Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door jeec426 »

Dit stond op de website http://www.hln.be onder de rubriek FIT & Gezonds :cheers: :cheers: :cheers:

Goedkope cosmetica wordt recent als partydrug gebruikt. Jongeren mengen goedkope cosmetica met frisdrank om zo dezelfde roes als bij vloeibare xtc te beleven.

Legaal en goedkoop
In Hema en Kruidvat kun je goedkope cosmetica kopen die als je het opeet hetzelfde effect heeft als de drug GHB, een ingrediënt van vloeibare xtc. Dat blijkt uit onderzoek van ondermeer Het Laatste Nieuws en de VRT. De onderzoekers willen uit veiligheidsoverwegingen niet zeggen om welk beautyproduct het gaat, maar zeker is wel dat het bestanddeel butyrolactone (GBL) er in zit. Dit is in tegenstelling tot GHB wel legaal, meldt nu.nl.

Gevaarlijk
Het lichaam kan dit bestanddeel uit de cosmetica zelf omzetten in GHB. Partygangers mengen het product met frisdrank en drinken deze 'cocktail' op. Volgens experts is dit niet zonder gevaar, deze cosmetica bevatten namelijk ook industriële alcohol en antivries. Beide winkelketens reageerden dat ze de producten niet uit de rekken te zullen nemen. Ze onderzoeken vaak hun producten en menen geen verboden producten te verkopen. (ep)

En ik die dacht dat liquid ook ni zonder gevaar was :D :D
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door AcidPixie »

Kheb da vorige week gezien op het nieuws ja. Triestig vind ik dat als ge dat al begint te doen.
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door Enterprise »

waar gaat dat eindigen met die ghb toestanden.................pfff dit noem ik dus echt niet een partydrug....... :(
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door DCD »

alsk zo'n dingen lees zie ik dus direct die 'huis-, tuin- en keukenlaborantjes' voor mij die al die dingen 'uitvinden' of te weten komen.
da zijn dan van die mensen met een ongezonde nieuwsgierigheid zeker?
"hé, wa zou da geven moest ek dit en dat mengen en opdrinken?" :scratch:
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door AcidPixie »

Moet dan al een heel ongezonde nieuwsgierigheid hebben. Ik heb nog nooit den drang had om mijnen make-up te gaan inslikken of whatever.
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door StevenR_73 »

Enterprise schreef:waar gaat dat eindigen met die ghb toestanden.................pfff dit noem ik dus echt niet een partydrug....... :(

wel ne goeie sexdrug (in combinatie met), ooops :silent: :lool:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door Stanne »

"Problemen met make up" is toch ook ni nieuw. Heb bvb gasten geweten die in een centrum zaten die geen reuk of dergelijke als cadeau mochten ontvangen. Der zit namelijk alcohol in :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door De Mot »

Enterprise schreef:waar gaat dat eindigen met die ghb toestanden.................pfff dit noem ik dus echt niet een partydrug....... :(
Dit is de grootste vuiligheid dat er bestaat en totaal niets leuk aan! GHB is sinds 1998 op de markt en heeft veel roet in het partygebeuren gegooid! Beste was periode 1993-1995 met "E" en diegene die dit ook hebben meegemaakt zullen me wel gelijk geven.
Afbeelding
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door Matthias »

GHB (GammaHydroxyButhyraat) staat voor een boterzuur dat uw lichaam in heel kleine hoeveelheden aanmaakt. Door het in grotere hoeveelheden te nemen kom je in een 'roes' terecht. Aangezien het een 'natuurlijk aangemaakt' product is, is het heel moeilijk op te sporen. De link tussen dit en partydrugs zijn mijns inziens toch ook héél ver te zoeken... :roll:
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door Lestat »

AcidPixie schreef:Moet dan al een heel ongezonde nieuwsgierigheid hebben. Ik heb nog nooit den drang had om mijnen make-up te gaan inslikken of whatever.
Gelukkig dragen mannen geen makeup :mrgreen: met uitzondering van pat krimson dan :lol: wat meteen zijn gedrag verklaart :scratch:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door StevenR_73 »

De Mot schreef:
Enterprise schreef:waar gaat dat eindigen met die ghb toestanden.................pfff dit noem ik dus echt niet een partydrug....... :(
Dit is de grootste vuiligheid dat er bestaat en totaal niets leuk aan! GHB is sinds 1998 op de markt en heeft veel roet in het partygebeuren gegooid! Beste was periode 1993-1995 met "E" en diegene die dit ook hebben meegemaakt zullen me wel gelijk geven.

ik heb dat genomen in 1995-1996 (kwam van holland?), tegen 1998 was dat al niet zo vet meer (die plastieken tubekes), in combinatie met goeie E wel, maar zoals je zegt, gaat er niks boven goeie md(m)a. (beste periode voor E was voor mij dan toch 1991-1992.)
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door Dr. Poppers »

Hier heeft de GHB-manie sedert een jaar of twee een nieuwe adem gevonden (maar dat schreef 'k in een andere topic al eens).
Een hele tijd terug was er toch zo ook een verhaal dat jongeren op een Zweeds festival 'onwel' waren geworden omdat ze vloeibare zeep van op 't toilet (met alcohol, je kent dat wel, zoals je vooral ook in ziekenhuizen aantreft) mengden met Red Bull. :colors: Die stuikten volgens mij rap terug in de slijk met hun 'proper vleugelkes'! :rolleyes:
Nu ja, de synth meth die nu grote gebieden van de States naar de kl*ten helpt, is toch ook maar een dubieus allegaartje van chemische ingrediënten die dan nog in een wasmachine bereid wordt...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door emotionslover »

sebiet stuiken ze in een dancing toe met een winkelkar!!! of standjes van dreft, dash...... meegaan met den tijd hé!!!

nee kan nie gezond zijn, al die chemischen brol!!!!
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door Lestat »

emotionslover schreef:nee kan nie gezond zijn, al die chemischen brol!!!!
Nu wil ik niks goedpraten ofzo, maar toch ook wel even een ander licht op de zaak werpen. Ik spreek uit eigen ervaring, alsook over dingen die ik met mijn eigen ogen zien gebeuren heb. Synthetische drugs zijn, als je een beetje op je tellen past, mijns inziens minder gevaarlijk dan plantaardige drugs. Ikzelf heb in den tijd zowat alles naar binnen geslagen wat ik kon vastkrijgen, zolang t maar synthetisch was ... Ik deed dit niet om iets te vergeten, of om me beter te voelen, ik was gewoon benieuwd, en deed t voor de fun.
In die zin ben ik nooit psychisch verslaafd geweest, vond ik een week niks, ging ik gewoon zonder weg. Evenveel fun, behalve dan da'k wa vroeger thuis was dan gewoonlijk :mrgreen: Echter, na een tijd kende ik zoveel volk in t milieu, dat ik niet eens meer hoefde te zoeken, er was elke week wel iets om op te flippen. Ben dus een paar jaar serieuze 'gebruiker' geweest, echter altijd synthetisch spul, coke enzo, was niet aan mij besteed. Veel gasten in mijn omgeving maakten dat onderscheid niet, en wat mij vooral is bijgebleven, is dat ik, eens ik een goeie reden had om te stoppen (vriendin, dochtertje van vriendin, samenwonen), ik zonder probs van de ene dag op de andere gestopt ben. Al die andere gasten, die ook aan coke en sommige nog zwaardere plantaardige drugs consumeerden, hadden veel meer moeite om dat wereldje achter zich te laten. Bij de minste tegenslag, ruzie of problemen, grepen ze weer terug naar die drugs. Zij konden ook nooit van de ene dag op de andere stoppen, de ene kloeg van buikpijn, de andere van krampen, nog ene hoofdpijn, enz. Volgens mij duidt dat op t feit dat plantaardige drugs, naast psychische verslaving, ook fysieke verslaving teweegbrengen. Als je van 2 verslavingen tegelijk moet afkicken, moet je al vrij stevig karakter hebben iom dat in 1 beweging te doen. 't Ene verergert t andere, en das een spin waar je niet zonder moeite kan uitgeraken.
Ben je toch verslaafd, is het volgens mij simpeler om af te kicken van synthetisch spul dan van plantaardig spul, om de simpele reden dat je lichaam al van zichzelf dat synthetisch spul gaat afstoten, terwijl het bij plantaardige drugs net andersom is, na een tijd gaat je lichaam dit vervolgens gewennen, en na nog langere tijd zelfs als vanzelfsprekend beschouwen en nodig hebben.

Al is t simpelste van allemaal : sta je ni echt sterk in je schoenen, heb je rare of donkere gedachten, en wil je ergens van wegvluchten, blijf van al dat spul af, synthetisch of plantaardig, want je bent een typische basketcase imo. Been there, done that, en heb er zoveel zien gaan en komen, en vooral zien tenonder gaan, dat de glorie van de roes maar een heel klein lichtpuntje meer is in een erg lange donkere tunnel ...
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Goedkope make-up is nieuwste partydrug

Bericht door Stanne »

Als ge ziet wat voor chemische, ontvlambare, kankerverwekkende,....boecht er in Coke gedraaid wordt. Daar is niks natuurlijks aan denk.
Allemaal zware rommel ist.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten