Welke job doen jullie ?

Werk en vrije tijd
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Pakrac »

Trab schreef:
Pakrac schreef:Ze zouden beter doen zoals in Nederland. Daar krijgt elke leerling in dezelfde richting, welke school ook, hetzelfde examen. Dan krijg je leerkrachten die leerlingen wel begeleiden om goede punten te halen! Nu hangt alles af van wat de klas gemiddeld haalt. Ze moeten toch die leerlingen laten overgaan...
Als iedereen hetzelfde examen krijgt, ongeacht de school waar je zit, dan zouden alle scholen gelijk moeten zijn. Dat wil zeggen dat niet alleen de stof hetzelfde moet zijn, maar ook het niveau van leerkracht. Aangezien niet iedereen is even getalenteerd om leerstof over te brengen, lijkt me dat vrij onrealistisch. Of zie ik dat verkeerd?

Men kan ook de examens niet maken naar het hoogste niveau, want velen zullen dan niet slagen. Gevolg hiervan is dat de betere scholen makkelijkere examens moeten geven. Hun studenten zullen minder moeten studeren dan voorheen, lessen zullen aangepast worden aan het niveau, diploma's uitgereikt aan deze scholen zullen minder waard zijn,... Niet meteen de beste oplossing lijkt me.
... euh... Weet ge, als ge gaat solliciteren met een A2-Elektromechanice... en de eerste vraag die ze stellen is waar je die gevolgd hebt, dan weet je gewoon dat het echt wel afhangt van waar je die A2 behaald hebt! Dat is gewoon een heel foute zaak. Mijn diploma moet hetzelfde diploma zijn dan van uit welke school dan ook. En ja, met mijn voorstel zullen er wel wat leerkrachten zijn die zich zullen moeten gaan bijscholen. Nu worden die "rotte appels" in't oonderwijs helemaal niet blood gelegd. Als ik mijn werk niet goed doe, dan is mijn baas ook niet goed gezind. Maar als ik goede punten haal omdat ik toevallig in een zwakke school zit, maar daar later niks mee ben, wie wordt er dan gestarft? Gelukkiglijk zat ik in een sterke school met een goede reputatie, maar dan vraag ik mij af "wat als je toch je punten hebt verdient in zo'n slechte school?", wordt je dan nog steeds gewaardeerd of direct afgeschreven?
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Trab »

Pakrac schreef:... euh... Weet ge, als ge gaat solliciteren met een A2-Elektromechanice... en de eerste vraag die ze stellen is waar je die gevolgd hebt, dan weet je gewoon dat het echt wel afhangt van waar je die A2 behaald hebt! Dat is gewoon een heel foute zaak.
Wat is daar fout aan? Je kiest toch zelf aan welke school je studeert? Ikzelf heb in het middelbaar grafische technieken gestudeerd in Gent, terwijl ik dit evengoed had kunnen doen hier in Mechelen. De reden waarom ik die keuze heb gemaakt is net omdat deze school een betere opleiding bood. In Gent hadden ze namelijk meer en betere technologie ter beschikking dan in Mechelen. De kostprijs van de opleiding was hetzelfde, dus waarom zou je dan kiezen voor een minder goede opleiding?
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Pakrac »

Trab, denk niet dat gij mijn punt verstaat.
Als diplomas op zich niets voorstellen, maar wel de school waar je ze behaald hebt, dan is er iets grondigs mis met dat systeem. Wat jij zegt, is juist een bewijs van die foute toestand.
Want in de privé kan de werkgever al wel eens gaan kijken in welke school dat je dat behaalt hebt. Maar voor de overheid doet alleen dat papier er toe, en niet of je dat de hard-way of de easy-way behaald hebt. Voor de overheid gaat het over hetzelfde document, met dezelfde waarde. Maar het is toch duidelijk dat de waarde ervan veel kan verschillen. Dat is een probleem!
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Sunreezer »

Daarnet mijn contract getekend. Op 18 augustus begin ik als syteembeheerder op de hoofdzetel van Familiehulp in Brussel :D
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door emotionslover »

proficiat :cheers: :cheers:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door pascal78 »

ale sunreezer doet ene op dan? :D


proficiat he maat
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Sunreezer »

Kzal ene geven in café La Dernière Minute in de Aarschotstraat in Brussel, want mijn toekomstig werk ligt daar maar twee straten van.
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 dec 2008, 14:58

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Magicdavo »

Proficiat! als ambetanaar mag je in da cafe binnen :)
schoon volk daar in tstraat :)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Sunreezer »

Thx. Kben geen ambtenaar zenne ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door back to the 90's »

Sunreezer schreef:Daarnet mijn contract getekend. Op 18 augustus begin ik als syteembeheerder op de hoofdzetel van Familiehulp in Brussel :D
Gingde gij ni naart leger?
of ben ik nu zo mis :D
Sunreezer schreef:Kzal ene geven in café La Dernière Minute in de Aarschotstraat in Brussel, want mijn toekomstig werk ligt daar maar twee straten van.
Nee merci man,daar zitte de lelijke dozen :D
Nothing is what is seems to be
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Sunreezer »

back to the 90's schreef:
Sunreezer schreef:Daarnet mijn contract getekend. Op 18 augustus begin ik als syteembeheerder op de hoofdzetel van Familiehulp in Brussel :D
Gingde gij ni naart leger?
of ben ik nu zo mis :D
Ja maar kheb een serieus nagedacht en op mijn 24 moet ik daar ni meer aan beginnen want als ge in de week nooit thuis zijt en dan ook nog x aantal maanden per jaar in 't buitenland zit... Had ik 18 jaar geweest zou ik niet getwijfeld hebben, maar nu liggen de kaarten anders.
back to the 90's schreef:
Sunreezer schreef:Kzal ene geven in café La Dernière Minute in de Aarschotstraat in Brussel, want mijn toekomstig werk ligt daar maar twee straten van.
Nee merci man,daar zitte de lelijke dozen :D
Alé gij :lol:
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door bouq »

Ik heb het It-related werk volledig achter mij gelaten.
Nu een maandje aan't doppen, ik mag ook al is even profiteren van de staat vind ik ;)

Vanaf 11 augustus (of zoiets) zal ik mij volledig geven als verkoper van vinyl/cd/dj-gear in het gebouw van USA Import. Welke naam we daar gaan hebben staat nog niet vast spijtig genoeg, als het niet USA Import blijft (vanwege de prijs van de naam) zal het Antwerp Records Store worden hoogstwaarschijnlijk (en neen.. niet om op de naam ARS verder te teren, dat komt gewoon goed uit qua logo-aanpassing etc.). Lijkt mij fun om te doen. Verloning zal wa minder zijn, maar kga zeker ni tegen men goesting gaan werken zoals het bij mij de laatste tijd veel was.
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Pakrac »

Proficiat aan de nieuwbeginners! Awel... USA Import dat terug komt, onder welke naam dan ook, is toch zeker goed nieuws! Bouq, ik zal u daar wellicht af en toe komen ambeteren als ge maar goeie brol he't steken! :afro:
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door emotionslover »

succes ermee!!!!!! :sunny: :sunny:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Trab »

Vanaf augustus begin ik ook ergens anders. Eigenlijk het tegenovergesteld van wat ik nu doe 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten