DJ Paul Edge op Communiqué label + mix

Het forum van legendarische buitenlandse DJ's
Plaats reactie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2009, 15:02

DJ Paul Edge op Communiqué label + mix

Bericht door sansunshine »

DJ Paul Edge is al actief als dj, producer en organisator sinds midden de jaren ’90 toen hij de succesvolle ‘Outer Limits’ events organiseerde in de UK en hoge toppen scoorde met de track “Metamorphosis of Narcotics” op het Belgische Nitric Records. In 2001 bracht hij “Wappi” uit, het werd één van Dave Clarke’s meest gedraaide platen tussen 2001 en 2004 en is nog steeds in diens platentas te vinden! Meer recent bracht Woody McBrides twee nieuwe nummers uit van Paul Edge. Zijn twee nieuwe tracks The Rhythm en Nitrous zijn te vinden op Woody McBridges' eigen label, Communiqué Digital.

Nadat hij naar Amerika verhuisde, richtte Paul TOL23 op, een collectief van grafici en muzikanten, die zich o.m. toeleggen op het maken van bewustwordings video’s rond thema’s als de oorlog in Irak, de tsunami, orkaan Katrina en het klimaat. Alle projecten werden laaiend enthousiast onthaald by zowel het publiek, artiesten als de film-wereld. En nu maakt Paul Edge zijn debuut op CSI Las Vegas ! Kijk uit naar Episode 4 van Seizoen 9 : Let it Bleed - binnenkort overal te zien in Europa en op donderdag 26 maart op VT4 in België – want elektronische muziek heeft zijn weg gevonden naar één van de grootste tv-shows ooit !

Luister hier naar een live mix opgenomen op 14 Februari 2009 :
http://www.djpauledge.com/djpauledgelive.mp3

Tracklisting van de Live Set : Alle nummers geschreven en geproduceerd door Paul Edge.

1) Nitrus (Communique)
2) Circles
3) LSDevil - Featured on CSI
4) Release Yourself - Featured on CSI
5) The Tribal Gathering
6) The Rhythm (Communique)
7) Acid Seduction (Communique)
8 ) Holographic World (Remix) (Ionic)
9) Woogy
10) Ritual of Ceremony
11) Symphony of Drums

RELATED LINKS

MySpace: http://www.myspace.com/psychedelicdancemusic
DJ Paul Edge: http://www.djpauledge.com
We Will Not Be Silenced: http://www.wewillnotbesilenced.com
NOLA Aid: http://www.nolaaid.com
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: DJ Paul Edge op Communiqué label + mix

Bericht door rizzo> »

Paul Edge zal bij de mensen die hem kennen hier gekend zijn van de Edge Test releases
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: DJ Paul Edge op Communiqué label + mix

Bericht door Enterprise »

rizzo> schreef:Paul Edge zal bij de mensen die hem kennen hier gekend zijn van de Edge Test releases
En destijds draaide oa onder de naam DJ EDGE, regelmatig mee samen gedraaid op menige raves in Nederland en Duitsland. Vroeg me enige tijd geleden af wat er met hem gebeurd was en zie hier het antwoord, geweldige gozer......was altijd lachen met hem en zijn "chickis" (vrouwen). Heb hem ooit is in Rotterdam in de Energie Hal van het 20m hoge podium weten vallen tussen alle fligtcases met een serieus stuk in zijn kraag.....waardoor hij er niks van voelde maar geloof me dat hij de volgende dag niet veel zal gedaan hebben want dat was een serieuze smak...... Alleszins tof dat hij het goed steld en verder werkt aan de carriere.......EN HOE :D
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: DJ Paul Edge op Communiqué label + mix

Bericht door Dr. Poppers »

Enterprise schreef:Heb hem ooit is in Rotterdam in de Energie Hal van het 20m hoge podium weten vallen tussen alle fligtcases met een serieus stuk in zijn kraag.....waardoor hij er niks van voelde maar geloof me dat hij de volgende dag niet veel zal gedaan hebben want dat was een serieuze smak......
OUCH!!! :eye:

Stel je voor... Spinal Tap-verhalen van deejays! :)
Zo zagen we ooit eens Sascha Ring (Apparat) op een P3P-feestje in Brussel in een slecht afgedekt, open trapgat stuiken! (Wat later tijdens zijn liveset zaten er onophoudelijk enkele zatte Brusseleirs aan z'n apparatuur - en toch vond ie 't achteraf nog een fantastisch optreden haha!)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: DJ Paul Edge op Communiqué label + mix

Bericht door Enterprise »

Dr. Poppers schreef:
Enterprise schreef:Heb hem ooit is in Rotterdam in de Energie Hal van het 20m hoge podium weten vallen tussen alle fligtcases met een serieus stuk in zijn kraag.....waardoor hij er niks van voelde maar geloof me dat hij de volgende dag niet veel zal gedaan hebben want dat was een serieuze smak......
OUCH!!! :eye:

Stel je voor... Spinal Tap-verhalen van deejays! :)
Zo zagen we ooit eens Sascha Ring (Apparat) op een P3P-feestje in Brussel in een slecht afgedekt, open trapgat stuiken! (Wat later tijdens zijn liveset zaten er onophoudelijk enkele zatte Brusseleirs aan z'n apparatuur - en toch vond ie 't achteraf nog een fantastisch optreden haha!)
dat geval van Edge was ook bizar, achteraan dat imense podium hangde enkel een zwarte doek en was geen afsluiting, ik was door mijn platenbak aan het gaan toen hij naast me kwam staan en wou gaan hangen tegen de doek zonder afsluiting met als resultaat dat hij regelrecht naar beneden ging. Ik schrok mij een ontzettende bult dien moment, hij heeft veel geluk gehad toen want het had echt slecht kunnen aflopen........

Zo van die Spinal-Tap verhalen dat ik heb meegemaakt daar kan ik wel wat uurtjes over doorgaan.... :mrgreen:

Ben zelf ook eens van een podium gedonderd, was in de nekkerhal in mechelen op nacht van de dancings jaren geleden, 10 min voor ik moest beginnen donder ik van dat podium en kom met mijn arm gespiesd op één of ander ding terecht. Direkt naar het ziekenhuis gegaan dat maar op 500m daarvandaan was en waar ik profesioneel werd dichtgenaaid :mrgreen: heb er een mooi litteken aan overgehouden. Na 2u met enige vertraging toch nog gedraaid.................the show must go on 8)
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: DJ Paul Edge op Communiqué label + mix

Bericht door rizzo> »

Oei, heb met mijn opmerking over de Edge Test 12 inches Paul Edge verward met deze DJ EDGE (degene die ik bedoelde): http://www.discogs.com/artist/DJ+Edge
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Re: DJ Paul Edge op Communiqué label + mix

Bericht door Menaz »

rizzo> schreef:Oei, heb met mijn opmerking over de Edge Test 12 inches Paul Edge verward met deze DJ EDGE (degene die ik bedoelde): http://www.discogs.com/artist/DJ+Edge
dacht ook dat het dezelfde was, was vroeger verkeerdelijk gelinkt op discogs blijkbaar.

dat edge label van dj edge is goed, van paul edge heb ik die wappi maar vind ik maar een zwakke plaat.
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: DJ Paul Edge op Communiqué label + mix

Bericht door Enterprise »

Menaz schreef:
rizzo> schreef:Oei, heb met mijn opmerking over de Edge Test 12 inches Paul Edge verward met deze DJ EDGE (degene die ik bedoelde): http://www.discogs.com/artist/DJ+Edge
dacht ook dat het dezelfde was, was vroeger verkeerdelijk gelinkt op discogs blijkbaar.

dat edge label van dj edge is goed, van paul edge heb ik die wappi maar vind ik maar een zwakke plaat.
het gaat hier wel om dezelfde persoon hoor, draaide en producede onder beide namen..... :D
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: DJ Paul Edge op Communiqué label + mix

Bericht door lemant »

Spinal-tap ... voor een feestje hadden we eens een indoor speeltuin afgehuurd in Kortrijk. Alles was redelijk afgesloten met doeken enzo dus van het "speel-gegeven" kon je niks zien.
Midden mijn set kwamen die doeken echter plots naar beneden (tape, hitte ...) waardoor ik tegen een achtergrond van ballenbad en glijbanen stond te draaien.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: DJ Paul Edge op Communiqué label + mix

Bericht door Enterprise »

lemant schreef:Spinal-tap ... voor een feestje hadden we eens een indoor speeltuin afgehuurd in Kortrijk. Alles was redelijk afgesloten met doeken enzo dus van het "speel-gegeven" kon je niks zien.
Midden mijn set kwamen die doeken echter plots naar beneden (tape, hitte ...) waardoor ik tegen een achtergrond van ballenbad en glijbanen stond te draaien.
Moeten misschien is een nieuwe topic open doen, "Spinal-Dj Taps" ....... kan nog leuk worden :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten