieten en dit is er meer dan over ..... en helaas komt dit meer en meer voor....
Klopt wel, t was ook ni echt de bedoeling he :P
Maar de mug is er ni aan te pas gekomen - kheb paar uur in de auto vertoefd en toen was ik terug in orde ;)
Is wel ni voor herhaling vatbaar, t was de 1ste keer dat me zoiets overkwam en idd, daar is niks fun aan
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Enterprise »

Lestat schreef:
Enterprise schreef: Pakken tot je in de coma geraakt en dan de mug moet komen om je te reanimeren, das toch geen plezier maken meer dacht ik....... :( Er zijn limieten en dit is er meer dan over ..... en helaas komt dit meer en meer voor....
Klopt wel, t was ook ni echt de bedoeling he :P
Maar de mug is er ni aan te pas gekomen - kheb paar uur in de auto vertoefd en toen was ik terug in orde ;)
Is wel ni voor herhaling vatbaar, t was de 1ste keer dat me zoiets overkwam en idd, daar is niks fun aan
dien mug dat was niet op jou bedoeld, heb dit al enkele keren zien gebeuren op een aantal andere plaatsen waar de mug moest tussenbeide komen met alle gevolgen vandien..... :(
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door emotionslover »

Lestat schreef:
Enterprise schreef: Pakken tot je in de coma geraakt en dan de mug moet komen om je te reanimeren, das toch geen plezier maken meer dacht ik....... :( Er zijn limieten en dit is er meer dan over ..... en helaas komt dit meer en meer voor....
Klopt wel, t was ook ni echt de bedoeling he :P
Maar de mug is er ni aan te pas gekomen - kheb paar uur in de auto vertoefd en toen was ik terug in orde ;)
Is wel ni voor herhaling vatbaar, t was de 1ste keer dat me zoiets overkwam en idd, daar is niks fun aan


heb paar jaar geleden iemand naar spoed gedaan! was door vrienden gedumpt op een bankske buiten! gast was echt nie goe! mee naar spoed geweest! was ook van vloeibare, die gast ging iedere week wel eens tegen de grond maar nu was het volledig in orde! beste was dan nog toen ze zijn broek uittrokken vielen de pillen en de vloeibare eruit.... en ik maar zeggen dat het van vodka redbull was :? :? :? :? was op randje volgens de artsen heeft 5 dagen op intensieve zorgen gelegen!!!!

een jaar later moest ik stage lopen op spoed..... vaneigens daar!!!!!

nu ja, zoals Franky zegt er zijn grenzen, vele proberen deze te verleggen.... met alle gevolgen vandien!

moet wel zeggen, de laatste jaren hebben wij in ons ziekenhuis toch geregeld gasten die er serieus overgaan en de leeftijd die wordt altijd maar jonger en jonger... en dit gaat van vloeibare tot heroÏne......

sommige zijn ook nooit geleerd en zie je dan terug en soms..... fatal..... :( :( :(

geniet met mate...... :mrgreen: :mrgreen:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door lemant »

Gio schreef: Als ze indertijd minder repressief hadden opgetreden en wat progressievere maatregelen hadden genomen zoals de bovenstaande zoals bij onze Noorderburen, dan hadden misschien heel wat Legendary Clubs een langere levensduur gehad...
dan waren ze misschien minder legendarisch geworden ook hé ;)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Gio »

Probably... Maar dan hadden we er een langere tijd van kunnen genieten he...

Ach who will tell... You can't change the past...
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door rizzo> »

lemant schreef:
Gio schreef: Als ze indertijd minder repressief hadden opgetreden en wat progressievere maatregelen hadden genomen zoals de bovenstaande zoals bij onze Noorderburen, dan hadden misschien heel wat Legendary Clubs een langere levensduur gehad...
dan waren ze misschien minder legendarisch geworden ook hé ;)
Daar zit iets in. 'k Denk dat vooral de overdaad en politiek scoren veel kwaad heeft gedaan. De nieuwigheid van het fenomeen én elektronische muziek én jongeren én dancings én drugs EN een onaangepast beleid van de lokale (diabolisering van het fenomeen owv kiesgewin) en nationale politici (niets doen) hebben er jarenlang voor gezorgd dat er veel verknoeid is geweest en dat heeft inderdaad heel wat clubs dichtgekregen en heel wat slachtoffers gemaakt. Zelf heb ik m'n uitgaansperiode enkel en alleen maar goed doorgekomen door net geen drugs te gebruiken. 'k Denk dat 'k anders goed in de prak had gelegen. Veel mensen die ik kende uit het vroegere uitgaansleven zijn dood of zijn er slechts de laatste jaren in geslaagd om hun leven terug op de rails te krijgen.

Wat me de laatste jaren zorgen baart is telkenmale het overdrijven + de leeftijd die alsmaar jonger wordt. Ik heb me ook altijd afgevraagd wat de fun eraan is om > 10 pillen binnen te slagen (vroeger had je er aan 1 genoeg om 6 tot 8 uur zwaar loved up te zijn) of maar GHB te blijven slempen tot je K.O. gaat.

'k Denk dat het ganse fenomeen van drugsgebruik veranderd is en dat er gewoon op andere plaatsen en op andere manieren gebruikt wordt.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door varth »

dat mensen iets nemen om het plezier wat te vergroten of het langer vol te houden, allemaal goed voor mij. Zonder drugs zou het uigaansleven en de muziekwereld een pak minder voorstellen. Maar ik snap de mensen toch niet die er met plezier over opscheppen hoeveel pillen ze wel niet genomen hebben enz. (hetzelfde trouwens met pinten drinken hoor). Wat heb je daar nu aan... Vind het persoonlijk vrij zielig en het leidt imo ook meestal tot de gevallen die fout aflopen... Heb een aantal jaren geleden ook meegewerkt aan een paar feestjes. De laatste editie zijn er 6 of 7 op een avond neergegaan van de vloeibare. Leuk is anders voor een organisatie, zeker als een anonieme agent in de zaal ermee dreigt om om 2 uur de boel al definitief laten stil te leggen. Man echt de max, wat een plezier zeg :roll:
Club Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 sep 2006, 02:35

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door A-TOM-X »

Die vloeibare is volgens mij inderdaad ook net die stap teveel voor de jongeren.
Ge mocht vroeger al serieus wat pillen in uw graat slagen maar buiten wat smoelen trekken zag je zelden iets fout gaan.
Die jong gasten vandaag kennen echter hun grenzen niet en pakken er maar lustig op los met hun vloeibare in combinatie met alcohol. En vooral dat laatste is wat velen het loodje doet leggen.
Ik heb persoonlijk niets tegen druggebruikers zolang ze de andere feesters niets in de weg leggen.
De sfeer in de discotheken was in de "pillenperiode" trouwens veel beter.
Mensen namen het ook om hun drempelvrees van de dansvloer te overwinnen.
Nu staan ze allemaal langs de kant te wachten op diegene die er maar als eerste op gaat staan.
Als DJ was het in die periode leuker en je kreeg meer appreciatie en vriendschap van de mensen dan nu.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Lestat »

A-TOM-X schreef:De sfeer in de discotheken was in de "pillenperiode" trouwens veel beter.
Voordeel van iets ouder te zijn is dat je al veel gezien hebt :D en zoals ik t ervaren heb, was de 'pillenperiode' idd veruit de beste - voor die periode (ik spreek over anno 88-89) was alcohol heer en meester, met als gevolg hopen zagende gasten die niet dansten, nefast voor de sfeer dus, of in de ergere gevallen wekelijks een vechtpartij :(
Dan ineens was er XTC - discotheekbeeld veranderde totaal, we gingen pas naar huis als t licht was, of we gingen zelfs ni meer naar huis omdat er een afterclub nog open ging - plots waren ook alle vechtersbazen verdwenen of waren ze vergeten dat ze vechtersbazen waren, op de dansvloer zag je plots de meest verlegen mensen met hun armen in de lucht staan en sommigen ervan konden zelfs nog dansen ook :lol: - voor veel mensen, oa ik, kwam alcohol niet eens meer in het beeld voor, bolleke of 2 en dansen maar, en iedereen was je beste vriend/vriendin :cheers:
Anno 2002 is het imo plots de hele andere kant uit gegaan, overdadig alcohol/vloeibare gebruik die er toe leidden dat er veel strenger werd opgetreden door de overheid, het aantal controles nam toe, de straffen waren ook niet mals, en ineens waren de vechtersbazen er ook weer :( het grote "I love to party"-gevoel van de jaren 90 heeft eind 2001 plaats geruimd voor een teveel aan testosteron - ik heb t toen ook voor bekeken gehouden want constant opletten of je niet de verkeerde in de ogen kijkt, dat hoeft voor mij niet.
Waarom is het plots veranderd vraag je je dan af ? Volgens mij is t gewoon een nieuwe generatie jongeren die in beeld komt en waren er gewoon de verkeerde drugs voorhanden - achterliggende reden is zoals altijd geld, vloeibare xtc is veel goedkoper dan eender welke andere drugs om te fabriceren, dus sneller leverbaar, goedkoper leverbaar, dus grotere hoeveelheden, gemakkelijker aan te geraken, en de trein is vertrokken ...
A-TOM-X schreef: Als DJ was het in die periode leuker en je kreeg meer appreciatie en vriendschap van de mensen dan nu.
Ik weet nog dat als ik vroeger Carat binnenkwam, was t eerste wat ik deed efkes bij de dj's gaan staan, en elke keer als de dj wisselde en ik em kende, ging ik even groeten. In Illusion van t zelfde, en nog een aantal clubs ... Ik vond dat t volk ook veel meer betrokken was bij de muziek, was er zo'n climaxmoment dat heel de zaal mee is, zag je altijd automatisch een hoop blikken naar de dj gaan, die dat dan beantwoordde met wat hoofdgeknik op de beat (vooral de Jean was daar goe in :lol: ) en volgens mij droeg dat er ook toe bij dat de dj het volk veel beter aanvoelde ... Vroeger zag je dat de dj's zich ook amuseerden, mee dansten zelfs, ik vind t spijtig dat die band tussen publiek en dj, zoals A-Tom-X zegt, verdwenen is :(
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:20
Locatie: Limburg

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Wanni »

Amen to that !!! :cheers:
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 dec 2008, 14:58

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Magicdavo »

schone post...dat is volledig just een klapke doen met den dj enzo dat draagt bij aan de sfeer. In illusion kan da nog altijd. jean, Nico, Jan die mannen doen ni liever.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Lestat »

Magicdavo schreef:schone post...dat is volledig just een klapke doen met den dj enzo dat draagt bij aan de sfeer. In illusion kan da nog altijd. jean, Nico, Jan die mannen doen ni liever.
Idd das ook altijd t eerste wat ik doe als ik er kom, rap iets tegen die gasten gaan zeggen, ben daar ooit mee begonnen om dat ik de Jan goed kende en intussen ken ik ze allemaal wel al denk ik :D behalve dien A-Tom-X :lol: (alhoewel Nico ken ik ook ni echt, van de Illusion dj's ken ik vooral die ook een Carathistoriek hebben, daar was t veel gemakkelijker om een klapke te gaan doen)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Enterprise »

Lestat schreef:
A-TOM-X schreef:De sfeer in de discotheken was in de "pillenperiode" trouwens veel beter.
Voordeel van iets ouder te zijn is dat je al veel gezien hebt :D en zoals ik t ervaren heb, was de 'pillenperiode' idd veruit de beste - voor die periode (ik spreek over anno 88-89) was alcohol heer en meester, met als gevolg hopen zagende gasten die niet dansten, nefast voor de sfeer dus, of in de ergere gevallen wekelijks een vechtpartij :(
Dan ineens was er XTC - discotheekbeeld veranderde totaal, we gingen pas naar huis als t licht was, of we gingen zelfs ni meer naar huis omdat er een afterclub nog open ging - plots waren ook alle vechtersbazen verdwenen of waren ze vergeten dat ze vechtersbazen waren, op de dansvloer zag je plots de meest verlegen mensen met hun armen in de lucht staan en sommigen ervan konden zelfs nog dansen ook :lol: - voor veel mensen, oa ik, kwam alcohol niet eens meer in het beeld voor, bolleke of 2 en dansen maar, en iedereen was je beste vriend/vriendin :cheers:
Anno 2002 is het imo plots de hele andere kant uit gegaan, overdadig alcohol/vloeibare gebruik die er toe leidden dat er veel strenger werd opgetreden door de overheid, het aantal controles nam toe, de straffen waren ook niet mals, en ineens waren de vechtersbazen er ook weer :( het grote "I love to party"-gevoel van de jaren 90 heeft eind 2001 plaats geruimd voor een teveel aan testosteron - ik heb t toen ook voor bekeken gehouden want constant opletten of je niet de verkeerde in de ogen kijkt, dat hoeft voor mij niet.
Waarom is het plots veranderd vraag je je dan af ? Volgens mij is t gewoon een nieuwe generatie jongeren die in beeld komt en waren er gewoon de verkeerde drugs voorhanden - achterliggende reden is zoals altijd geld, vloeibare xtc is veel goedkoper dan eender welke andere drugs om te fabriceren, dus sneller leverbaar, goedkoper leverbaar, dus grotere hoeveelheden, gemakkelijker aan te geraken, en de trein is vertrokken ...
A-TOM-X schreef: Als DJ was het in die periode leuker en je kreeg meer appreciatie en vriendschap van de mensen dan nu.
Ik weet nog dat als ik vroeger Carat binnenkwam, was t eerste wat ik deed efkes bij de dj's gaan staan, en elke keer als de dj wisselde en ik em kende, ging ik even groeten. In Illusion van t zelfde, en nog een aantal clubs ... Ik vond dat t volk ook veel meer betrokken was bij de muziek, was er zo'n climaxmoment dat heel de zaal mee is, zag je altijd automatisch een hoop blikken naar de dj gaan, die dat dan beantwoordde met wat hoofdgeknik op de beat (vooral de Jean was daar goe in :lol: ) en volgens mij droeg dat er ook toe bij dat de dj het volk veel beter aanvoelde ... Vroeger zag je dat de dj's zich ook amuseerden, mee dansten zelfs, ik vind t spijtig dat die band tussen publiek en dj, zoals A-Tom-X zegt, verdwenen is :(
Ik zou het niet beter kunnen omschrijven................ :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten