Welke job doen jullie ?

Werk en vrije tijd
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Dr. Poppers »

emotionslover schreef:
ThaMan schreef:
emotionslover schreef:zitten hier eigenlijk leraars op dit forum?????
mss met betere ideeën om leerlingen te straffen??????
haha die is wel goed ;)
:D
Ik heb wel een paar maanden in 't onderwijs gestaan, zowel ASO, TSO en BSO. 'k Had meteen door dat dit niks voor mij was: 'k gaf op een gegeven moment les in Mol en in 't weekend was er een dik technofeestje in Antwerpen (aan de (loges van de) Bosuil geloof ik). 'k Was lekker weg en kwam toen een paar gasten van mijn klas daar tegen - evengoed wèg. Dat was al een eerste indicatie dat dit niet echt een job was voor mij... 8)

Langs de andere kant: ik had de zogenaamd moeilijkste klassen van dat BSO en TSO maar dat bleken allemaal serieus toffe mannen te zijn en na een paar lessen dat ze mij eens wilden testen, is dat héél goed gegaan en heb 'k heel wat respect gekregen van hen. Op 't eind van de daaropvolgende vakantie opende ik een tentoonstelling in Hasselt en enkele van hen zijn nog komen kijken ook. Maar dat was wel effe anders in de leraarskamer daar. :roll: Daar zat behoorlijk wat verzuurd volk bijeen.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Dr. Poppers »

Oh ja ik euh... schrijf teksten over kunst (voor tijdschriften, catalogi, etc) en muziek dus. En ik organiseer tentoonstellingen.
Fantastisch allemaal - 'k zou ook niet veel anders kunnen - en precies wat ik me als vijftienjarige had ingebeeld om later te doen, alleen besefte ik toen nog niet dat daar maar weinig geld mee te vangen is. Dus soms heb 'k wel eens minder toffe maanden en aan m'n pensioen heb ik ook nog niet veel kunnen bouwen. Af en toe doe ik hier dan ook wat vertaalopdrachten of een tijdelijk jobke tussendoor.
Maar zoals gezegd: al bij al dikwijls een heel (veel te) schoon leven tot nog toe... :)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Lestat »

Dr. Poppers schreef: 'k Was lekker weg en kwam toen een paar gasten van mijn klas daar tegen - evengoed wèg.
:lol: ik heb zo es iets soortgelijks meegemaakt alleen waren de collega's nuchter en ik zo scheef als ne gieter, dat ik in feite hun baas was, maakte t nog iets erger, gelukkig waren t vrouwen en ik lig altijd goed bij de vrouwen dus ze hebben er op t werk niks over gezegd :D
Dr. Poppers schreef: Langs de andere kant: ik had de zogenaamd moeilijkste klassen van dat BSO en TSO maar dat bleken allemaal serieus toffe mannen te zijn en na een paar lessen dat ze mij eens wilden testen, is dat héél goed gegaan en heb 'k heel wat respect gekregen van hen. Op 't eind van de daaropvolgende vakantie opende ik een tentoonstelling in Hasselt en enkele van hen zijn nog komen kijken ook. Maar dat was wel effe anders in de leraarskamer daar. :roll: Daar zat behoorlijk wat verzuurd volk bijeen.
Ik zat vroeger in t middelbaar in de toengeheten vso, en eigenlijk altijd een beetje in wat de leraren het eliteklasje vonden ... Dat heeft van t 1e middelbaar gebotst tot en met t 5e toen ze me hebben buitengesjot, mijn kameraden zaten namelijk allemaal in het beroepsonderwijs en ik zat op een college waar ze alle richtingen aanboden, 1 grote mix dus, dus als t pauze was of er was iets te doen, vond je mij altijd tussen de mannen van beroep, en nooit bij mijn klasgenoten, en daar heb zo dikwijls de les over gespeld gekregen, verschrikkelijk hoe ze op een school mensen in een hokje willen stoppen. Mijn reactie was revolteren en anarchie, dus ik was de schrik van elke leerkracht :mrgreen: en ook van een groot aantal leerlingen - dat ging van kwaad naar erger, de leraren zagen in mij de Satan maar zaten gewrongen met t feit dat ik altijd op 1 been de beste resultaten van t school haalde, dat is wsl de reden waarom ik t 5 jaar heb uitgezongen. Uiteindelijk in t 5e had ik wekelijks strafstudie tot t einde van t jaar toen t nog maar kerstmis was, en dat is nog een beetje verder gegaan en geresulteerd in een bokswedstrijdje op t kantoor van de prefect, waarna er 2 combi's zijn gekomen, ene met de prefect richting ziekenhuis, en ene met de smurfen waar ik in zat te blinken :mrgreen:

Mijn conclusie : van mij mogen ze die verzuurde betweters van leraren er allemaal uitgooien en wa meer leerkrachten a la Poppers aannemen - het zou stukken beter gaan met het onderwijs dan nu t geval is, mensen evolueren, alles evolueert, maar in het onderwijs lopen de laatste dinosaurussen rond
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door pascal78 »

ja idd..

ik zat in zo'n school

als ge goeie punten haalde waarde ne goeie leerling en anders liete ze u (bewust) vallen zodanig da ge naar een ander school moest...

dat heb je met al die uitgebluste dinosaurussen int onderwijs..


misschien dat een lesgeef-limiet in jaren hieraan zou kunnen verhelpen?

en die leraars daarna admin. werk laten doen
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Lestat »

pascal78 schreef: misschien dat een lesgeef-limiet in jaren hieraan zou kunnen verhelpen?

en die leraars daarna admin. werk laten doen
Of alternatief werk , bv kuisvrouw en klusjesman bij ex-leerlingen :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door pascal78 »

uw alternatief werk is misschien nog zo slecht ni..

bv bijles en zo, alle behalve voor de klas staan
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Dr. Poppers »

pascal78 schreef:misschien dat een lesgeef-limiet in jaren hieraan zou kunnen verhelpen?

en die leraars daarna admin. werk laten doen
Tja ik weet niet of 't altijd met leeftijd of aantal jaren in 't onderwijs te maken heeft... Er zijn genoeg jonge types die al op voorhand met een totaal verkeerd beeld in 't onderwijs stappen. Helaas is dat soms zoals anderen flik worden: die hebben nooit veel te zeggen gehad in de samenleving en denken zich dan op een bepaalde manier te kunnen wreken door Authoriteit & Gezag te gaan vertegenwoordigen middels hun beroep. Of ze treffen - supergemotiveerd - de eerste jaren klassen waar ze niet mee vertrokken geraken en/ of raken meteen verstrikt in een sleur en zijn verzuurd vooraleer ze 't zelf doorhebben...
Nu kom, gelukkig zijn er nog echt wel mensen met een prima instelling die 't goed aanpakken - daar twijfel ik ook niet aan.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door emotionslover »

:lol: ik heb zo es iets soortgelijks meegemaakt alleen waren de collega's nuchter en ik zo scheef als ne gieter, dat ik in feite hun baas was, maakte t nog iets erger, gelukkig waren t vrouwen en ik lig altijd goed bij de vrouwen dus ze hebben er op t werk niks over gezegd :D

:tongue: :tongue: :tongue: :tongue: stoef stoef stoef! :mrgreen: :mrgreen:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Lestat »

emotionslover schreef::lol: ik heb zo es iets soortgelijks meegemaakt alleen waren de collega's nuchter en ik zo scheef als ne gieter, dat ik in feite hun baas was, maakte t nog iets erger, gelukkig waren t vrouwen en ik lig altijd goed bij de vrouwen dus ze hebben er op t werk niks over gezegd :D

:tongue: :tongue: :tongue: :tongue: stoef stoef stoef! :mrgreen: :mrgreen:


't Is gewoon zo :cheers:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Pakrac »

Awel, ik heb een GPB-opleiding gevolgd. Daar leren ze je om betweterig over te komen. Ik geef graag uitleg, en ik hou er van kennis te delen, maar doen alsof je alles beter weet, dat stoort mij wel.
Ze zouden beter doen zoals in Nederland. Daar krijgt elke leerling in dezelfde richting, welke school ook, hetzelfde examen. Dan krijg je leerkrachten die leerlingen wel begeleiden om goede punten te halen! Nu hangt alles af van wat de klas gemiddeld haalt. Ze moeten toch die leerlingen laten overgaan...
Maar ik werk niet als leerkracht.
Momenteel werk ik als tekenaar-ontwerper.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Trab »

Pakrac schreef:Ze zouden beter doen zoals in Nederland. Daar krijgt elke leerling in dezelfde richting, welke school ook, hetzelfde examen. Dan krijg je leerkrachten die leerlingen wel begeleiden om goede punten te halen! Nu hangt alles af van wat de klas gemiddeld haalt. Ze moeten toch die leerlingen laten overgaan...
Als iedereen hetzelfde examen krijgt, ongeacht de school waar je zit, dan zouden alle scholen gelijk moeten zijn. Dat wil zeggen dat niet alleen de stof hetzelfde moet zijn, maar ook het niveau van leerkracht. Aangezien niet iedereen is even getalenteerd om leerstof over te brengen, lijkt me dat vrij onrealistisch. Of zie ik dat verkeerd?

Men kan ook de examens niet maken naar het hoogste niveau, want velen zullen dan niet slagen. Gevolg hiervan is dat de betere scholen makkelijkere examens moeten geven. Hun studenten zullen minder moeten studeren dan voorheen, lessen zullen aangepast worden aan het niveau, diploma's uitgereikt aan deze scholen zullen minder waard zijn,... Niet meteen de beste oplossing lijkt me.
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door back to the 90's »

Pakrac schreef:Awel, ik heb een GPB-opleiding gevolgd.
Een GHB-opleiding zekers :mrgreen:
Nothing is what is seems to be
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Sunreezer »

back to the 90's schreef:
Pakrac schreef:Awel, ik heb een GPB-opleiding gevolgd.
Een GHB-opleiding zekers :mrgreen:
Dat zat hij zeker in de klas bij Lestat :bounce:
Elite Club Member
Berichten: 294
Lid geworden op: 31 okt 2007, 20:54

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door bonny »

Dr. Poppers schreef:
Ik heb wel een paar maanden in 't onderwijs gestaan, zowel ASO, TSO en BSO. 'k Had meteen door dat dit niks voor mij was: 'k gaf op een gegeven moment les in Mol en in 't weekend was er een dik technofeestje in Antwerpen (aan de (loges van de) Bosuil geloof ik). 'k Was lekker weg en kwam toen een paar gasten van mijn klas daar tegen - evengoed wèg. Dat was al een eerste indicatie dat dit niet echt een job was voor mij... 8)

Langs de andere kant: ik had de zogenaamd moeilijkste klassen van dat BSO en TSO maar dat bleken allemaal serieus toffe mannen te zijn en na een paar lessen dat ze mij eens wilden testen, is dat héél goed gegaan en heb 'k heel wat respect gekregen van hen. Op 't eind van de daaropvolgende vakantie opende ik een tentoonstelling in Hasselt en enkele van hen zijn nog komen kijken ook. Maar dat was wel effe anders in de leraarskamer daar. :roll: Daar zat behoorlijk wat verzuurd volk bijeen.
Ik Heb les gevolgd in Mol & ben naar Cirque D'Anvers geweest in die tijd:

21-05-2000 Cirque D'Anvers
Deejays: Dave Angel (UK), Ben Sims (UK), Jef K (Fr), G Force, Chess, Jan Van Biesen, Sven Van Hees
@ Antwerps stadium, Den Bosuil - Deurne (near Antwerp).

Was jij mijn leraar Dr.? :mrgreen:, ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Dr. Poppers »

bonny schreef:
Ik Heb les gevolgd in Mol & ben naar Cirque D'Anvers geweest in die tijd:

21-05-2000 Cirque D'Anvers
Deejays: Dave Angel (UK), Ben Sims (UK), Jef K (Fr), G Force, Chess, Jan Van Biesen, Sven Van Hees
@ Antwerps stadium, Den Bosuil - Deurne (near Antwerp).

Was jij mijn leraar Dr.? :mrgreen:, ;)
OMG!
Dat was in 't St Jan Berchmanscollege; ik gaf er Engels en Esthetica. Bij dat laatste vak heb 'k zelfs eens een les gegeven over 't ontstaan van de elektronische dansmuziek (begonnen bij Henry, Stockhausen en Reich en ergens bij de Chicago en Detroit classics gestopt :D ) bij wijze van de verkeerde afslag van 't leerplan te nemen. Dat zou je je dan wel moeten herinneren.
En inderdaad, dat was de party waar 'k het over had. We hadden toen overigens zo'n taxibusje genomen naar de Bosuil. Toen de boel daar gedaan was, stond daar een gigantische rij aan te schuiven voor taxi's naar het centrum. Wij zijn daar toen met onze lompe, begaaide botten heel die rij voorbijgestoken en in een taxi gestapt... Die mijne maat halverwege nog compleet heeft ondergekotst! :wasted: :retard: :D
Voorbeeldfunctie eh... :? ;)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast