Achtjarig meisje weigert drie weken lang te eten en sterft

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Achtjarig meisje weigert drie weken lang te eten en sterft

Bericht door pascal78 »

GVA schreef:
Achtjarig meisje weigert drie weken lang te eten en sterft


10/02 Een achtjarig Brits meisje is overleden aan de gevolgen van uitdroging en uithongering. Het meisje uit het Engels St Dennis weigerde al drie weken lang om nog te eten of te drinken nadat de tandarts acht melktanden operatief had verwijderd.


Als gevolg van een gebrekkige mondhygiëne had Sophie Waller last aan een tand, maar ook andere tanden waren aangetast. Het meisje weigerde echter om naar de tandarts te gaan, maar haar moeder wist haar toch te dwingen om naar de kliniek te gaan.

Baxter
De plaatselijke dokter trok, naar eigen zeggen met de toestemming van de ouders, meteen acht melktanden. Moeder Janet Waller betwiste echter nadien dat ze de toestemming had gegeven om acht tanden van haar dochter te laten trekken.

Meteen na de operatie weigerde het meisje om nog te eten en bijgevolg verbleef ze nog 11 dagen in het ziekenhuis waar ze gevoed werd via een baxter. Eens thuisgekomen bleef Sophie hardnekkig weigeren om te eten. Een kinderpsycholoog kon de ouders overhalen om niet opnieuw naar het ziekenhuis te gaan en zei dat het probleem zich mogelijk vanzelf zou oplossen.

11 kilogram vermagerd
23 dagen na de operatie kon Sophie echter niet meer lopen en viel haar haar uit. Het meisje was inmiddels 11 kilogram verloren, een derde van haar totale lichaamsgewicht. Uiteindelijk gaven haar nieren de geest en bezweek Sophie aan de gevolgen van uitdroging.
zoals ik al zei in de titel

volgens mij gaan ouders hier toch niet volledig vrijuit

discuss
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Achtjarig meisje weigert drie weken lang te eten en sterft

Bericht door Lestat »

Tuurlijk gaan die ouders niet vrijuit :scratch: t is weer een wreed raar verhaal - de wereld is om zeep, er gebeuren rare dingen rondom mij :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Achtjarig meisje weigert drie weken lang te eten en sterft

Bericht door Nostalgie90 »

Ach de ouders van de meeste kinderen dienen terug heropgevoed te worden.
Soms is het beter de roede niet te sparen, kijk maar naar geweldplegingen etc... van tieners.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Achtjarig meisje weigert drie weken lang te eten en sterft

Bericht door Stanne »

Nostalgie90 schreef:Ach de ouders van de meeste kinderen dienen terug heropgevoed te worden.
Soms is het beter de roede niet te sparen, kijk maar naar geweldplegingen etc... van tieners.
Daar gaan wij 2en ni over discusieren :mrgreen:
In deze tijd zijn er veel dingen waar ge gene vat op hebt maar die uw kinderen wel (hard) beinvloeden.
Anders dan vroeger dus.......
En moet je ze daarvoor altijd straffen laat staan "de roede gebruiken" ?

On topic: in België trekken ze niet zomaar een melktand bij een kind. Enzeker geen 8 tegelijk :?:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Achtjarig meisje weigert drie weken lang te eten en sterft

Bericht door Nostalgie90 »

Stanne schreef: In deze tijd zijn er veel dingen waar ge gene vat op hebt maar die uw kinderen wel (hard) beinvloeden.
Anders dan vroeger dus.......
En moet je ze daarvoor altijd straffen laat staan "de roede gebruiken" ?
Dan kweken we maar kleine monsters die alles mogen en moeten.
Regels komaan overboord ermee, we zijn goed bezig dat zien we wel de laatste jaren.
"Niets aan te zeggen" zeggen ze dan terwijl hunne kleine bv met zijn tong over gans den toog van den beenhouwer aan het aflikken is.
t'Is een onnozel voorbeeld maar er zijn er ergere.

Als ik niet luisterde kreeg ik een draai rond men oren, als ze dat nu doen vliegde in dan bak in.
Der is niets zo irritant als een vrij opgevoed kind, de enige die er geen last van hebben zijn de ouders zelf.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Achtjarig meisje weigert drie weken lang te eten en sterft

Bericht door djginod »

Die kinderpsycholoog zal wel trots zijn nu.... wat een ellende weer... :(

Nu is het eten toch al niet geweldig daar...
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Achtjarig meisje weigert drie weken lang te eten en sterft

Bericht door Lestat »

Nostalgie90 schreef: Als ik niet luisterde kreeg ik een draai rond men oren, als ze dat nu doen vliegde in dan bak in.
Der is niets zo irritant als een vrij opgevoed kind, de enige die er geen last van hebben zijn de ouders zelf.
Snap t probleem niet, ik luisterde vroeger altijd :clown: en als ik niet luisterde zorgde ik gewoon dat t niet opviel :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Achtjarig meisje weigert drie weken lang te eten en sterft

Bericht door Nostalgie90 »

Lestat schreef:
Nostalgie90 schreef: Als ik niet luisterde kreeg ik een draai rond men oren, als ze dat nu doen vliegde in dan bak in.
Der is niets zo irritant als een vrij opgevoed kind, de enige die er geen last van hebben zijn de ouders zelf.
Snap t probleem niet, ik luisterde vroeger altijd :clown: en als ik niet luisterde zorgde ik gewoon dat t niet opviel :mrgreen:
Ja t'verstand zal er mij mij wel ingekletst zijn :D
Sommige krijgen dat vanzelf
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast