Welke job doen jullie ?

Werk en vrije tijd
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door lemant »

Stanne schreef:Kheb al genoeg gekloot en geploeterd. Kzen content dak nu zowa men eigen baas ben in een gecombineerde job.
courage, nog een kleine 30 jaar en we zijn er van af :p
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door ThaMan »

Kennen jullie de uitspraak "Waar heb ik het toch verdiend?" awel, elke week gaat dat hier wel over de lippen. Verstand op 0, 8uurs werken (er zijn), knop omdraaien en naar huis... nog 18 jaar te gaan hier.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Stanne »

lemant schreef:
Stanne schreef:Kheb al genoeg gekloot en geploeterd. Kzen content dak nu zowa men eigen baas ben in een gecombineerde job.
courage, nog een kleine 30 jaar en we zijn er van af :p
Valt toch mee, ik heb er al bijna 18j opzitten :eye: :mrgreen:
Ik ga er gewoon van uit dak tot men 65ste moet doorgaan.

ThaMan schreef:Verstand op 0, 8uurs werken (er zijn), knop omdraaien en naar huis... nog 18 jaar te gaan hier.
Da kunde toch ni heel uw leven doen ? Daar wordt ge.....bitter en afgestompt van :mrgreen:
Ik moet mij toch wa kunnen uitleven in men job. Plan trekken, zelfstandig zijn, vrijheid hebben,......en dan komen de resultaten vanzelf. In een vast stramien met regeltjes functioneer ik ni.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Lestat »

Stanne schreef:Ik moet mij toch wa kunnen uitleven in men job. Plan trekken, zelfstandig zijn, vrijheid hebben,......en dan komen de resultaten vanzelf. In een vast stramien met regeltjes functioneer ik ni.
We have a lot in common my friend :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door pooley »

thaman dies al bitter en afgestomd, blijve gaan !
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door cherryman »

ThaMan schreef:Kennen jullie de uitspraak "Waar heb ik het toch verdiend?" awel, elke week gaat dat hier wel over de lippen. Verstand op 0, 8uurs werken (er zijn), knop omdraaien en naar huis... nog 18 jaar te gaan hier.
Volgens mij heb jij dan toch voor de verkeerde job of werk gekozen? :scratch:

Oké hier zijn ook wel mindere dagen, maar de sfeer zit hier altijd goed en voor dat ik er weet van heb mag ik terug naar huis. Zowat 90% van de werkdagen amuseer ik me altijd te pletter :cheers: :mrgreen:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Sunreezer »

En ge kunt toch nog altijd veranderen, of u leven in een totaal andere plooi smijten.
Ik heb 3 jaar hogeschool gedaan voor informaticus, en kben dan beginnen werken en op een goe jaar tijd 2 keer van werk veranderd omdat ik er mij gewoon totaal ni in kon vinden.

Door 't lot ben ik dan zonder werk komen te zitten en heb ik beslist om te doen wat ik eigenlijk altijd al willen doen heb namelijk 't leger. Kben nu 24 en kheb toch de zotte jaren qua uitgaan gehad, lange nachtjes zijn niks meer voor mij. Het leger is dus een nieuwe uitdaging die mij te wachten staat, en van een lief moet ik mij ook gene zak aantrekken want da heb ik ni en da vind ik ni. :)
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Gio »

Ik ben precies hier één van de weinige stielmannen... Oftewel één van de weinige "echte" harde werkers :mrgreen:

Anyway, ik heb eigenlijk nooit geweten wat ik graag zou willen doen qua werk dan... Na mijn jaartjes gespendeerd te hebben op de Hogeschool met wat diploma's Marketing op zak heb ik 'n serieuze ommezwaai gemaakt (ook omwille dat ik m'n draai er niet zo echt in vond qua werk) en ben ik beland in de stiel der stielen :mrgreen: nl, gevelbepleistering.

Nu voor't moment, en voor m'n eigen profeit vind ik 't op moment nog plezant, maar ik geef me nog 'n paar jaar en dan sla ik weer 'n andere richting in denk ik :P
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Lestat »

Sunreezer schreef:, en van een lief moet ik mij ook gene zak aantrekken want da heb ik ni en da vind ik ni. :)
Mss vind je dat in t leger :mrgreen: :D
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door ThaMan »

Euhm... een 9 to 5 job is echt niks voor mij, om bv een hele dag voor een schermpje te zitten.
Ik ben gediplomeert met een A3 in de grafische sector en tot mijn 18j naar school gegaan, waar zou ik met zo een diploma toch naar toe moeten ? En zeker met de tijden van nu... Het gras is nooit groener aan de overkant zeg ik altijd.
Ik verdien goed mijne kost en moet niet hard werken, en ik sta niet onder stress aan een drukmachine ofzo, ik heb dat wel gedaan trouwens en dat was echt niks voor mij omdat da mij gene bal intereseert en ik niet tot de klasse behoor van "Streverke". Op een fabriek ben je maar een nummer van de zovele of denken jullie allemaal echt dat jullie onmisbaar zijn ? Daar lach ik mee...
Nu ben drukvoorbereider en werk op mijn eigen tempo met een klein beetje verantwoordelijkheid.

Anyway werk eerst maar es 20 jaar en dan zullen we elkaar nog es klappen, in het begin vond ik da ook allemaal plezant en 100% gemotiveerd etc... maar na een jaar of 10 a 15 werken is dat allemaal ver te zoeken. Het is niet dat ik niet graag werk he, maar ze moeten me laten doen want ik hou nie van gezever aan mijne kop !

PS: Tegen Juni moet er een nieuwe CAO goedgekeurd worden en kan het zowiezo wel zijn dat we met allemaal eruit vliegen. Ik zal er geen traan om laten maar het is natuurlijk wel erg dat je kostwinning ermee verdwijnt. Dus waarom ga ik werken, om te overleven en niet meer of minder.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Lestat »

ThaMan schreef:maar na een jaar of 10 a 15 werken is dat allemaal ver te zoeken.
Ik heb er intussen toch een 15 jaar op zitten, en ga elke dag met veel plezier werken, heb enorm veel voldoening in mijn job, dus ik denk dat t toch echt wel te maken heeft met het feit dat je niet op je plaats zit dat je er zo over denkt ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Stanne »

ThaMan schreef:tot mijn 18j naar school gegaan, waar zou ik met zo een diploma toch naar toe moeten ?
Thaman, ik snap nie goe waarom ge da zegt. Ik sta in dezelfde schoenen als gij maar imo betekent een diploma "niks". Ik ben ook al zo lang aant werk als gij en daarmee zeg ik: 20% is studie of diploma, 40% ervaring en 40% karakter. Da gaat mss de jonge mensen tegen de borst stoten en da wil ni zeggen da ge geen diploma moet halen maar een diploma is geen vrijgeleide voor succes. Ik heb 2 collega's met redelijk hoge technische en wetenschappelijke studies, alleen het gezond boerenverstand zijn ze er vergeten in te steken :mrgreen: Slim en kennis met geweld maar stressbestendigheid, verantwoordelijkheidsgevoel, organisatie,.......een dikke 0. Zoiets leren ze natuurlijk ni op school.

Als ge 20j dezelfde job doet kunde ook ni anticiperen op verandering. Ik lees da ge onderhuids toch bang zijt om er afgedankt te worden. Dan zalt idd moeilijker worden.

Het gaat er ook ni over om onmisbaar te zijn. Het gaat over u goed voelen met hetgeen ge doe.

Daarbij waar vind ge nog een 9 tot 5 job ? Iedereen moet flexibel zijn tegenwoordig. Ook degene die "voor een schermpje" zitten. Ni meer dan normaal allemaal vind ik als we tegen de rest van de wereld willen blijven opboksen.

Ik hoor ook wel is mensen klagen da ze weinig verdienen. Ik spiegel mij bvb nooit aan iemand anders zijn loon. Alleen mijn brief telt en die van een ander maakt alleen uw kop maar zot.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Lestat »

Stanne schreef:Da gaat mss de jonge mensen tegen de borst stoten en da wil ni zeggen da ge geen diploma moet halen maar een diploma is geen vrijgeleide voor succes.
Ik heb een A1 Bedrijfsmanagement Accountancy - voor informatica heb ik geen enkel papiertje, zelfs nooit les gehad, en ik ben verantwoordelijk voor alle informaticagebeuren voor een firma met 500 werknemers, dwz van support tot netwerkbeheer/ontwerp tot en met het ontwikkelen van financiële en administratieve software (wij hebben alle software zelf geschreven, en met wij bedoel ik mezelf :mrgreen: ) - om maar te zeggen, mijn diploma betekent totaal niks voor mij, heb t niet nodig gehad, en t is maar een stukske papier. De wil en karakter zorgen voor de goesting en dat zorgt voor de motivatie en de kans op succes, een diploma is in t beste geval slechts een duwtje in de goede richting ...
Stanne schreef: Ik hoor ook wel is mensen klagen da ze weinig verdienen. Ik spiegel mij bvb nooit aan iemand anders zijn loon. Alleen mijn brief telt en die van een ander maakt alleen uw kop maar zot.
Ik heb 9 jaar als hoofdboekhouder gewerkt waarvan 5 jaar voor een hele grote Amerikaanse multinational (top 200 in wall street) - ik had inzage in de loonbrieven van de grote gasten, en heb daar cijfers gezien waar de meeste mensen duizelig van worden. Wat Stanne zegt, is de meest nuchtere waarheid : ieder zijn eigen brief, wat de rest binnenrijft, is hun zaak, zolang je zelf maar content bent ... want er zijn er altijd die wel meer verdienen en ja, ook voor mindere prestaties ... kijk naar jezelf, das t enige wat telt ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Trab »

Gio schreef:Na mijn jaartjes gespendeerd te hebben op de Hogeschool met wat diploma's Marketing op zak heb ik 'n serieuze ommezwaai gemaakt (ook omwille dat ik m'n draai er niet zo echt in vond qua werk) en ben ik beland in de stiel der stielen :mrgreen: nl, gevelbepleistering.
Dat vind ik een zeer moedige keuze! 8)
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door pascal78 »

zeg trab waar zitte gij dan..

want (een deel) v FOD financiën zat tot voor een paar maanden bij ons in den building (st lambrechts woluwe)

zijn nu verhuist naar de financiëtoren
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten