Verdacht weinig drugs in megadancings

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Scarface »

Verdacht weinig drugs in megadancings

Controversieel voorstel: 'Controleer partydrugs op kwaliteit'


In onze dancings werden vorig jaar weinig drugsfeiten vastgesteld. Verdacht, maar erger is dat de drugs steeds slechter worden. 'Voer een kwaliteitscontrole in', luidt een controversieel voorstel van Open VLD.

Discotheken en drugs zijn als peper en zout. Jaren geleden werden de controles opgedreven, maar het probleem is ver van verdwenen. Nochtans is er weinig aan de hand, als we de drieëntwintig megadiscotheken in ons land mogen geloven. 'Drugs? Nee, dat zien we hier zelden', luidt het zowat overal.

'Wie hier komt, moet drugs thuislaten'


Wie in de jaren 80 en 90 jong was, moet het zich ongetwijfeld nog herinneren. Geen groter drugskot dan discotheek Cherry Moon in Lokeren. 'Maar het kan soms keren in het leven, hé', zegt uitbater Rudy Pincé. 'We hebben er echt alles aan gedaan om van dat drugsimago af te geraken. En met succes.'

'Wie hier wil komen feesten, weet dat hij zijn drugs moet thuislaten. Boven onze deur hangt een bord Verboden drugs . Zo is het duidelijk voor iedereen.'

'We zijn een buitenbeentje als het op drugs aankomt. Maar dat is het resultaat van jarenlang werken. Onze samenwerking met de lokale politie verloopt intussen perfect. En maar goed ook, want op lange termijn zijn drugs moordend voor een discotheek. Het vergalt de sfeer compleet. In elk geval: ouders van wie de zoon of dochter hier komt fuiven, kunnen op hun beide oren slapen.'



De cijfers van Binnenlandse Zaken geven een iets genuanceerder beeld. Om maar een voorbeeld te geven: in de Ariaz in Sint-Niklaas werden vorig jaar 119 mensen betrapt op het gebruik, bezit of dealen van drugs. In La Rocca en de Illusion in Lier is het niet veel beter: 73 drugsfeiten. De Cherry Moon en de Viper Club in Lokeren - vroeger de absolute drugstempels van ons land - vormen met één drugsfeit zo goed als de uitzondering.

In de megadiscotheken in ons land werden vorig jaar in totaal 374 drugsfeiten vastgesteld. Dat is minder dan in 2007, toen er nog 445 fuifgangers of dealers betrapt werden. Bedenkelijk weinig toch, als je er rekening mee houdt dat de dealers slimmer worden en dat veel gebruikers niet gepakt worden.

'Het fenomeen is zeker niet weg', zegt ook senator Paul Wille (Open VLD) die de cijfers opvroeg bij minister van Binnenlandse Zaken Guido De Padt (Open VLD). 'Er worden nog altijd veel drugs gebruikt in discotheken.'

Het grootste probleem ligt volgens Wille echter niet bij het gebruik op zich. Zorgwekkender vindt hij de dalende kwaliteit van de drugs, die vandaag of morgen onvermijdelijk slachtoffers zal maken. Volgens de Open VLD-senator is een moderner drugsbeleid nodig: 'In plaats van meer te controleren, moeten we aandacht hebben voor de gezondheidsrisico's. Je kan toch nooit helemaal voorkomen dat die partydrugs gebruikt worden. Laten we er daarom voor zorgen dat onze jongeren die drugs gebruiken, geen troep moeten slikken.'

Ze klinkt controversieel, de resolutie die Open VLD erover op tafel heeft gelegd. 'Stop met die struisvogelpolitiek en laten we realistisch zijn. Er moet dringend een kwaliteitscontrole voor partydrugs worden ingevoerd', aldus Wille. In Nederland gebeurt het nu al. Met resultaat: 'Ze kunnen er de aanvragen niet meer bijhouden. Waarom zouden we niet met mobiele labs naar de discotheken gaan?'

'Spul als cocaïne of heroïne is voor iedereen betaalbaar geworden. Maar dat ging wél ten koste van de kwaliteit. Er wordt gigantisch mee gesjoemeld. Levensgevaarlijk is dat. Vandaar: gebruikers moeten hun pillen kunnen laten checken. Pas op, intussen kan er ook gesensibiliseerd worden. Maar wie echt wil, valt toch moeilijk tegen te houden. Dat weet iedereen, maar niemand durft het te zeggen', aldus Wille.
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Lestat »

Ik stel me altijd graag kandidaat om de cijfers weer wat omhoog te trekken :mrgreen:
In naam van de statistiek of course :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door quincy »

verdacht weinig drugs in mega dancings: duh er zit bijna nergens nog volk vergeleken met vroeger :roll:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Lestat »

quincy schreef:verdacht weinig drugs in mega dancings: duh er zit bijna nergens nog volk vergeleken met vroeger :roll:
Mss verwachten ze dat die minder mensen meer drugs gaan pakken ter compensatie van het verdwenen volk ? :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
kvm
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 nov 2007, 15:15

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door kvm »

1 drugsfeit in Cherry Moon?
Lijkt me compleet belachelijk. Hoe komt men aan die cijfers?
Het is toch de dancing die drugsdelinquenten aangeeft? (concreet de politie verwittigt als er iemand betrapt wordt op drugs? )
Dan lijken me La Rocca, Complex en Illusion discotheken net een heel strikte deurpolitiek...Cherry moon daarentegen...
Of interpretteer ik dit verkeerd?
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door cherryman »

kvm schreef:1 drugsfeit in Cherry Moon?
Lijkt me compleet belachelijk. Hoe komt men aan die cijfers?
Het is toch de dancing die drugsdelinquenten aangeeft? (concreet de politie verwittigt als er iemand betrapt wordt op drugs? )
Dan lijken me La Rocca, Complex en Illusion discotheken net een heel strikte deurpolitiek...Cherry moon daarentegen...
Of interpretteer ik dit verkeerd?
Bwa, ik moet toch zeggen dat er veel minder scheef volk rondloopt in Cherry tov vroeger hoor.
Quincy heeft wel een punt dat er overal wel minder volk komt, maar procentueel is het toch ook enorm gedaald heb ik de indruk.

Dus kan die cijfers best wel begrijpen. Al is 1 drugsfeit natuurlijk wel extreem.

Tsja controle zelf, ben in nog geen enkele discotheek gefoullieerd geweest dus controle is nergens echt strikt denk ik hoor (ofwel zien kik der gewoon zó braaf uit...). :scratch:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Sunreezer »

De Cherry Moon en de Viper Club in Lokeren - vroeger de absolute drugstempels van ons land
De Viper Club daar zat bijna geen volk, heeft daar rond 2005-2006 maar een paar maand geduurd alvorens het Club Two werd. Echt geloofwaardig is het toch allemaal niet.

En als ze spreken over dé drugstempels dan mankeren er toch wel enkele namen in dat lijstje.
Club Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jun 2008, 12:23

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Dimi_Cm »

kvm schreef:1 drugsfeit in Cherry Moon?
Lijkt me compleet belachelijk. Hoe komt men aan die cijfers?
Het is toch de dancing die drugsdelinquenten aangeeft? (concreet de politie verwittigt als er iemand betrapt wordt op drugs? )
Dan lijken me La Rocca, Complex en Illusion discotheken net een heel strikte deurpolitiek...Cherry moon daarentegen...
Of interpretteer ik dit verkeerd?
Over de andere discotheken weet ik niks maar Cherry is zoals cherryman hierboven al zei een groot verschil tegenover vroeger..Er zit natuurlijk niet zo veel volk ni meer maar zelfs al in er veel volk, de drugsmannen zijn er niet meer in overvloed.

Complex? strikte deurpolitiek? Na de razzia zeker :P

De reden dat er zo weinig in het totaal zijn is denk ik ook dat de discotheken niet elk geval van iemand dat 1 pilleke op heeft gaat oppakken...
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door DCD »

en vroeger wel?
Club Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jun 2008, 12:23

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Dimi_Cm »

DCD schreef:en vroeger wel?
Ahja, good point :P
Laat da laatste maar vallen :D
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Lestat »

DCD schreef:en vroeger wel?
Zoals alles, hangt dat er vanaf natuurlijk ... Ik ben zelf paar keer betrapt toen ik per ongeluk nog iets in mijn zak had steken, ne keer in Illusion, ne keer in Carat bij den John Beton, ne keer in Bizar, ne keer in Outline (in dien tijd was ik nogal vergeetachtig :mrgreen: ) - ik kwam in al die keten wekelijks, kende daar ook heel veel volk en kende ook de meeste portiers goed, dat speelt toch wel wat in je voordeel, want ze hebben er geen enkele keer de politie bij gehaald en ik mocht zelfs efkes terug naar de auto om daar mijn zakken te gaan leegmaken en mocht nadien gewoon terug binnen ...
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Enterprise »

dien vloeibare vetzakerij daar moeten ze dringend wat aan gaan doen want dat is uit de hand aan het lopen, ondanks dit feit is het er wel veel op vooruit gegaan tegenover enkele jaren geleden. Dit voorstel dat ze hebben ingediend om te gaan testen moest er al veel langer gekomen zijn......nu maar hopen dat het er doorkomt...... In 1991 toen ik op mijn eerste RAVE (15000 man) in Amsterdam draaide was daar in een hoekje van de zaal (Sporthallen Zuid) een stand waar boven een gigantische doek hing met de opschrift TEST UW PILLEN HIER, en daar stond gans de nacht altijd zeker 100 man aan te schuifen.... Wij belgen wisten niet wat we zagen........ :eek: Als je dan je stuff liet testen en het bleek echt gigantische rotzooi te zijn dan kreeg je die niet terug, en anders werd er gewoon vermeld hoeveel MDMA er in zat en wat de gevaren zijn van inname en hoeveel water je zeker moet drinken gans de nacht.... Die hollanders zijn altijd al vooruitdenkend geweest.......
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door quincy »

idd, diene "vloeibaren" heeft al veel kapot gemaakt, vooral hier bij ons is dat enorm populair. de ongelukkige was dan ook iemand uit Denderleeuw :oops:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Lestat »

Kheb nochtans vroeger veel vloeibare achterover geslagen, soms tot 8 per nacht, nooit probs mee gehad ... tot de Carat reunie met Kerstmis, ineens t licht uit :scratch: en das toch een uur of 3 ni meer aangegaan :mrgreen:
Zou de samenstelling veranderd zijn of ben ik gewoon oud aan t worden :P
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Verdacht weinig drugs in megadancings

Bericht door Enterprise »

Lestat schreef:Kheb nochtans vroeger veel vloeibare achterover geslagen, soms tot 8 per nacht, nooit probs mee gehad ... tot de Carat reunie met Kerstmis, ineens t licht uit :scratch: en das toch een uur of 3 ni meer aangegaan :mrgreen:
Zou de samenstelling veranderd zijn of ben ik gewoon oud aan t worden :P
Pakken tot je in de coma geraakt en dan de mug moet komen om je te reanimeren, das toch geen plezier maken meer dacht ik....... :( Er zijn limieten en dit is er meer dan over ..... en helaas komt dit meer en meer voor....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten