Milk Inc op Rock Werchter

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door quincy »

idd, en zo lopen er veel rond die zich storen aan iemand anders zijn succes ;)
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door Scarface »

Lestat schreef:
Scarface schreef:Milk Inc is nu ook niet mijn favoriet genre hoor, maar de Regi is wel een vakman en is verstandig genoeg om dit vakmanschap commercieel uit te buiten, en ik denk dat vooral dat laatste heel wat mensen stoort.
Je bedoelt een onbewust soort jaloezie ? Peis t ook ;)
die jaloezie is niet zo onbewust hoor....

De Regi doet zijn ding en verkoopt het goed. Dat het goed verkoopt, laat hij graag merken (porsche, villa, aston martin, whatever) mij stoort dat niet, hij heeft er voor gewerkt, dus is het hem gegund. Blijkbaar denkt een deel van vlaanderen daar anders over....

Tom Barman heeft met zijn platenverkoop de laatste 12 jaar één miljoen euro netto verdiend, ten persoonlijke titel, dus niet de groep als geheel. Komen daar nog tours en optredens bij en zijn film... Barman zijn zakken zijn dus ook aardig 'loaded' maar als je er als een clochard bij loopt en u inzet voor de zogenaamde 'verdraagzaamheid' wordt dat door de een aantal "correcten" genre humo, stu bru goed geaccepteerd... vanuit dat kamp zal de kritiek op milk inc ook wel komen... wat een hokjesmentaliteit....
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door Gio »

quincy schreef:voor techno liefhebbers kan ik mij dat best voorstellen, voor trance liefhebbers was dat voor de meeste (smaken verschillen natuurlijk) een goeie plaat. zelfs nu krijg ik er nog kippevel van als ik ze hoor op de radio.
Ik ben zeker geen techno liefhebber, kan bepaalde techno platen wel appreciëren. Ik luister eigenlijk naar bijna alle muziek, zolang er voor mij maar een goede melodie in zit. Maar qua electronische muziek ligt mijn hart toch bij trance.

Maar omdat mijn smaakt verschilt met die van u :mrgreen: zal ik daar zeker geen goosebumps van krijgen...

En dan die facebook account "Against Milk Inc op Werchter" Hilarisch gewoon! :mrgreen:

Ja jong, 't brengt serieus wat teweeg...
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door Nostalgie90 »

Hoorde ik hier het woord "vakmanschap" vallen? :scratch:
Wie zijn muziek niet smaakt en zijn plaats op Werchter gunt is jaloers?
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door Scarface »

Nostalgie90 schreef:Hoorde ik hier het woord "vakmanschap" vallen? :scratch:
Wie zijn muziek niet smaakt en zijn plaats op Werchter gunt is jaloers?

Ik veronderstel dat onze post voor mij bedoeld is 8)

ja, Regi is een vakman; zijn vakgebied is commercieel succesvolle deuntjes maken, geen minimal, geen acid, geen whatever.... Hij maakte in de jaren '90 muziekjes die wel door de 'underground' gesmaakt werden, bv onder pseudoniem K-lab, etc... maar koos de (lucratieve) commerciele weg toen La Vache aansloeg. Zijn keuze, maar ook zijn succes achteraf.

Milk Inc is absoluut mijn ding niet, de cover van bijvoorbeeld Tainted Love, was voor mij er ook wel 'licht over' maar als je met elektronische, commerciele muziek 6x op 2 weken een sportpaleis vult, ben je niet zo heel slecht bezig.

Jaloers zijn, het is een afschuwelijke belgische ziekte, we hebben één van de grote festivalcultuur en één van de beste festivalst ter wereld; wat moet 'de vlaming' dan doen: er op kakken, daar zijn we goed in hé, dingen waar een ander land van droomt te hebben, uitkotsen, we doen het met sportlui, evenementen, muziekgroepen, noem maar op... Milk inc zou als franse groep in Frankrijk "larger than life "zijn.. wij zeiken er liever op


Wie moet Regi een plaats gunnen op Werchter? Jij of ik? Neen, Herman Schuermans en Live Nation "gunnen" plaatsjes; die "gunsten" hebben één doel; centjes verdienen en laten verdienen... Nu kunnen we onmiddellijk op Schuermans beginnen hakken, maar dan kunnen criticasters één ding best doen; geld op zak houden en vooral niet nr werchter gaan!! Dan heb je geen last van Schuermans, zijn prijzen, zijn stom festival met al die kutgroepen, ik ga trouwens zelf niet nr Werchter, slechts één maal gedaan voor Depeche Mode. Ik heb er dus allemaal geen last van.

Om al mijn getypt gezever samen te vatten: iedereen heeft zijn mening, en iedereen is vrij om te doen wat hij wil, dus ik snap het gedoe niet, staat u iets niet aan aan een evenement en dat is ooo zoooo belangrijk om facebookgroepjes voor op te richten? zet uw ipod op en blijf in uw zetel, maar wees toch niet zo selectief verontwaardigd over iemand als Regi, en dan heb ik het niet over mensen op het forum hier, maar over de vlaamse jeugd, media, etc samen
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door Disco Stu »

Een paar deuntjes op je keyboard uitmelken tot en met (want ze lijken allemaal op elkaar) is voor mij geen vakmanschap hoor.
Dat is volgens mij gewoon geluk hebben dat het muziekale intelect van het grotendeel van de mensen zo laag is.
Maarja smaken verschillen eh en gelukkig maar want anders moesten wij daar ook hene luisteren.


Patje Krimson moest zijne rivaal toch ook ff ne steek zetten.
Ik las net in de gazet dat em op I love the 90's gezegd had dat 2 Fabiola Pukkelpop zou afsluiten :D
Ik vind Patje ne even grote dikkop als de regi maar daar moest ik toch eens goe mee lachen.
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door quincy »

Disco Stu schreef:Een paar deuntjes op je keyboard uitmelken tot en met (want ze lijken allemaal op elkaar) is voor mij geen vakmanschap hoor.
Ik kan je verzekeren dat die "paar deuntjes" dier o zo simpel lijken en klinken veel moeilijker te maken zijn dan bv een goeie techno of acid plaat.
En als artiest 10 jaar op rij de ene hit maken na de andere, ik zie het al degene die er op kakken het graag eens doen.
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door Scarface »

Meer dan 10 jaar aan de top staan en blijven, dat is inderdaad een bewijs van vakmanschap, zoals een Michael Schumacher, Lance Armstrong, maar evengoed uw lokale bakker of beenhouwer om de hoek, die hard werken om ergens te komen en er te blijven.... Het is dus niet omdat jij vegetarier bent, dat uw beenhouwer van zijn vak niets kent, idem voor de Regi, ik hoor liever ook wat anders, maar geef toe dat hij zijn 'ding' beheerst als geen ander.

Ik ga hier de Regi niet blijven verdedigen (tenzij tegen betaling :) ) ik wil de zaken eens in de juiste context zetten.... Alles wat succes heeft, daar moet op gekakt worden, en dat is toch vermoeiend....

En het ergste is dat die "verontwaardiging" dan zo selectief is....geuit door media en mensen die zich als 'progressief' omschrijven, maar zelf onverdraagzaam zijn als iemand die "hun niet aanstaat" het goed doet...
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door Disco Stu »

Nogmaals die 10 jaar hits heeft toch niets te maken met regi zijn kunnen ofwel ?
Dat ligt toch gewoon aan de platte muzieksmaak van de "mainstream"
Je gaat me toch niet zeggen dat milc inc hun muziek kwalitatief hoogstaand of gecompliceerd is ?
En ivm kakken op het succes ervan heeft niks met kakken of jaloezie te maken maar met liefde voor de muziek.
Ik zou liever 1 album op 10 jaar maken waar ikzelf tevreden over ben dan elk jaar of elke 2 jaar een plat album afleveren om de kassa te vullen en de fans tevreden te houden.
Maarja dat is algemeen het probleem tegenwoordig dat er nog weinig mensen zijn die het voor de muziek doen maar meer voor het geld.
Is dat dan een artiest ?
Sorry maar in mijn ogen in de verste verte niet.

En Lance Armstrong vergelijken met mannen als schumacher ofzo vindt ik al even belachelijk.
Ok ferm dat em de tour 7 keer wint maar als em voor de rest van het jaar niks anders doet is het al helemaal ni zo speciaal.
Als gans het peleton zich het volledige jaar voorbereid op de tour en voor de rest niks anders doet dan wil ik nogwel is zien of armstrong 7 keer wint.
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door quincy »

Disco Stu schreef:Nogmaals die 10 jaar hits heeft toch niets te maken met regi zijn kunnen ofwel ?
Dat ligt toch gewoon aan de platte muzieksmaak van de "mainstream"
Je gaat me toch niet zeggen dat milc inc hun muziek kwalitatief hoogstaand of gecompliceerd is ?
En ivm kakken op het succes ervan heeft niks met kakken of jaloezie te maken maar met liefde voor de muziek.
Dus volgens jou is dat peace of cake om 10 jaar op rij de ene hit na de andere te maken?
Moest het zo simpel zijn dat iedereen met een beetje studio talent van dag op dag kan beslissen "ik ga eens een platte hit maken" dan zouden er veel meer als Regi rondlopen. Moest ik het kunnen ik zou ook niet twijfelen, wie wil er nu niet graag veel geld verdienen?

Techno, Trance, Minimal zijn veel makkelijker in elkaar te steken dan een plat pop of dance plaatje.

Niet dat ik zeg dat Milk Inc kwaliteit is omdat ik ook een muziekliefhebber ben maar voor mensen die dat graag horen zal dat wel kwaliteit zijn hé.

Mensen hebben nu éénmaal een verschillende smaak, anders zou het maar een saaie boel worden.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door cherryman »

quincy schreef:Techno, Trance, Minimal zijn veel makkelijker in elkaar te steken dan een plat pop of dance plaatje.
:scratch: :pale:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door quincy »

Ik heb het dan natuurlijk wel over de hits, de platen die effectief goed verkopen zoals die van Milk Inc. Niet éénder welk plat dance plaatje ...
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door Enterprise »

om je aan dien top te brengen daar schuilt een ganse ploeg achter en die moeten ook betaald worden want op zijn niveau is het bussines time, een keuze die hij gemaakt heeft. Dan moet je al goed zeker van jezelf zijn dat je die hits kunt maken en mag je niet teren op gelukjes..... Ach ieder zijn meute ;)
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door Dj Sven Larsson »

Ik volg persoonlijk de mening van Tomaz. Heb respect voor Regi voor wat hij in het verleden voor de dance scene heeft gedaan maar Milk Inc vind ik gewoon bagger. Schuermans verklaarde trouwens in een bericht : "dat het niet de bedoeling is dat groepen als Lasgo en Sylver nu gaan volgen, Milk Inc. is top". En dat is iets dat ik niet begrijp? Voor mij zijn al die groepen hetzelfde : constant zelfde deuntjes met 2 lijntjes tekst, of zijn de teksten van Linda mss iets dieper? Of is hun muziek nu zo fout dat het plotseling cool wordt?
Het is trouwens hier al een paar keer aangehaald : Er zijn dingen waar ge blijkbaar geen mening mag geven. Geef wat kritiek op Milk Inc. en Regi en iedereen begint te steigeren. Geef commentaar op Regi dat hij niet live mixed en je bent een jaloerse dj.
Ach, die blonde god uit de limburg laat het zich welgevallen. Al die heisa, hij is er goed mee want dit is weer extra publiciteit en de centjes blijven maar binnenrollen.

En over dat vakmanschap, Regi heeft het zover gebracht dat hij kan uitbrengen wat hij wil het publiek koopt het toch. Die eten blijkbaar uit zijn hand. Regi kan wel degelijk muziek maken en zoals hier al vermeld is hij kan wss veel meer. Maar waarom zou hij moeite moeten doen als de mensen steeds dat zelfde melodieke goed vinden.
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: Milk Inc op Rock Werchter

Bericht door Scarface »

Disco Stu schreef:Nogmaals die 10 jaar hits heeft toch niets te maken met regi zijn kunnen ofwel ?
Dat ligt toch gewoon aan de platte muzieksmaak van de "mainstream"
Je gaat me toch niet zeggen dat milc inc hun muziek kwalitatief hoogstaand of gecompliceerd is ?
En ivm kakken op het succes ervan heeft niks met kakken of jaloezie te maken maar met liefde voor de muziek.
Ik zou liever 1 album op 10 jaar maken waar ikzelf tevreden over ben dan elk jaar of elke 2 jaar een plat album afleveren om de kassa te vullen en de fans tevreden te houden.
Maarja dat is algemeen het probleem tegenwoordig dat er nog weinig mensen zijn die het voor de muziek doen maar meer voor het geld.
Is dat dan een artiest ?
Sorry maar in mijn ogen in de verste verte niet.

En Lance Armstrong vergelijken met mannen als schumacher ofzo vindt ik al even belachelijk.
Ok ferm dat em de tour 7 keer wint maar als em voor de rest van het jaar niks anders doet is het al helemaal ni zo speciaal.
Als gans het peleton zich het volledige jaar voorbereid op de tour en voor de rest niks anders doet dan wil ik nogwel is zien of armstrong 7 keer wint.

Milk Inc is voor de stroming van de elektronische muziek als metallica momenteel is voor de rockscene. Beiden een goed op elkaar afgestelde geldmachine die muziek produceert....

We gaan Lance Armstrong er even buiten laten, wegens te ver off topic. Maar wat ik zei over je beenhouwer, kan die dan geen vakman zijn omdat jij vegetarier bent?

Lees even al mijn posts; het gaat er niet over Regi en co goed te vinden , ik vind het zelf slecht, het gaat er wel over niet selectief verontwaardigd te zijn, omdat Regi commerciele housemuziek maakt en belg is...

Paar jaar terug kwam Robby Williams nr Werchter, is dat dan "kunst" ofzo, ik heb daar toen niet zoveel gezever om geweten hoor.....
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast